فرمانده مرزبانی ناجا از کاهش اعتبارات طرح انسداد و مدیریت مرزهای کشور در بودجه سال جاری خبر داد و گفت: در بودجه سال جاری کشور 72 میلیارد تومان اعتبار برای این مهم منظور شده است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از مهر، سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی ناجا ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان اظهار داشت: بودجه سال جاری برای مدیریت و اجرای طرح انسداد مرزها در کشور 72 میلیارد تومان است که این اعتبار در سال گذشته 76 میلیارد تومان بود.

وی عنوان کرد: در حالیکه پیش بینی شده بود که در بودجه سال جاری 89 میلیارد تومان اعتبار به موضوع انسداد و مدیریت مرزهای کشور اختصاص یابد اما متاسفانه این رقم به 72 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده و این اعتبار بسیار کم است و امکان اجرایی کردن برنامه های پیش بینی شده به صورت کامل را ندارد.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به لزوم اختصاص اعتبار بیشتر به این مهم گفت: مدیریت و ساماندهی 9 هزار کیلومتر مرز در کشور با این ردیف های اعتبار به سالهای طولانی نیازمند است و انتظار می رود که مجلس شورای اسلامی و دولت برنامه ریزی جدی تری در این حوزه داشته باشند تا بتوان در قالب برنامه های هدفمند نسبت به ساماندهی و ارتقاء امنیت در تمام مرزهای کشور اقدام کرد.

ذوالفقاری بیان کرد: به عنوان مثال برای ساماندهی و مدیریت 100 کیلومتر مرز در استان کردستان و تقویت زیرساختهای آن به بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اختصاص ردیف های اعتباری اینچنین در بودجه های سالیانه برای مرزهای کشور متناسب با نیاز نیست و باید افزایش یابد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی کشورهای همسایه در این بخش گفت: دولت ترکیه با اختصاص ردیف های اعتباری مناسب اقدامات جدی را برای تقویت زیرساختهای مرزی خود آغاز کرده و بخش زیادی از آنها را نیز اجرایی کرده است ولی متاسفانه علیرغم تلاشهای جدی که طی چند سال اخیر در کشورمان صورت گرفته ولی هنوز هم ما در بعضی از بخشها دچار کمبودهایی هستیم.

فرمانده مرزبانی ناجا احداث جاده در مرزهای کشور و ساخت برجکهای استاندارد را از جمله نیازهای مهم این بخش دانست و افزود: تامین این دو زیرساخت بسیار مهم نیازمند اعتبارات بیشتری است و باید در تخصیص بودجه های سالیانه به مرزهای کشور این موارد مورد توجه جدی تر قرار گیرد.

ذوالفقاری در بخش دیگری از سخنان خود به ادعاهای واهی رسانه های ضد انقلاب مبنی بر ورود نیروهای جمهوری اسلامی ایران به خاک کشور عراق اشاره کرد و اظهار داشت: نیروهای کشورمان به هیچ عنوان وارد خاک کشور عراق نشده اند و بحث برخورد با گروهک تروریستی پژاک بیشتر در منطقه ای مرزی است.

وی با اشاره به همکاری نزدیک مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق یادآور شد: در جلسه ای اخیر با مسئولان مرزبانی کشور عراق لزوم همکاری بیشتر در این عرصه مطرح شد و ما معتقدیم که نیروهای مرزبانی کشور عراق باید نظارت جدی تری بر مرزهای شمالی این کشور داشته باشند.

فرمانده مرزبانی کشور در پایان سخنان خود در این نشست خبری افزود: کشور عراق نیز گروهک پژاک را تروریستی می داند و بر بیرون راندن آن از خاک این کشور تاکید کرده است ولی متاسفانه نیروهای محلی در شمال عراق در این مورد اقدامی انجام نمی دهند و به همین دلیل نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای تامین امنیت با این گروهک در مرز برخورد جدی و قاطعی داشتند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس