یکی دیگر از برنامه‌ها وقوانین عجیب در والیبال شیوه حضور نماینده آسیا در جام‌باشگاه‌های جهان است.

به گزارش مشرق، برنامه‌ها و قوانین والیبال در جهان گاهی موجب تعجب بوده است؛ قوانینی که براساس مصلحت در  هر شرایطی قابلیت تغییر را دارد.

یکی از اتفاق‌های عجیب که در آسیا رخ می‌دهد شیوه حضور نماینده این قاره در جام باشگاه‌های جهان است. در حالی که در هر فصل از مسابقه‌های جام باشگاه های قاره‌ها باید قهرمان آن دوره به رقابت‌های جهانی در همان سال اعزام شود اما این موضوع در آسیا وجود ندارد.

قهرمان جام باشگاه‌های آسیا در سال 2015 یعنی "بانک تایچونگ" چین تایپه در جام باشگاه‌های جهان در سال 2016 شرکت می‌کند.

این در حالی ست که چند روز پیش تیم ایرانی بانک سرمایه در جام باشگاه‌های آسیا قهرمان شد اما این تیم نماینده آسیا در سال 2017 است. تیم زنیت کازان که در فصل 2015-2016 قهرمان اروپا شده است به عنوان نماینده اروپا در جام باشگاه های جهان حاضر است. تمام تیم‌های حاضر در والیبال جام باشگاه های جهان 2016 قهرمان فصل سال 2016 قاره خود هستند و این موضوع فقط برای آسیا وجود دارد که قهرمان سال قبل به مسابقات می‌رود.

سعید درخشنده با تایید این موضوع گفت: در هر دوره جام باشگاه های جهان قهرمان سال قبل آسیا به رقابت ها می‌رود. به مسئولان آسیا اعلام کردیم که این موضوع اصلا درست نیست چرا که برای مثال تیم چین تایپه که در سال گذشته قهرمان آسیا شده است امسال در آسیا هفتم شد و اصلا شرایط خوبی ندارد و باید با این وضعیت به رقابت های جهانی باشگاهی برود و نمی تواند از حیثیت والیبال آسیا دفاع کند.

او ادامه داد: سال آینده تیم بانک سرمایه ایران شاید این بازیکنان را در اختیار نداشته باشد و شاید هم نتواند در این رقابت‌ها حاضر باشد. این روال باید تغییر کند. تنها راه آن هم این است که در یک دوره دو تیم آسیایی حضور داشته باشند تا این شرایط به توازن برسد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس