کد خبر 625421
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹

کره جنوبی برای اولین بار به ارتش دستور داده است که برای مهار کره شمالی و مقابله با برنامه های موشکی زیردریایی این کشور، تجهیزاتی چون زیردریایی های هسته ای را برای نیروی دریایی در نظر بگیرد.

به گزارش مشرق،  این درخواست در شرایطی مطرح می شود که استمرار پرتاب های موشکی کره شمالی از روی زیردریایی در ماه های گذشته باعث هراس و نوعی نگرانی در میان مقام های کره جنوبی شده است.
 
به همین خاطر به ارتش این کشور دستور داده شده است استفاده از تسلیحات مختلف از جمله آرایش زیردریایی هایی با توان هسته ای را برای جلوگیری از پرتاب های موشکی بالستیک کره شمالی آن هم از روی زیردریایی مد نظر قرار دهند.
 
حزب حاکم سائه نوری در بیانیه ای در تارنمای خود آورده است که ارتش باید هر نوع تدبیر مقابله جویانه و بازدارنده در برابر کره شمالی از جمله آرایش زیردریایی های هسته ای را در نظر بگیرد و در این زمینه اطمینان حاصل کند کشور در امنیت بسر می برد و تهدیدها و تحرکات کره شمالی نمی تواند آن را به مخاطره بیندازد.
 
این بیانیه می افزاید که کره شمالی اکنون به دلیل ادامه پرتاب موشک های بالستیک از روی زیردریایی به یک تهدید نه فقط برای کره جنوبی بلکه برای کشورهای همسایه و کل منطقه آسیای شمال شرقی تبدیل شده است.
 
کره جنوبی خاطر نشان کرده است که ادامه پیشرفت های کره شمالی در این راستا موجب خواهد شد تا این کشور موشک های بالستیک روی زیردریایی خود را با کلاهک های هسته ای مجهز کند و دیگر به آسانی نمی توان این موشک های سیار را رهگیری کرد.
 
ارتش کره جنوبی یک بار در سال 2003 میلادی در زمان ریاست جمهوری «روه موه هیون» اجازه یافت تا بر روی ساخت زیردریایی هایی با قابلیت هسته ای کار کند اما این طرح متوقف شد تا اینکه حالا بار دیگر به ارتش دستور داده شده است در کنار استقرار سامانه موشکی تاد موضوع زیردریایی های هسته ای را نیز دنبال کند.
 
«چو می آئه» زنی که توانست روز شنبه این هفته در انتخاباتی حساس، ریاست حزب مخالف دولت یعنی «مینجو» در کره جنوبی را برعهده بگیرد به شدت بر مخالفت عمومی با آرایش سامانه موشکی تاد در کره جنوبی تاکید ورزیده است.
 
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی امروز سه شنبه گزارش کرد که مردم زیادی به استقرار این سامانه در منطقه ای در 300 کیلومتری جنوب شرق کره جنوبی موسوم به سئونگجو اعتراض کرده اند و به همین دلیل بررسی ها برای یافتن مکان های احتمالی دیگر آغاز شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس