معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد که براساس مقررات جدید این بانک پرداخت تسهیلات از منابع قرض‌الحسنه به کارکنان بانک‌ها ممنوع شد.

به گزارش مشرق، به دنبال انتقادات مطرح شده نسبت به پرداخت حجم بالایی از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها به کارکنان آنها که موجب کاهش منابع اختصاص یافته از این محل به بخش‌های تعیین شده برای آن شده بود، فرشاد حیدری امروز - سه شنبه - در حاشیه بیست‌وهفتمین همایش بانکداری اسلامی درباره تصمیم بانک مرکزی برای کنترل تسهیلات‌دهی به کارکنان بانک‌ها اعلام کرد: از سنوات گذشته و از دهه ۶۰ تا به امروز بانک‌ها از محل منابع قرض‌الحسنه به کارکنان خود منابعی را اختصاص داده و تسهیلات پرداخت می‌کردند اما براساس مقررات جدید این موضوع ممنوع شده است.

وی گفت: با دستورالعمل جدید بانک مرکزی بانک‌ها موظف شدند که منابعی را که می‌خواهند به کارکنان خود تسهیلات بدهند، حتما از منابع خود بانک باشد و به هیچ عنوان حق پرداخت وام از محل منابع قرض‌الحسنه‌ای را که جمع‌آوری کرده‌اند به کارکنان خود را ندارند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • محمدرضا ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    بشنو ولی باور نکن...
  • سید جواد ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    به همسر و فرزندان و اقوام و دوستان چطور؟ ساده لوحانه است اگر باور کنیم که همه راه ها بسته شده اند. تشخیص اینکه چه کسانی وام قرض الحسنه دریافت کنند باید به نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی و وزارت کار و رفاه اجتماعی واگذار شود.
  • محمد ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    ما که باور نکردیم . کارمند بانک چهل و پنج میلیون تومان وام گرفته ماهی هیجده هزار تومان قسط میده . اونوقت من باید برای دو میلیون وام هفت خوان رستمو طی کنم . اونم با سود آنچنانی . به این میگن عدالت علوی!
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    این بانکها دارند از پول این مردم بیچاره برای رفاه هیت مدیره و کارکنان خودشان چه حالی میکنند و مردم هم همچنان برای برنده شدن خودرو !! در قرعه کشی های بی خود بانکها شاد و خوشحال!
  • بانکی ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    روسا وکارکنان بانک مرکزی چطور .انها از چه منابعی وام کلان قرض الحسنه صد میلیون به بالا میگیرند
  • بانکی ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    باتشکراز مدیریت محترم سایت که نقطه نظرات مردم رامطرح میکنم میخواستم مساله ای راازبابت اعطای تسهیلات قرضالحسنه به بانکیها از منابع قرضالحسنه به اگاهی برسانم که اعطای ان ازمحل صندوق قرضالحسنه بانکها صورت میگیرد نه ازمنابع مردم که اقساط انها بدون کم وکاست قبل از پرداخت حقوقشان از حساب انها برداشت وبه حساب صندوق واریز میگردد
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    اولا بانک خودش منبع مالی هست نیازی به چندر قاز مردم نداره،ثانیا برو پولتو بکش ببینم چه جور میتونی نگهداری کنی ازش،ما کارمندها محافط پول مردم هستیم در برابر استرس و بیماریهایی که گرفتیم ارزشی نداره این وامها،کارمندان بانک مرکزی جرا جز اون دسته از کارمندها که وامهاشون قطع شده نیستن مگه رنگین تره خونشون،یا بیشتر از ما زحمت میکشن؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس