یک چهره سرشناس اقتصادی همسو با دولت یازدهم چالش روحانی در انتخابات سال ۹۶ را حل مشکل در حوزه بیکاری و مسکن دانست.

به گزارش مشرق، حسین راغفر کارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه با اشاره به سیاستهای اقتصادی دولت تدبیر و امید گفت: دولت تازه در ماه‌های پایانی عمر خود در حال بررسی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی بوده و در سه سال گذشته در پی بررسی مشکلات نبوده است.

وی در بخشی از گفت‌وگو خود با روزنامه نزدیک به هاشمی رفسنجانی (آرمان) با بیان اینکه بررسی مشکلات باید در ابتدای دولت و در زمانی اتفاق می‌افتاد که هنوز کابینه تشکیل نشده بود، اظهار داشت:« اگر در آن مقطع زمانی این تحقیقات انجام می‌شد در طول سه سال گذشته دولت مجبور می‌شد برای آن راه‌حل پیدا کند. متاسفانه دولت آقای روحانی تنها نگاه خوشبینانه به ظرفیت‌های برجام داشت که این ظرفیت‌ها هم محقق نشد...».

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه مهم‌ترین چالش روحانی در انتخابات آینده مسئله اشتغال است،افزود:«بیکاری یکی از مهم‌ترین بحرانهای اقتصادی و اجتماعی دو دهه اخیر ایران است که دولت‌های مختلف را درگیر خود کرده است. این در حالی است که دولت آقای روحانی نیز مانند دیگر دولتها در حل مشکل بیکاری توفیق چندانی به دست نیاورد و موفق نشد به مطالبات مردم در این زمینه به طور کامل جامه عمل بپوشاند. چالش دوم آقای روحانی در انتخابات آینده که ممکن است مورد توجه رقبای انتخاباتی ایشان قرار بگیرد وضعیت مسکن در جامعه است».

راغفر با متذکر شدن این نکته که بیکاری شروعی برای مشکلات دیگر است، تصریح کرد:«در شرایط کنونی بیکاری در جامعه به بسیاری از بحران‌های دیگر اجتماعی مانند تاخیر در ازدواج جوانان، طلاق، اعتیاد و بزهکاری دامن زده است. بدون شک ریشه بسیاری از نابسامانی‌های جامعه را باید در مساله بیکاری جست‌وجو کرد. در نتیجه تا زمانی که مسئولان موفق نشوند برای بحران بیکاری یک راه‌حل منطقی و علمی پیدا کنند بحران‌های اجتماعی در جامعه تشدید خواهد شد. از سوی دیگر مساله «اشتغال» مهم‌ترین راه‌حل برای عبور از رکود و کاهش‌دهنده تورم است».
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس