کد خبر 626526
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

روز پنجشنبه بعد از عذرخواهی رسمی دولت افغانستان از اسلام‌آباد، مرز چمن که از 2 هفته پیش بسته بود باز شد و با هجوم مردم که منتظر عبور از مرز بودند بیشترین تردد در این مرز دیده می‌شود.

 به گزارش مشرق، روز پنجشنبه بعد از عذرخواهی رسمی دولت افغانستان مرز چمن که از 2 هفته پیش بسته بود باز شد و با هجوم مردم که منتظر عبور از مرز بودند بیشترین تردد در این مرز دیده می‌شود.

مردم برای عبور از مرز چمن هجوم آورده‌اند اما نیروهای ارتش اجازه نمی‌دهند فردی بدون بازرسی و عبور از پست‌های ایست و بازرسی وارد پاکستان شود.

با وجود تمام موانع امنیتی مردم و رانندگان کامیون‌ها از بازگشایی مرز خوشحال هستند.

نیروهای مرزی پاکستان و افغانستانی نیز از پایان تنش بین 2 کشور احساس شادمانی می‌کنند و ضمن احوالپرسی از یکدیگر برای عبور و مرور بهتر در این مرز پر تردد با یکدیکر همکاری می‌نمایند.

چندی پیش معترضان افغانستانی با اعتصاب در مرز چمن، پرچم پاکستان را به آتش کشیدند که بعد از آن مرز مشترک بسته و نیروهای ارتش به حالت آماده‌باش درآمدند.

روزانه حدود 15 هزار کامیون در مرز چمن تردد می‌کنند این در حالی است که کلام الدین یکی از بازرگانان پاکستانی عنوان کرد حتی به یک خودرو اجازه عبور از مرز داده نشده بود و ارتش اعلام کرده بود تا دستور از مقامات بالا صادر نشود مرز بسته خواهد بود.

در عکس‌های زیر تصاویری از بازگشایی مرز چمن را مشاهده می‌کنید.
 
{$sepehr_album_44268}
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس