مهاجم اسبق تیم ملی کشورمان گفت: با توجه به نیاز مبرم تیم چین برای کسب پیروزی در دیدار با ما سبک بازی این تیم روش مورد نظر سرمربی تیم ملی مان است.

مدیرروستا: مردم مرا با قیچی برگردان به چین می شناسند/خط حمله تیم ملی نقطه قوتش استسرویس ورزش مشرق – علی اصغر مدیر روستا گلزن بازی تیم ملی برابر چین در بازی تاریخی و معروف دالیان در سال 98 بود. دیداری که با درخشش بی نظیر مهدی مهدوی کیا همراه بود. (فیلم گلهای این دیدار تاریخی را اینجا ببینید)
 
گلی که مدیرروستا به ثمر رساند در سال های پایانی بازی این مهاجم باسابقه به ثمر رسید و هنوز هم پس از سال ها از یاد طرفداران این رشته نرفته است.
 
مدیر روستا در گفت و گو با مشرق، درباره بازی خاطره انگیزی که تیم ملی کشورمان در چین مقابل آن تیم به برتری 4 بر 2 دست یافت اظهار داشت: چینی ها تا آن زمان هرگز در شهر دالیان بازی را به حریفان خود واگذار نکرده بودند و به این دلیل مصافشان با ما را هم به آن شهر بردند و تبلیغات زیادی برای آن کرده بودند اما در نهایت مغلوب ما شدند.
 
وی ادامه داد: ما نیمه اول را با حساب دو بر صفر عقب افتادیم و به رختکن رفتیم. در رختکن کادر فنی نکاتی را یادآور شدند که باعث شد در نیمه دوم بازی را به تساوی بکشانیم. وقتی گل سوم را زدیم چینی ها خیلی حمله کردند تا گل خورده را جبران کنند ولی من در ادامه گل چهارم را به حالت قیچی برگردان به ثمر رساندم که آن گل آب سردی بود بر پیکر تیم چین.
 
مهاجم اسبق تیم ملی اضافه کرد: این نتیجه آن هم در خانه برای چین خیلی سنگین و تلخ به شمار رفت. هرچند که فوتبال آنها به اندازه الان حرفه ای نبود ولی با این همه این برد و آن گل من خیلی در ذهن علاقمندان به فوتبال ماندگار شد و هنوز هم بعد از 17، 18 سال هر زمان مردم مرا می بینند با اینکه گل های ملی و باشگاهی زیادی زده ام ولی مرا با آن گل قیچی برگردان به یاد می آورند و این برایم جالب است.
 
 
مدیرروستا یادی هم از بازی برگشت همان تورنمنت مقابل چین کرد گفت: در بازی برگشت هم یک گل زدم که آخرین گل ملی من نیز به شمار می رود. البته می توانستم دو گل بزنم ولی روی گل اول علیرضا منصوریان یک لحظه زودتر از من عمل کرد و توپی که جلوی پای من بود را زد تا گل به نام او ثبت شود. در ادامه هم من گل دوم را زدم.
 
کارشناس فوتبال کشورمان درباره تفاوت های چین در این سال ها بیان داشت: چین امروزه فوتبال را اصولی بازی می کند و در یک دهه گذشته هزینه بالایی برای پویایی لیگش کرده است. بهره گیری از بازیکنان چند میلیون دلاری و حضور در فینال لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا همه و همه نشان دهنده این نکته است که چینی ها به آینده نگاهی جدی دارند و این می تواند برای ما و دیگر تیم های آسیایی خطرناک باشد.  
 
وی خاطر نشان کرد: قطعا در چین بازی آسانی نخواهیم داشت اما از آنجا که این تیم در دیدار اول خود بازی را واگذار کرده است قطعا می آید که مقابل ما بازی هجومی را به نمایش بگذارد و این همان سبک بازی است که کی روش خواستار آن است. خوشبختانه تیم ما توان بالایی در دفاع کردن دارد و در نقطه مقابل روی ضد حملات به خوبی عمل می کند و این می تواند امیدواری را برای تیم مان ایجاد کند که بازی را با امتیاز ترک کند.
 
مدیر روستا تأکید کرد: البته ما در بازی اول مان برد داشتیم و از نظر روحی و روانی وضعیت بهتری داریم و حتی در خانه این تیم خوب یک مساوی هم می تواند برای ما حکم برد داشته باشد.
 
گلزن اسبق تیم ملی به چین درباره مهاجمان تیم کشورمان به مشرق توضیح داد: خط حمله ما نسبت به دیگر خطوط تیم مان بهتر است. سردار و قوچان نژاد مهاجمان زهر داری هستند و جهانبخش هم که در اروپا بازی می کند و کلاس بالایی در بازی اش دارد. البته طارمی هنوز جا دارد تا پخته شود ولی در مجموع ما فوتبال را اصولی بازی نمی کنیم و در دیدار را قطر هم دیدیم که توپ را از دفاع می گرفتند و برای فورواردها ارسال می کردند.
 
مدیرروستا در پایان گفت: متأسفانه هیچ زمان ندیدیم که تیم ملی مان فوتبال روانی را ارائه دهد و بیشتر با تغییر جهت دادن به بازی یا اوت دستی و حتی ضربات ایستگاهی برای حمله به دروازه حریف برنامه ریزی می کنیم. گرچه در مسیر رسیدن به جام جهانی کی روش کارهایش را کرده و دیگر وقت تغییر سیستم نیست و امیدواریم تیمی که برایش این همه هزینه شده بتواند در نهایت به جام جهانی برود و دل مردم را شاد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    به نظرم بایدرقم شماره های پشت پیراهن بازیکنهای فوتبال در لیگ برتر فارسی باشد نه انگلیسی
  • ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    شما اساس نامه کنفدراسیون فوتبال اسیا رو بخونی می فهمی که باید شماره ها لاتین باشه
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    اگر مقاومت شود درست میشود
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    متأسفانه هیچ زمان ندیدیم که تیم ملی مان فوتبال روانی را ارائه دهد و بیشتر با تغییر جهت دادن به بازی یا اوت دستی و حتی ضربات ایستگاهی برای حمله به دروازه حریف برنامه ریزی می کنیم. بنده خدا دلت خوشه.....داخل لیگمون از تیم ملی افتضاح تره.....فوتبال ایران به قول کرار جاسم خیلی وقته تمام شده.......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس