نخست وزیر ترکیه در دیدار با رئیس پارلمان اروپا تغییر قانون مبارزه با تروریسم خود که از طرف اتحادیه اروپا به عنوان یکی از شروط آزادی ویزا برای شهروندان ترک مطرح است را رد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، "مارتین شولتز"، رئیس پارلمان اروپا با وجود موضع سختگیرانه ترکیه، مذاکرات درباره آزادی ویزا برای شهروندان ترک را شکست خورده ارزیابی نکرد.

البته وی نتوانست در سفر روز گذشته خود به آنکارا موفقیتی در این راستا کسب کند.

نخست وزیر ترکیه در دیدار خود با رئیس پارلمان اروپا تغییر قانون مبارزه با تروریسم کشورش که از شروط آزادی ویزا برای شهروندان ترک است را با توجه به شرایط اخیر رد کرد.

شولتز بعد از دیدار با نحست وزیر ترکیه اعلام کرد که در نقطه زمانی فعلی با توجه به اختلافاتی که ما داریم در این مسئله هیچ پیشرفتی به وجود نمی آید. اصلاح قانون ضد تروریسم ترکیه یک معیار اساسی برای این مسئله است.

وی در عین حال گفت: من اعتقاد ندارم که این مسئله در پایان باید با شکست مواجه شود بلکه باید شانسی برای این منظور وجود داشته باشد.

نخست وزیر ترکیه نیز اعلام کرد که با توجه به شرایط اخیر هیچ گونه کاهش قوانین ضد تروریسم نمی تواند وجود داشته باشد. ترکیه در حال حاضر علیه سازمان های تروریستی زیادی مبارزه می کند. برای ما در اینجا مسئله مرگ و زندگی مطرح است. وی در عین حال در این باره با شولتز هم عقیده بود که باید در این باره در گفتگو باقی بمانیم.

دولت ترکیه اخیرا تهدید کرده است که بدون آزادی ویزا برای شهروندان ترک توافق پناهندگان با اروپا را نادیده می گیرد.

شولتز در سفر خود به آنکارا همچنین با "رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد.

همچنین در آخر هفته هم در حاشیه نشست جی 20 در چین صدر اعظم آلمان مشترکا با رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر ایتالیا با اردوغان درباره مسئله پناهندگان دیدار و گفتگو خواهند کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس