کد خبر 626850
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳

یکی از منابع امنیتی عراق در نینوی گفت که گروهک تروریستی داعش، «حالیموف» تاجیکستانی را به عنوان جانشین «عمر الشیشانی» انتخاب کرده است.

به گزارش مشرق، گروهک تروریستی داعش جانشینی برای «عمر الشیشانی» (چچنی)، سرکرده نظامی خود تعیین کرد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سومریه نیوز» عراق، یک منبع امنیتی این کشور که خواست نامش فاش نشود، گفت که گروه تروریستی داعش «بغول‎مورود حالیموف تاجیکستانی» را به عنوان جانشین شیشیانی تعیین کرده است.

این منبع در این ارتباط اظهار داشت: داعش از ترس اینکه فرمانده جدید هدف حملات هوایی ائتلاف بین المللی ضد این گروه به سرکردگی آمریکا قرار نگیرد، رسما خبر تعیین وی را اعلام نکرده است.

به گفته این منبع، بیشتر سرکرده های داعش در سوریه به سر می برند و داعش برای مدیریت استان نینوی از فرماندهان درجه دو و سه استفاده می‎کند تا هویت این افراد کشف نشود.

عمر الشیشانی در 15 ماه مارس سال جاری (25 اسفند 94)، در استان حسکه سوریه، هدف حملات جنگنده‎های ائتلاف ضد داعش قرار گرفت و کشته شد.

نام اصلی ابوعمر الشیشانی، « ترخان باتیراشویلی» است؛ پدر وی چندی پیش در مصاحبه‌ای گفته بود که پسرش به دلیل فقر مالی به داعش پیوسته است.

شیشانی که به دلیل تبحر در طراحی نقشه حملات نظامی و بی‌رحمی در کشتار اسرا، شهرتی دست و پا کرده بود، از داعشی‌هایی بود که بارها خبر کشته شدنش، منتشر و تکذیب شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مومنی ثانی ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    مورود حالیموف چیه برادر؟ مراد حلیم اف..این تلفظ درستشه
  • ناشناس ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    تو هم به درک واصل میشی
  • عباس ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    مشرق جان داعش را آمریکا بوجود آورده . حالیت شد ظاهرا در داخل همکارانتان از عوامل آمریکا کسی است که زورکی میخواهد به مردم بفهماند که آمریکا ضد داعش است . از اصطلاح آمریکایی ائتلاف حالم بهم میخوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس