کد خبر 627466
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

به مناسبت هفته حج و نزدیک شدن به سالروز فاجعه منا، هفت مستند با محور گفت و گو با حاضران در مراسم حج سال گذشته از شبکه یک پخش می‌شود.

به گزارش مشرق، به مناسبت هفته حج و نزدیک شدن به سالروز فاجعه منا، هفت مستند با محور گفت و گو با حاضران در مراسم حج سال گذشته از شبکه یک پخش می‌شود.
 
در اين مستندها كه از اين هفته هر روز (بجز جمعه)  ساعت 18:30 پخش مي شود با برخي از زائران شهيد و خانواه‌هاي‎شان قبل از شهادت مصاحبه شده است. گفت‌وگو با آسيب‌ديدگان منا از ديگر بخش هاي اين مستندهاست.

همچنين سه مستند از اين هفت مستند مربوط به كاروان جانبازان دفاع مقدس است كه تعدادي از آنها در حادثه منا به شهادت رسيده‌اند. «مسير عاشقي»، «گذرگاه جانان» و «عطش عاشقي» كه به تهيه‌كنندگي محمد برادران كاظميان ساخته شده است نام اين مستندهاست و در آن تصاويري از حركت جانبازان به سوي مكه معظمه و گفت وگو با خانواده‌هاي آنها قبل و بعد از شهادت پخش مي شود.
 
«بن‌بست 204 »به تهيه‎كنندگي احمد كاوه مستند ديگري است كه به گفت‌وگو با شاهدان عيني در فاجعه منا  اختصاص دارد و هر كدام از شاهدان از لحظات شروع حادثه و علت آن و اقدامات ماموران سعودي در زمان فاجعه صحبت مي كنند.مستند «روايت يك ماجرا» نيز كه  احمد كاوه  آن را ساخته و روز شنبه از شبكه يك پخش شد درباره مشكلاتي بود كه دولت عربستان براي رفع آن اقدامي نكرد و در نهايت منجر به فاجعه منا شد.
 
مستند «يك روز طولاني» به تهيه‌كنندگي رضا محمدنيا نيز امروز يكشنبه حدود ساعت 30: 18 دقيقه پخش مي شود و شامل  مصاحبه با شاهدان عيني و تصاويري از فاجعه منا و مصاحبه با زائران خارجي تبعه فرانسه در باره اين فاجعه است. آخرين مستند هم به نام «سد شيطان» به تهيه‌كنندگي داريوش دليري شامل  گفت و گوي يكي از  مجريان صداوسيما در بيمارستان با حادثه ديدگان فاجعه منا است. اين مجري از زائراني كه در اين حادثه صدمه ديده‎اند درباره چگونگي وقوع فاجعه منا مي پرسد.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس