دولت فرانسه در اقدامی که خود آن را حمایت از «لائیسیته» می‌نامد، گروه‌های پلیس را به سواحل این کشور فرستاده تا مطمئن شود که زنان مسلمان حتما عریان وارد دریا می‌شوند.

سرویس جنگ نرم مشرق- محدودیت برای مسلمانان، به‌ویژه برای زنان مسلمان ساکن در کشورهای غربی هر روز افزایش می‌یابد، اما فریاد مدافعان حقوق بشری غربی برای حمایت از آنها بلند نمی‌شود. خبر خیلی ساده است؛ چند شهر فرانسه، پوشیدن "بورکینی" یا مایوی اسلامی جهت شنا در سواحل این کشور را برای زنان مسلمان به استناد به قانون برهم زدن نظم عمومی منع کرده‌اند. مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه، نیز از این اقدام حمایت کرده است.

حکومت فرانسه نیز برای تحقق این قانون جدید، "گشت ارشاد" حمایت از «لائیسیته» (سکولاریسم) را به سواحل خود فرستاده تا اگر خانم‌ها عریان وارد دریا نشوند، آنها را 38 یورو جریمه ‌کنند!

گشت ارشاد به ساحل های فرانسه رسید 
 "گشت ارشاد" حمایت از «لائیسیته» (سکولاریسم) به سواحل رفته‌اند تا اگر خانم‌ها عریان وارد دریا نشوند، آنها را 38 یورو جریمه ‌کنند!

ماجرا در حدود یک ماه پیش از زمان اعلام یک پارک آبی در فرانسه، مبنی بر اختصاص یک روز به زنان مسلمانی که از لباس شنای کاملا پوشیده استفاده می‌کنند، شروع شد؛ این اقدام از سوی سیاستمداران دست‌راستی این کشور مورد انتقاد شدید قرار گرفت که آن را مغایر با ارزشهای اجتماعی فرانسه تلقی میکردند.

چند روز بعد، شهر کن نخستین شهری شد که با تأیید دستگاه قضایی، بورکینی یا همان مایو یا لباس شنای اسلامی را کنار ساحل ممنوع کرد. بلافاصله شهرهای ویله‌نووه-لوبه (نزدیک نیس) و سیسکو در کورسیکا هم تبعیت کردند. در اعلامیه شهردار کن تاکید شده است که تناسب پوشش افراد در سواحل با اصل لائیسیته ضروری است.

 گشت ارشاد به ساحل های فرانسه رسید
 چند شهر فرانسه، پوشیدن "بورکینی" یا مایوی اسلامی جهت شنا در سواحل این کشور را برای زنان مسلمان به استناد به قانون برهم زدن نظم عمومی منع کرده‌اند
 

وقتی "بورکینی" نماد تروریسم می‌شود!

فرانسه بعد از حملات تروریستی در بعضی از شهرهایش به‌ظاهر دنبال نشانه‌های تروریسم و تروریست‌ها می‌گردد، و حالا به گفته مسئولان این کشور، نشانه‌های "اسلام افراطی" را که معادل دیگر واژه تروریسم در ادبیات غربی‌ها است را در "بورکینی" یا لباس شنای اسلامی بانوان پیدا کردند؛ شهردار کن در این رابطه گفت: «بورکینی مثل یونیفورم است، نماد افراط‌گرایی اسلام‌گرایانه است».

 گشت ارشاد به ساحل های فرانسه رسید
شهردار کن گفت: «بورکینی مثل یونیفورم است، نماد افراط‌گرایی اسلام‌گرایانه است» 

یک نهاد مبارزه با اسلام‌هراسی در فرانسه برای این موضوع شهردار کن را به دادگاه کشاند، اما باخت. نظر قاضی این بود که این ممنوعیت در حیطه قانون منع علایم مذهبی در اماکن عمومی (که سال ۲۰۰۴ در فرانسه تصویب شد) می‌گنجد. در واقع نظر دادگاه این است که "بورکینی" نه یک نشانه مذهبی معمولی که تبلیغی از اسلام افراطی یا همان تروریسم است. نخست وزير فرانسه نیز در مصاحبه با روزنامه "لا پرووانس" گفت: «بورکيني ريشه در اهداف سياسي دارد و ضد ارزش‌هاي جامعه و نمونه‌اي از بردگي زن است». مانوئل والس پیشتر نیز، بعد از حملات تروریستی به فرانسه در سال 2015 گفته بود: «حجاب نشان شیفتگی به یک سبک نیست، حجاب تنها انتخاب رنگ پوشش نیست، نه: حجاب، بردگی زنان است.»

سران کشور فرانسه از سال‌های ۱۹۸۹ به بعد مخالفت خود را با مظاهر اسلامی به‌ویژه "حجاب" با روش‌های گوناگون مانند انتشار رمان، سخنرانی و حتی تصویب قانون نشان داده‌اند و در چند سال گذشته جدی‌ترين طراح اروپايی عليه شعائر و پوشش مذهبی مسلمانان محسوب می‌شوند. این سابقه چالش فرانسه با "حجاب اسلامي" زمانی که با موج "اسلام‌ستیزی" ابتدای قرن جدید میلادی همراه شد، مسئولان فرانسوی را به استفاده از قدرت سیاسی‌شان سوق داد تا محدودیت‌هایی را برای مسلمانان در راستای سکولاریزم به تصویب برسانند که تیغ تیز آن بیشتر متوجه زنان مسلمان است. قانون ممنوعیت حمل یا پوشیدن نمادهای مذهبی همچون حجاب در مدارس و دانشگاه‌های دولتی (مصوب 2004) و همچنین ممنوعیت پوشیدن نقاب که عدم رعایت این قانون مجازات نقدی به همراه دارد، نیز در همین راستاست.

 گشت ارشاد به ساحل های فرانسه رسید
نخست وزير فرانسه در حمایت از ممنوعیت بورکینی گفت: «بورکيني ريشه در اهداف سياسي دارد و ضد ارزش‌هاي جامعه و نمونه‌اي از بردگي زن است» 
 

غرب، رسوایی شرم‌آور بیکینی را به بورکینی مسلمانان منتقل می‌کند

ممنوعیت شنا کردن زنان با بورکینی در حالی صورت می‌گیرد که در زمانی نه چندان دور، استفاده از بیکینی در کشورهای غربی محدودیت داشت و حتی زنان به‌خاطر استفاده از آن زندانی می‌شدند! در اواخر دهه 40 میلادی که بیکینی طراحی شده بود، در بسیاری از کشورهای اروپایی، بیکینی یک "رسوایی شرم‌آور" خوانده می‌شد و استفاده از آن در سواحل ایتالیا، اسپانیا و پرتغال رسما ممنوع بود. جالب اینکه استفاده از بیکنی در سواحل اقیانوس اطلس فرانسه ممنوع ولی در چند بخش دیگر این کشور مجاز بود. در آمریکا هم استفاده از بیکنی در سواحل ممنوع بود؛ در فیلم‌های هالیوود بر اساس قوانین نانوشته اخلاقی حاکم بر سینمای آن زمان که به قوانین "Hays" معروف بودند، زنان با بیکینی نمایش داده نمی‌شدند؛ اما تحولات فرهنگی دهه ۶۰ میلادی و انقلاب جنسی در غرب، موجب شد که بیکینی به لباس شنای خیلی عادی و معمولی تبدیل گردد.

گشت ارشاد به ساحل های فرانسه رسید 
اولین مدل‌های مایوهای شنا در قرن هجدهم میلادی روانه بازار شدند و در آن زمان محل شنای مردان و زنان از هم جدا بود

از آن طرف شناکردن برای زنان مسلمان همواره یک معضل بوده تا اینکه بورکینی در سال ۲۰۰۳ میلادی توسط احدا زانتی (Aheda Zanetti) لبنانی‌الاصل که در در استرالیا در زمینه مد و طراحی لباس برای زنان مسلمان فعالیت می‌کند، طراحی شد تا به زنان مسلمان اجازه دهد در کنار شنا کردن، بتوانند به اعتقاداتشان نیز پایبند باشند. بورکینی‌(Burkini) که نامش را از ترکیب برقعه (Burka) و بیکینی (Bikini) گرفته، تمام بدن بجز صورت، کف دست و پاها را می‌پوشاند تا حجاب اسلامی برای زنان مسلمانی که علاقه به شنا کردن دارند، فراهم شود.

گشت ارشاد به ساحل های فرانسه رسید 
 در بسیاری از کشورهای اروپایی، بیکینی یک "رسوایی شرم‌آور" خوانده می‌شد و استفاده از آن در سواحل ایتالیا، اسپانیا و پرتغال و حتی آمریکا رسما ممنوع بود

حالا در عصر کنونی، پروژه «شرمنده سازی» زنان محجبه از سوی نخبگان دارای ثروت و قدرت در فرانسه دنبال می‌شود؛ اگر زمانی در غرب و حتی فرانسه شناکردن با بیکینی شرم‌آور بود، اما اکنون اگر فردی بیکینی نداشته باشد و بخواهد مثل زمان قدیم در غرب (لباس‌ها پوشیده‌تر و محیط شنای زنان و مردان نیز جدا بود) با لباس پوشیده شنا کند، آن فرد را رسوا و شرمنده رفتار خود می‌کنند.

گشت ارشاد به ساحل های فرانسه رسید 
احدا زانتی لبنانی‌الاصل که در استرالیا در زمینه مد و طراحی لباس برای زنان مسلمان فعالیت می‌کند، بورکینی را در سال ۲۰۰۳ میلادی طراحی کرده است
 

چماق سکولاریسم بر سر مسلمانان و سکوت طرفداران حقوق بشر

فرانسه بیش از هر کشوری در غرب پرچم مبارزه با اسلام را بلند کرده و حقوق شهروندان مسلمان خود را محدود و نقض می‌کند، اما رسانه‌های طرفدار حقوق بشری در غرب، هیچ‌گاه این موضوع را برجسته و در دستور کار مداوم خود قرار نمی‌دهند. هرچند که شبیه این تبعیض رسانه‌ای را می‌توان در رنگی‌تر دیدن خون قربانیان غربی حملات تروریستی در نسبت با قربانیان مسلمان این حملات در غرب آسیا (خاورمیانه) مشاهده کرد؛ در این میان هم مسئولان غربی و رسانه‌های اصلی آنان این نگاه تبعیض‌آمیز که ریشه در تمدن غرب دارد را فریاد نمی‌زنند.

فرانسه تناقض با مفاهیم «لائیسیته» یا سکولاریسم را چماق کرده و بر هر چیزی که رنگ و بوی دین به‌ویژه اسلام داشته باشد، می‌کوبد تا افراد دست از شعائر دینی بکشند. در یکی از آخرین نمونه‌های مبارزه با نشانه‌های اسلام، مسئولان دولتی فرانسه در منطقه کلمب در نزدیکی پاریس، تهدید کرده‌اند در صورت خودداری یک فروشگاه عرضه محصولات «حلال» از فروش گوشت خوک و نوشیدنیهای الکلی، آن را تعطیل خواهند کرد.

گشت ارشاد به ساحل های فرانسه رسید 
فرانسه با جلوگیری از فعالیت زنان مسلمانی که می‌خواهند «باحیا» شنا کنند، آنها را به سمت برخورد با حکومت فرانسه تشویق می‌کنند

فرانسه خود را قربانی تروریسم توسط "مسلمانان افراطی" معرفی می‌کند، اما در عین حال با تشدید رفتارهای اسلام‌ستیزانه خود مانند جلوگیری از فعالیت زنان مسلمانی که می‌خواهند «باحیا» شنا کنند، آنها را به سمت برخورد با حکومت فرانسه تشویق می‌کنند و با این محدودیت‌ها و نقض حقوق مسلمانان، جای مانور بیشتری به گروه‌های تروریستی مانند داعش که اداعای اسلام دارند، می‌دهند.

البته در جدیدترین اخبار منتشر شده آمده که شورای دولتی فرانسه حکم داده که ممنوعیت بورکینی در سواحل این کشور غیرقانونی و نقض حقوق اساسی است. اکنون قانون ممنوعیت بورکینی در  ویلنُو ـ لوبه‬ معلق شده اما شهردار سیسکو گفته که ممنوعیت بورکینی را بر نخواهد داشت. دست‌کم ۳۰ شهر، بورکینی را در تابستان امسال ممنوع اعلام کردند و بسیاری از شهرهای دیگر هم گفته بودند که همین راه را در پیش خواهند گرفت.
 
نیکولا سارکوزی، رییس جمهور سایق فرانسه نیز که می‌خواهد در انتخابات سال ۲۰۱۷ نامزد شود، گفته که خواهان اجرای قانون ممنوعیت بورکینی در سراسر کشور است.
نویسنده: ابراهیم ارجمندی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 69
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 57
  • حسامي ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    2 3
    دادش عكس رو كامل ميزاشتي سانسور چي مچكريم خخخ
  • ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    6 6
    مشرق ما نمیتونیم در این مورد اعتراض کنیم چون خودمون عکس این قانون رو داریم.
  • ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    6 0
    گشت ارشاد فرانسه رو خوب اومدی...
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    4 2
    حالا جا داره رو طرح کار کنن هنوز به مجازات شلاق نرسیدند
  • علوی ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    7 1
    آن روی سکه تبدیل ارزش ها به ضد ارزش و ضد ارزشها به ارزش این است نتیجه فرهنگ منحط غربی
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    2 1
    از کی تا حالا اجبار برای حفظ حیا و عفت عمومی قابل قیاس با اجبار برای بی حیایی شده؟! مث این می مونه بگیم در ایران اجبار می کنن ایمنی خودرو رعایت بشه اما در خارج اجبار نمی کنن پس این دو اجبار شبیه همه بعدشم اون حضرات ادعایازادیشون گوش فلکو کر کرده وقتی این ریختی ادعا دارن نباید گیر بدن
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    6 1
    ما ادعای حکومت آزادی مذهبی نداریم. این فرانسه است که دارد دروغ می گوید و خلاف همه ادعاهایش عمل می کند. اما ما حکومت دینی داریم و صریحا هم این را می گوییم و عمل می کنیم.
  • masoud ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    1 3
    روشنفکرهای مشرق برای دفاع از این اقدام غیر اخلاقی پلیس فرانسه به خط شدن.
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    2 4
    از نظر فرانسه هم با حجاب بودن مصداقی از رعایت نکردن ایمنی در خودرو هست! این حرف شما کاملا سلیقه ایست.همانطور که برخورد پلیس فرانسه سلیقه ای ونا مطلوب است. هم اجبار به بی حجابی و هم اجبار به حجاب اتفاق نا گواری هست که در کشور های مختلف رخ می ده
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    1 5
    دمشون گرم ، هر کشوری قانون داره ، باید احترام بذارن بهش ، یعنی جیگرم حال اومد با این طرح .
  • مهدی ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    3 4
    تو کشور خودمون به اشخاصی که اعتقادی به حجاب ندارن و مسیحی ها و یهودی ها و خارجی ها بدلیل اینکه قانونه و اکثرا مسلمونیم میگیم اجبارا باید حجاب داشته باشن خب اونجا هم قانونه و اکثرا سکولار هستن و دوست ندارن اسلام گسترش پیدا کنه
  • ازادی ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    3 5
    یا رومی روم یا زنگی زنگ . اگه یک مسلمان به عقاید خودش میخواد پایبند بمونه توی سواحل فرانسه چرا میخواد شنا کنه ؟ اصلا اونجا چیکار داره ؟.مگه زن مسلمان اونجا مرد لخت نمیبنه ؟ بهترین کار برای یک مسلمان معتقد زندگی در میان برادران و خواهران مسلمان خودشه . و عبادت و تلاش برای رسیدن به خدا و بهشت . اگر هم قید اسلام و سرزمین اسلامی و هم وطنان مسلمانش رو زد و رفت از ازادی و امکاناتی که در جوامع غربی هست استفاده کنه به هر زحمتی اقامت اونجا رو گرفت لازم نکرده اونجا مسلمانیش گل کنه با هنجارهای اونا زندگی کنه .
  • خاله جان ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    2 1
    خیلی هم لباسش اسلامی نیستا بدن نماست
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    2 2
    عجب منافقایی هستن این فرانسوی ها
  • خاله جان ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    2 2
    ما نمیگیم این دستور خداست و حجاب برای مسیحی و یهودی هم همیشه وجود داشته اما بی حجابی دستور شیطانی و از سر هوای نفسه و نباید اجرا بشه
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    2 2
    احسنت. شیر مادرت حلالت. اضافه می کنم فرانسه کافر حربی است و لهذا قراردادهای ایران با توتال و پژو هم حرام است
  • ناشناس ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    2 2
    مرگ برامریکا
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    1 1
    خیلی هم دیر به موضوع پرداخته چون دادگاه فرانسه این قانون رو تعلیق کرد! این قدرت اعتراضه که به راحتی می تونه حقوق اقلیت ها رو تامین کنه!!
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    1 0
    اونوقت یک فرانسوی مسلمان شده تکلیفش چیست
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    1 1
    ناشنای ۰۸۵۷ مسئله اجبار زمانی میتواند مورد انتقاد قرار گیرد که اجبار تلقینی هم مطرح نباشد وقتی تمام غرب یکسره حیوانیت را تلقین و تبلیغ میکند عقلا باید مداخله کرد مشکل شما این است که کمال مطلوب تلقینیتان با ذات انسانی در تعارض است قرار نیست انسانها جای خدا را در قانونگذاری بگیرند
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    1 0
    من روی صحبتم با شمای مسلمونه که نباید این قیاسو انجام بدی ما باید حکم خدا رو اجرا کنیم اونم به حکم مسلمانی قبل از پذیرش اسلام لا اکراه فی الدینه اما با پذیرش اسلام باید به فرامین خدا گردن بذاری حکم خا سلیقه بردار نیست این اشتباه ماست که فکر میکنیم حکم خدا با اجبار غلطه در صورتی که یکی از کارکردهای اصلی حکومت اجرای احکامه از طرفی ایراد به فرانسه از بابت ادعاشونه اونها به منافقین و جانی ها و اراذل دنیا ازادی میدن اما به اسلام که میرسه نقض قانون خودشونو می کنن این میتونه مایه اعتراض مسلمین اونجا باشه
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    3 0
    اره خوب احترام بذارن قانون فرانسه میگه همه ازادی عقیده دار چرا به قانون خودشون عمل نمی کنن و درباره اسلام قوانین خودشونو نقض می کنن؟؟؟
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    1 0
    جواب ایراد شما در نظرات بالا اومده داداش هی یه حرف تکراری رو نزنیم و ادامه بحثو بریم
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    2 0
    دریا که خصوصی و غیر خصوصی نمیشه یه مسلمون نباید در دریا شنا کنه؟؟؟!
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    1 0
    اگر امثال تو احترام میفهمیدند که اول از همه ذات خود را به عنوان یک انسان محترم میشمردند راستی نظرت راجع به قانون پوشش در ایران چیست آیا احترام آمیز هست؟؟؟؟!!!
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    1 0
    مگر تمام خط ساحلی فرانسه مردان در حال شنا هستند
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    البته كه مي تونيم اعتراض كنيم. مگر آنها به خاطر قانون مشابه (البته برعكس) به ما اعتراض نمي كنند؟ مضافاً، ما كه هرگز از آزادي بدون مرز دفاع نكرده ايم، آنها به دليل اصولي كه ادعا مي كنند حق ندارند جلوي آزادي زنان مسلمان را بگيرند
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    1 0
    به ناشناس ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶ وای بر تو و وای بر تفکرات کفر آمیزت. آنکه حققانونگذاری بر انسان دارد فقط خدا است و لهذا مسلمان فرانسه با زندگی در کشوری که مانع اجرای قانون خدا است مرتکب گناه می شود. بی حجابی یعنی شکستن قانون خدا و هیچ قانونی در هیچ حاکمیتی اختیاری نیست. منتهی ما در ادعای حکومت دینی صداقا داریم و آنها در ادعای آزادی خود دروغگو هستند.
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    1 0
    مشرق ! دیگر حرف از جهاد و شهادت نزن وقتی یک نظر ساده علیه فرانسه را می ترسی تایید کنی
  • nejad ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    سخن رنج مگو جزسخن گنج مگو ور آز این بی خبری رنج مبر هیچ مگو من فکر میکنم روشنفکرهای هرهری غربزده مون بهتره بفکر تهیه خریدن شمع ومنتظر حرکات تروریستی در اروپا باشند قرارشون صف وغش جلوی سفارتخانه ها
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    اونها اتفاقا برخلاف قانون و ارزشهای خودشون دارند عمل می کنند، چون می گویند اینجا مهد آزادی و دموکراسی است و هر کس آزاد است که به دین خود عمل کند، و ثانیا اونها قانونی به نام لزوم لخت بودن و عریان بودن زنان که ندارند، که حالا مجبور به رعایت آن باشند. به خاطر همین خیلی ها در فرانسه بر ضد این عمل برانگیخته شدند.
  • cadsara ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    1 0
    غربیها خودشون هم نمیدونن چی میخوان. وقتی میبینن اسلام داره پیشرفت میکنه میخوان جلوش رو بگیرن.
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 1
    زنان مسلمان اصلا نباید نزدیک دریا شوند تا پلیس های بی غیرت فرنگی بخواهند آنها را برهنه کنند
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    1 0
    داداچ ! سایت رو اشتباه اومدی ، اون یکی تب رو باز کن !!
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    1 1
    توی غرب و اروپا ، پول حرف اول رو میزنه
  • ناشناس ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 1
    این هم از دموکراسی و حقوق بشر مزخرف غربی
  • Ciavash ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    2 0
    معمولا مردم کنار دریا میرن که یا آفتاب بگیرن یا شنا کنند حالا با این مدل لباس که آفتاب به بدن نمیخوره شنا هم فکر نکنم بتونند بکنند پس هدفشون از کنار دریا رفتن چی بوده؟
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    2 0
    وظیفهمسلمانان فرانسوی هجرت از دارالکفر به دارالاسلام است
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    4 1
    اینم از آزادی غربی . زن تا وقتی آزاد است که مردان هوسباز را ارضا کند . و چه بی منطق است آنکه ممنوعیت حجاب را با وجوب حجاب قیاس می کند
  • مینا ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    مشرق نظرات سوئدی را تایید کن من در کامنتها اول میگردم‌کامنتهای ایشان را بخ‌وانم. حرفاش خیلی جذاب و قابل تامله‌
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    1 0
    راه روشن است : گشت ارشاد به سلامت اخلاقی و معنویت و خدامحوری گشت ارشاد به بیماری اخلاقی و حیوانیت و شیطان محوری
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    1 1
    یواش یواش داره امربه منکر! و نهی ازمعروف! خودش رو نشون میده. آقاجان کی ظهور میکنی؟
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    یا رومی روم یا زنگی زنگ آفرین ... اول تکلیف خودت رو با این شعارت مشخص کن! کدوم طرفی هستی؟ اگر مسلمونی و طبق قرآن؛ آسمان و زمین و خشکی و دریا را خلقت خداوند میدونی، پس قانونگذار هم خداوند است نه من و شما و نه حتی سردمداران فرانسه که آوازه فساد اخلاقیشون دنیا رو پر کرده.
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    جاهای دیگه هم هست که بشود شنا کرد. آفتاب هم هم جا پیدا میشه. هدف تو از این حرف چیه؟
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    با این فرهنگ غیر اسلامی که متأسفانه داره تو جامعه ما مد میشه رسم شده در همه چیز ما باید سعی کنیم (با حفظ حداقلها) خودمونو شبیه آونها کنیم.
  • ناشناس ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    1 0
    این همه از اروپای غرق در دموکراسی و آزادی و فرانسه با تمدن و شعر و ادب و ..... اینایی که سینه چاک غربن کجاااان؟؟؟
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 1
    فرانسه پیشرو آزادی هست و حتما برای این کار دلیل مناسبی داره. هر چند شنیدم دادگاه عالی فرانسه این حکم رو تعلیق کرده و گفته خلاف آزادیه
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    وا تا جایی که ما میدونیم حجاب برای یهودی ها وجود داره. حالا اونا رعایت نمی کنن به بحث جداس
  • nejad ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    ناشناس ۱۳.۵۷ فرانسه آزادی ،،، شما در فرانسه حق ندارین هولوکاست را زیر سئوال ببرید در غیر اینصورت بین ۵ ما تا یک سال زندان تشریف دارین (قانون گسو)
  • مسعود ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    شما ها هنوز فرق قانون با دين رو و آزادي و محكوم بودن رو نميدونيد اونوقت نظر ميديد
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    پس حکم عقل چیست نکند شما هم منکر عقلانیت جهان سوم هستید
  • nejad ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    وقتی نقشه ایران رو نگاه میکنم و مقایسه می کنم به نقشه فرانسه . ایران قلب جهان ،مهد مولاناو خیام و سعدی و حافظ و کوروش ها و جاییکه خورشید طلوع میکنه و برعکس آن فرانسه مهد سومین فروشنده توپ و تفنگ استعمارگربیرحم آفریقا ومولد داعش وحامی منافقین وفرستاده کادوی خون آلوده ایدزی .متاسفانه معدود هموطنان ماهستند بخاطرعدم اطلاع ازاین کشور تعریف و تمجید می کنند .....و
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    صحت خواب عزیزان دیوان عالی اداری فرانسه ممنوعیت استفاده از مایوی اسلامی را که در برخی از شهرهای این کشور اعمال شده، به حال تعلیق در آورده است. دیوان عالی اداری فرانسه گفته است که ممنوعیت پوشیدن بورکینی «جداً و به وضوح نقض قانونی آزادی بیان، عقیده و آزادی‌های فردی» است.
  • پری مجرد39ساله ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    گل گفتی خواهر
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    نکته مهمی که ما توجه نمیکنیم این هست که تو این یک ساله اخیر فرانسه و چندین کشور اروپای دیگه مورد تهاجم و بمب گذاری افرادی قرار گرفته اند که عمدتا مسلمان بودند پس به اونها هم باید حق داد ودور از شعار مساله رو بررسی کرد .افراط گرایی دینی تو هر مذهبی خطرناک هست .اینکه قانونگذاران اونجا بورکینی رو مصداق افراط دونستند هم به خاطر ترس از افراط گرایی هست وبس.و گرنه مسلمانان تو فرانسه سالهای سال در کنار مسیحیان بدون مشکل زندگی کردند چیزی که ما مثلا تو کشورهای مسلمانی مثل پاکستان نمیبینیم .
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    کو تا لغو
  • ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    عجب!!! اروپا که مظهر آزادی بود! جالبه برای هرگونه خلاف عفت و شان و دین میتوان در اروپا عمل کرد اما برای حفظ دین خیر.
  • nejad ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    آقای لوران فابیوس وزیرامورخارجه قبل فرانسه ( مرد خونهای آلوده به ایدز)در ۱۲​​​​،۱۲،۲۰۱۲ در سفربه مراکش میگه گروه تکفیری النصره خیلی خوب کارمیکنه. زندان های فرانسه ۶۹%مسلمان داره واین زندانها محل پرورش داعش میباشند این داعشی های شمال آفریقا که اکثرآ تونسی مراکشی الجزائری باریشهای بلند به ترکیه و بعد به سوریه . اُسقف دمشق نامه ای به رئیس جمهور فرانسه مینویسد واز وی میخواهد ممانعت کند از ارسال مزدوران نیابتی یا اجاره ای به سوریه (بگفته شبکه ولتر)
  • ایران ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    مگر دیدن بدن زنها حرام نیست؟ پس لزومی ندارد زن مسلمان کنار آنها باشد. بهتر است زنان مسلمان ساحلی بروند که همه لباس دارند.
  • فردین ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    هموطن عزیز نجاد ؛ مقایسه بسیار جالبی کردید۰ خودم مقیم فرآنسه هستم ۰ تاریخ خونین و خونریز این استعمارگر ظالم و مکار نمودی آشکاراز سیاستهای ماکیاولی این باصطلاح مدافعین دروغین حقوق بشر است۰
  • علی ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    عجب
  • ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    كابر ٨:٤٠ ميگه "ما ادعاي حكومت آزادي مذهبي را نداريم.........اما ما حكومت ديني داريم " . عزيزم چرا الكي حرف ميزني . لطفا كمي مطالعه كن حكومت جمهوري اسلامي ايران اسمش جمهوري اسلامي ايرانه . بقول مرحوم امام ره جمهوري اسلامي ايران نه يك كلام كم تر و نه يك كلام بيشتر "حكومت آزادي مذهبي نداريم "يا " ما حكومت ديني داريم " يعني چي ؟ اتفاقا آزادي مذهبي يكي از أركان قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران هست و براي اطلاع جنابعالي أركان قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران بر اساس و مطابق با شرع اسلام است و نه بر اساس أركان حكومت اسلامي كه تعريف ديگري دارد . تفكرات تكفيري و حجتيه اي و طالباني و داعشي در ايران نه خريدار داره و نه طرف دار . حكومت مقدس جمهوري اسلامي ايران نه حكومت علوي هست و نه حكومت نبوي . حكومت علوي و حكومت نبوي تعريف خاص خودش را دارد . كسي هم از مسؤلين از اول انقلاب تا بحال اين ادعا را ننموده است كه جمهوري اسلامي ايران برابر است با حكومت علوي و يا نبوي . خلاص
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    شما خیلی در آفساید تشریف دارید. حکومت جمهوری اسلامی حاکمیت ولایت فقیه و اسلام است و اسلام فقط به اهل کتاب آنهم به شرط عدم تعارض رفتارهایشان با هنجارهای اسلامی اجازه فعالیتهای مذهبی می دهد. به عنوان مثال حکم پوشیدگی و حجاب برای تمام ادیان آسمانی مشابه است و برهنگی فقط میراث کفار یونانی و رومی است. در جمهوری اسلامی برای کفر و بت پرستی و آتئیسم و بهاییت و تمام دیگر عقاید هیچ نوع آزادی را نمی شناسیم. آری. اسلام از منطق تکفیر بت ها شروع شد حالا اگر دوست دارید بگویید اسلام ذاتا تکفیری است. داعش را درست کردند تا زبان و دم امثال شما دراز شود و هر کس را که دم از شریعت و اجرای حکم اسلام بزند داعشی بنامید و در جا خرد کنید! اما هیهات که مسلمانان با این انگها و برچسبها از مطالبه شریعت خودداری کنند.
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    1 0
    هر چند در کل بیانگر توسعه اسلام در تمام دنیاست ولی به نظرم خود بنده با وجودی که بچه ساحل شمالم تنها دو بار در کل عمرم (38سال)تن به آب دریا زدم و هنوز نمردم آخر این چه نوع اسلام کجی است که با لباسی بدن نما زن و ناموس مسلمان را در مظان مقایسه با زنان برهنه اروپایی قرار دهیم؟و لابد انتظار دارند این مادران مسلمان ساکن اروپا که بچه هاشون پیرو داعش نشوند. آنگونه شود که به جای افکار کج مسلمان نمای منافق .اسلام را مورد اتهام اروپاییان قرار می دهیم
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    پاسخ به خاله جان دستور خدا برای کسانی است که به خدا اعتقاد دارند نه برای کسانی که ندارند وقتی شما در ایران می فرمایید زنان خارجی باید حجاب داشته باشند چون قانون ایران است آنها هم می گویند قانون ما بی حجابی است تازه دمشون گرم خیلی انسانن که کلا حجاب رو ممنوع نکردن من بودم می کردم و رفتار خودتان را با خودتان انجام می دادم.
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    والا ما که هرچی دریا رفتیم هرکی هر جور خواست رفت تو دریا... طوری که ما که زن بودیم حیا کردیم و برگشتیم... قرار نیست برهنگی توی هر فرهنگی مثل برهنگی غربی باشه... توی ایران مفهوم برهنگی واضحه!!! به نظر شما یک لچک و یک لباس تنگ و کوتاه و نازک و یک ساپورت عین پوشیدگی است؟ والا که نیست بالا که نیست!!!
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    مسلمانان بهتره برگردند در کشورهای اسلامی خود براحتی زندگی کنند و کافران را به حال خود رها کنند .
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    این چه مسلمانیه که بری اوروپا مالیاتت را به انها بدی که خرج بچه حرام زاده هاشون بکنن بعد مسلمان تو کشور اسلامی محبور بشه برای نون شبش خلاف بکنه دینش بدنام بشه مسلمانی ابعاد زیادی داره باید انقدز مسلمان ثروت داشته باشه که اینا بیان مسلمان بشن
  • زینب IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    من دوس داشتم ایران هم اینطور بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس