عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کمترین فساد در نظام اداری قابل تحمل نیست، گفت: بازنشسته‌ای حقوق ۳۰ سالش به اندازه یک ماه حقوق فلان مدیر نمی‌شود، آن وقت مسئول دیگری می‌گوید فلانی ذخیره نظام است پس اگر ذخیره نظام بود چرا عزلش کردید؟

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید احمد خاتمی صبح امروز در همایش روز بسیج قشر کارمندی که در تالار برق کرمان برگزار شد با گرامیداشت این روز اظهار داشت: قبل از انقلاب شناسنامه شهرها را با آمار جمعیت ارائه می‌دادند اما در بعد از انقلاب شناسنامه شهرها را با بیان تعداد شهدا معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از وجود 21 هزار شهید کارمند در سراسر کشور افتخاری برای دولتمردان و کارمندان است، تصریح کرد: قرآن کریم در سوره محمد(ص) در رابطه با شهدا می‌فرماید آن‌هایی که در راه خدا به شهادت رسیدند اعمالشان گم نمی‌شود و حمایت معنوی شامل آن‌ها می‌شود و آن‌ها وارد بهشتی می‌شوند که قبلا معرفی شده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با طرح این سوال مبنی بر اینکه اعمال شهدا چیست که قرآن می‌فرماید گم‌شدنی نیست؟ افزود: پاسخ این است که از مصادیق بارز اعمال شهیدان تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

آیت‌الله خاتمی در تبیین این موضوع با اشاره به اینکه تشکیل این نظام به برکت اخلاص شهیدان بود، بیان کرد: دنیای استکبار غافلگیر شد و اگر احتمال می‌داد انقلاب اسلامی این‌گونه پیشرفت می‌کند در روزهای آغازین هرگونه شده بود مانع آن می‌شد.

وی با بیان اینکه تدبیر امام راحل آن‌ها را غافل‌گیر کرد و به یاری خدا نظام اسلامی شکل گرفت، گفت: از اول پیروزی انقلاب تاکنون هر توطئه‌ای که در دنیای استکبار می‌توانست برای نابودی نظام به صحنه آورد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه منافقان 17 هزار نفر از بهترین‌های ملت ما را به شهادت رساندند، بیان کرد: داعشی‌هایی که امروز در عراق و سوریه شیعیان را می‌کشند و داعیه مسلمانی می‌کنند، داعشی‌های زمان انقلاب این منافقان بودند که بی‌رحمی آن‌ها برکسی پوشیده نیست.

نظام مقدس جمهوری اسلامی یادگار شهیدان است

وی با بیان اینکه از ماندگاری اعمال شهدا تغییر نظام اداری بود، گفت: نظام اداری در طاغوت بنگاهی نان‌آور برای هزار فامیل وابسته به پهلوی بود.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان با اشاره به حقوق‌های ظالمانه‌ای که دیده شد و گفتند قانونی گرفته‌ایم، بیان کرد: این نظام با آن رژیم فرق می‌کند و فرقش این که استاندار آن روز خود را مالک مردم و زمین می‌دانست اما استاندار امروز خود را خدمتگزار مردم می‌داند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه کشور ما در حلقه آتش و ما در گلستان هستیم و این از اعمال و اخلاص شهیدان است، افزود:  نظام مقدس اسلامی یادگار شهیدان است.

وی با بیان اینکه عدالت‌محوری و مبارزه با تبعیض یادگار شهیدان است و این ارزش باید حفظ شود، بیان کرد: بازنشسته‌ای که بگوید 30 سال حقوقم را بگیرم به اندازه یک ماه حقوق فلان مدیر نمی‌شود آن وقت مسئول دیگری بگوید فلانی ذخیره نظام است پس اگر ذخیره نظام بود چرا عزلش کردید.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: انتظار ما این است که اقدام‌ها قاطع و گزارش آن به مردم داده شود و بررسی شود که روی چه حسابی این حقوق‌ها گرفته شده و متخلفان مجازات شوند.

باید کارگزار دولت در نظام اسلامی مردم را ارباب خود بداند

وی با بیان اینکه یک کارگزار دولت در نظام اسلامی باید مردم را ارباب خود بداند، گفت: گره‌کشایی از کار مردم ثوابش از زیارت سیدالشهدا(ع) هم بالاتر است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: شهید بهشتی مهم‌ترین عامل سقوط رژیم شاه را فساد نظام اداری می‌بیند و امروز نیز باید نظام اداری سالم و با تأسی از سیره شهدا کار کرد.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: کمترین فساد در نظام اداری قابل تحمل نیست زیرا کمترین فساد به بزرگترین هم تبدیل می‌شود.

وی ولایتمداری را یکی دیگر از ویژگی‌های شهدا دانست و گفت: نظام ولایت فقیه نشان داده که نظام موفقی است زیرا از فجر پیروزی انقلاب تا امروز همه توطئه‌ها به واسطه وجود ولایت فقیه خنثی شده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ایران قبل از انقلاب کشور به حساب نمی‌آمد و یکی از ایالت‌های آمریکا به شمار می‌رفت اما امروز به برکت ولایت فقیه ایران اسلامی در دل مردم دنیا جا گرفته است.

آیت‌الله خاتمی افزود: یک کارمند نظام اسلامی باید به گونه‌ای رفتار کند تا مردم را به نظام اسلامی علاقه‌مند کند.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان، استان ولایت است و در مراسم‌های مختلف که در اینجا بودم مردم با عشق به ولایت شرکت کردند و اجتماع مردم کرمان در کل کشور بی‌نظیر است .

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: شهید باهنر از مفاخر تشیع است که در کرمان متولد شده و او عالمی ساده زیست بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    نوبخت جواب بدهد
  • ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    احسنت عالی بود
  • علی ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    حرف حسابی جواب ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس