نزدیک به 34 سازمان مردم نهاد با المپیک همکاری کرد اما اکنون که پارالمپیک آغاز شده، تنها شاهد حضور 5 سازمان مردم نهاد در ریو هستیم و این واقعا جای تاسف دارد.

التماس برزیل به سازمان‌های مردمی برای خرید بلیت

سرویس ورزش مشرق - مقامات برگزار کننده پارالمپیک این روزها به شدت نگران عدم فروش بلیت‌های مسابقات هستند. بازی‌ها آغاز شده و نزدیک به 65 درصد بلیت‌ها فروش نرفته است. این آمار را باید در کنار یک حقیقت دیگر قرار داد و آن این که 35 درصد فروخته شده، در واقع سودی برای برزیل نداشته و سربازان، دانش آموزان چند مدرسه نمونه و سفارش شده، پرسنل چند بیمارستان بزرگ دولتی و کارگران نمونه و منتخب برزیلی در این مجموعه قرار می‌گیرند.

بلیت‌ها تا حدود زیادی فروش نرفته و برزیل بار دیگر شبیه ماجرایی که در المپیک پیش آمده بود، این بار در پارالمپیک مجبور به پر کردن فرمایشی استادیوم‌ها خواهد شد، این بار البته مشکل بزرگ دیگری بر سر راه است که حتی بیان آن نیز بسیار تلخ و نگران کننده است.

گردشگران اروپایی، مردمی که همیشه بر مساوات و برابری انسان‌ها تاکید دارند، به بهانه المپیک به برزیل سفر کردند اما هرگز حاضر نیستند به بهانه پارالمپیک هزینه کنند و راهی ریو شوند و آخرین فرصت برای تعطیلات تابستانی خود را اینگونه از دست بدهند.

طبق اساسنامه و به استناد به تاریخ برگزاری بازی‌ها، پارالمپیک مهمترین و مورد توجه‌ترین مسابقات ورزشی جهان برای افراد کم‌توان است و از سال ۱۹۶۰ تاکنون هر چهار سال یک ‌بار به طور منظم برگزار شده و از سال ۱۹۸۸ پس از برگزاری مسابقات المپیک و در همان شهری که المپیک میزبانی ‌شده، انجام می‌شود. کمیته بین‌المللی پارالمپیک (آی‌پی‌سی) نهاد برگزار کننده این مسابقات است و هر چهار سال یک بار با شعار تساوی انسان‌ها تحت هر شرایط، میدان بازی‌های پارالمپیک را افتتاح می‌کند.

التماس برزیل به سازمان‌های مردمی برای خرید بلیت 

اما سوال اساسی اینجا است که آیا این مساوات واقعا وجود خارجی دارد؟ نزدیک به 34 سازمان مردم نهاد با المپیک همکاری کرد اما اکنون که پارالمپیک آغاز شده، تنها شاهد حضور 5 سازمان مردم نهاد در ریو هستیم و این واقعا جای تاسف دارد.

هزینه ای که برای افتتاحیه المپیک در نظر گرفته شده بود، دو و نیم برابر بودجه‌ای است که برای افتتاحیه پارالمپیک کنار گذاشته شده و البته این‌ها مثالهایی برای داشتن قضاوتی درست است. 6 کشور چین، آلمان، فرانسه، ژاپن، آمریکا و هلند در جریان المپیک حامی مالی درجه یک در عرصه‌های حمل و نقل، حفاری، بازسازی استادیوم، ساخت استخر، تصفیه آب و راه سازی بودند اما اکنون که پارالمپیک کلید خورده، خبری از ناظران و بازرسان و حامیان مالی نیست که نیست.

التماس برزیل به سازمان‌های مردمی برای خرید بلیت 

پیشینه پارالمپیک به مراسم افتتاحیه المپیک ۱۹۴۸ لندن باز می‌گردد که در آن مسابقاتی برای سربازان بریتانیایی ناتوان جسمی در جریان جنگ جهانی دوم برگزار شد، شرکت ورزشکارانی از هلند در دوره بعدی این مسابقات که چهار سال بعد برگزار شد، آن رویداد را به عنوان اولین مسابقات بین‌المللی از این نوع در تاریخ ثبت کرد.

به موجب موافقتنامه سال ۲۰۰۱ کمیته بین‌المللی پارالمپیک و کمیته بین‌المللی المپیک مقرر شد از المپیک ۲۰۱۲ لندن هر دو رویداد المپیک و پارالمپیک به طور همزمان در یک شهر برگزار شوند اما عملا این اتفاق رخ نداد با وجود همزمانی دو رویداد، به هر حال باز هم المپیک بر پارالمپیک اولویت داشته و دارد.

التماس برزیل به سازمان‌های مردمی برای خرید بلیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    تنها فایده این مسابقات برای مسلمین این است که بستر خوبی برای تبلیغ اسلام عزیز است واگرنه اگر همین هم نباشد همه اش عبث خواهد بود
  • ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    آفرین مشرق
  • ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    منظورتون از مدعیان مساوات کیه؟ اینکه بلیتها فروش نرفته و ملت المپیک را بر پارالمپیک ترجیح می دهند هم لابد تقصیر غربه! اصلا خود نویسنده محترم بدون سرچ کردن در گوگل و فی البداهه،اسم پنج تا ورزشکار پارالمپیکی را نام ببره تا معلوم بشه اونی که "مدعی"هست کیه!
  • ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    دلیلش اینکه بسیاری از این سمن ها یا سازمان های مردم نهاد مثل علف هرز میمونن زندگی انگلی دارن به اسم مردم بودجه میگیرند ولی صرف امور کاملا شخصی میکنند
  • ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    مگر خود ما ایرانیهای مسلمان شیعه برای مدال آوران پارالمپیک به اندازه المپیکی ها ارزش قایلیم؟ که از کفار اروپایی چنین انتظاری داریم؟
  • بهمن ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    اگرچه تلخه اما حقیقته
  • سید ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    سلام فارغ از همه مسائل مطرح شده موضوع مهمی که مغفول مانده اینه که زمان برگزری مسابقات پارالمپیک مناسب نیست. بعد از حدود یک ماه شور و هیجان مسابقات المپیک که همه دنیا چهار سال انتظار می کشند برای شروعش و بعد از تمام شدن آن؛ دیگر آن شور و هیجان لازم برای برگزرای مسابقات پارالمپیک نیست. شاید اگر قدری بیشتر بین این دو هم آورد فاصله باشه و یا اینکه مسابقات پارالمپیک قبل از المپیک برگزار بشه خیلی میتونه کمک کنه به بحث استقبال از مسابقات
  • مسلمان ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    این حرف های بی ربط چیه به خورد مردم می دهید؟ حرفی بزنید که اقلا خودتون باور داشته باشید. مثلا تلویزیون ایران به طور مستقیم داره پارالمپیک رو هم پخش می کنه درست مثل المپیک؟
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    شما با خودتون چندچندین؟
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    یعنی آمدم و دو تا مسلمان مدال گرفتند! چه فایده ای داد؟ ده برابرش را کفار می گیرند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس