قائم مقام سابق سازمان تربیت بدنی اعتقاد دارد نتایج کاروان ایران در المپیک رضایت بخش نبوده و به نظر می‌رسد همه ما در باد غرور خوابیده بودیم.

به گزارش مشرق، سعید فائقی درباره استقلال پارالمپیک از المپیک اظهار داشت: البته این دو از لحاظ مدیریتی جدا بودند اما از نظر مالی نه. چون همیشه پارالمپیک بعد از المپیک برگزار می‌شود، بودجه پارا به ته دیگ می‌خورد. اما الان از نظر بودجه‌ای نیز کاملا جدا هستند. حتی شنیدم پارالمپیکی‌ها برای اعزام به ریو به خاطر مسائل مالی با مشکل مواجه شده بودند و فکر می‌کنم تفکیک این دو بیشتر برای پارالمپیک مفید است.

قائم مقام سابق سازمان تربیت بدنی درباره نتایج ملی پوشان ایران در بازی‌های المپیک ریو عنوان کرد: نتایج اصلا راضی کننده نبود. امیدوارم پارالمپیک بتواند جبران کند.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه برخی کارشناسان اعتقاد داشتند ما در کشتی فرنگی ورزشکارانی با سنین بالا داشتیم و به نظر می‌رسید آنها از نظر جسمانی آمادگی لازم را ندارند، تصریح کرد: المپیک جای تجربه نیست. آیا فردی که چندین مدال پشت سر هم گرفته است را باید کنار بگذاریم؟ آقای بنا در دوره‌ای خاص با هوشمندی کنار رفت، علت کنار رفتن او خستگی از کشتی نبود بلکه آن طور که نیاز داشت تدارکات در اختیارش نبود.

فائقی درباره برخی از اظهارنظرها مبنی بر اینکه بنا را آوردند تا او را خراب کنند، افزود: بنا یک سال گذشته فقط نالید. وی در دولت گذشته با اصرار به تیم ملی آمد و شخص رئیس جمهوری در این مورد دخالت کرد تا برگردد. در این دولت هم حرمت او حفظ شد. بنابراین فکر نمی‌کنم این توطئه بوده که او را دوباره به تیم ملی بیاورند تا خرابش کنند. ترکیب بنا هیچ مشکلی نداشت و ما بهتر از این ورزشکار نداشتیم.

قائم مقام سازمان تربیت بدنی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه تغییرات پاره‌ای قوانین و همین طور شرایط آب و هوایی هم در نتایج ملی پوشان فرنگی تاثیرگذار بود، خاطرنشان کرد: مقررات بین دو المپیک تغییر کرد. فکر می‌کنم در دوره قبل مقررات به نفع ما بود. اما در این دوره علاوه بر مقررات، اوزان هم تغییر کرد. از طرف دیگر تغییراتی در کادر تیم ملی به وجود آمد که بدنساز آن طور که باید ورزشکاران را آماده نکرد. بچه های ما در آمادگی جسمانی مشکل داشتند. تغییرات جغرافیایی هم تاثیرگذار بود؛ فینال مسابقات در زمانی برگزار می‌شد که از نظر فیزیولوژی در تهران زمان خواب بود.

وی درباره صحبت‌هایی که در خصوص انتخابی تیم ملی وجود داشت گفت: انتخابی مثل حنای بعد از عروسی است. کارهای تخصصی بر عهده مربی است و حرف اول و آخر را او می‌زند. از طرفی هیچ کسی مثل بچه‌ها انگیزه برای کسب مدال ندارد. فردی مثل بنا هم می‌خواهد آبروی خودش را حفظ کند و دوست ندارد با دست خودش مشکلاتی را ایجاد کند. فکر می‌کنم ما در این ایام غرور زیادی داشتیم. وقتی 6 بر صفر روسیه را بردیم، فکر کردیم راحت است و فراموش کردیم که روسیه همیشه یکی از قدرت‌های برتر در کشتی است.

فائقی در ارزیابی‌اش از نتایج تکواندو یادآور شد: علاوه بر مشکلاتی که ذکر کردم، صحبت‌های پولادگر که برایش احترام قائلم نشان می‌دهد چقدر ما مغرور بودیم. حق نداریم در زندگی خصوصی حریف دخالت کنیم و حرفهایی بزنیم که مورد قبول نیست و در هیچ دادگاهی ثابت نشده است. ما در باد نابودگر و یا سونامی خوابیدیم و یادمان رفت که حریفان در حال تمرین هستند. دلم از این می‌گیرد که چرا وقتی می‌بازیم به حریف ظلم می‌کنیم.

قائم مقام سابق سازمان تربیت بدنی درباره از دست دادن پتانسیل‌های ایرانی و حضور آنها در کشورهای خارجی گفت: این خاصیت جهانی شدن است که نمی‌‌توان جلوی آن را گرفت. ما باید کاری کنیم تا انگیزه‌های داخلی به قدری زیاد شود که هیچ عزیزی نخواهد از ایران برود. این یک مسئله مدیریتی است. باید کاری کنیم که علاقه‌مندی ملی ورزشکاران ما ضعیف نشود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس