کد خبر 627851
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۴

بسکتبال ایران در آستانه مسابقات مهمی چون چلنج کاپ آسیا دچار حواشی‌ای شده که تنها ضربه‌اش به تیم ملی خواهد خورد.

به گزارش مشرق، مسابقات بسکتبال چلنج کاپ آسیا در حالی از جمعه 19 شهریور در تهران برگزار می‌شود که پس از مدت‌ها کشورمان میزبان یک مسابقات معتبر در قاره آسیا شده است.

این رقابت‌ها در حالی که برای بسکتبال ایران به دلیل میزبانی اهمیت زیادی دارد، اما ظاهرا حواشی موجود در آستانه این رقابت‌ها در بسکتبال ایران پا را فراتر گذاشته و همه چیز را تحت‌الشعاع قرار داده است.

از درگیری صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان سابق تیم ملی و بائرمن، سرمربی ایران گرفته تا وضعیت حضور محمود مشحون در فدراسیون بسکتبال.

هر حاشیه‌ای پیش از مسابقات تیم‌ملی و از سوی هر فردی که ایجاد شود، تنها ضربه‌اش به تیم ملی وارد خواهد شد و دودش در چشم علاقمندان این رشته می‌رود.

درگیری لفظی صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان سابق تیم ملی و بائرمن هم از این دست حواشی است و قطعا  افراد دیگری هم پشت این ماجراها هستند که آتش این جدال را هر روز بیشتر می‌کنند.

اینکه صمد به عنوان بازیکنی بزرگ و با سابقه گفته است دوست داشته در کشور خودش و پس از سالها به میدان برود و نظر بائرمن چیز دیگری بوده و با توجه به سلیقه‌اش او را دعوت نکرده، امری طبیعی بوده، اما صحبت‌هایی که از قول آنها منتشر شده، باعث به وجود آمدن این حواشی شده است.

صحبت‌های ضد و نقیضی که شاید اگر رو در رو مطرح شود، حیلی از آنها حل شود، اما ظاهرا فدراسیون بسکتبال به عنوان متولی این رشته در کشور فعلا چاره‌ای برای آن در آستانه مسابقاتی مهم نیندیشیده  است، هرچند برخی از صحبت‌های نیکخواه بهرامی هم علیه فدراسیون و شخص محمود مشحون بوده است.

* وضعیت حضور مشحون در فدراسیون/ از بازنشستگی و دوتابعیتی تا استعفا

رسیدگی به وضعیت بازنشسته‌ها، دوتابعیتی‌ها و دوشغله‌ها از سوی سازمان بازرسی کل کشور در ورزش سرعت بیشتری گرفته و در چند روز گذشته نیز یکی دو مورد به وزارت ورزش و فدراسیون‌‌ها اعلام شده است.

منتقدین محمود مشحون به شدت پیگیر وضعیت حضور او در فدراسیون هستند و با توجه به صحبت‌هایی که مطرح می‌کنند، به دنبال این هستند که وزارت ورزش تکلیف این فدراسیون و بحث بازنشستگی یا دوتابعیتی بودن او را هرچه زودتر مشخص کند. مشحون اما گفته است تابع تصمیم مسئولان وزارت ورزش بوده و تا زمانی که آنها بخواهند در راس فدراسیون خواهند بود.

این نکته را هم باید اشاره کرد که ماندن یا رفتن مشحون از فدراسیون با استعفای مهدویِ بازنشسته از هندبال تمام نگاه‌ها را به سمت شخص اول بسکتبال ایران برده است.

* انتقادها از تمرین نکردن در سالن اصلی با وجود میزبانی

میزبانی مسابقات هم حرف و حدیث زیادی را به وجود آورده است؛ از آماده نبودن سالن تا عدم تبلیغات برای مسابقات.

تیم ملی بسکتبال که به عنوان میزبان باید سه روز دیگر در مسابقات حاضر شود، تاکنون یک جلسه هم در سالن 12 هزار نفری تمرین نکرده و گفته می‌شود این موضوع انتقاد بائرمن، سرمربی تیم ملی را هم به همراه داشته است. زمانی که این رقابت‌ها به ایران واگذار شد، بائرمن اعلام کرد این میزبانی برای ایران و پیشرفت بسکتبال بسیار مهم است، اما شاید تصورش را هم نمی‌کرد که تنها یکی دو جلسه بیشتر نتواند در سالن مسابقات تمرین کند.

عادت کردن به سالن اصلی و حمایت تماشاگران دو موضوع اصلی در میزبانی است که تیم ملی تاکنون از موضوع اول محروم بوده و باید دید در جریان برگزاری مسابقات تماشاگران و علاقمندان به این رشته چگونه استقبال خواهند کرد.

به گزارش فارس، در مجموع ماجرای این حواشی و درگیری‌ها هرچه باشد، در حال حاضر هیچ کمکی به بسکتبال ایران نمی‌کند و تنها دودش به چشم بسکتبال ملی خواهد رفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس