سخنگوی سازمان دفاع غیرنظامی ایتالیا روز چهارشنبه اعلام کرد در زلزله این کشور دست کم 247 نفر کشته شده‌اند.

 به گزارش مشرق، مرکز لرزه نگاری آمریکا گزارش داده که اولین زمین لرزه با قدرت 6.2 ریشتر استان پروجیا در شمال شرقی رم را به لرزه در آورد ؛ مرکز این زمین لرزه حدود 6 مایلی جنوب شرقی نورچیا اعلام شد.
 
به گزارش شبکه تلویزیونی سی اِن اِن، زمین لرزه ۶.۲ ریشتری امروز در مرکز ایتالیا که با رانش زمین نیز همراه بود، تا کنون ۷۳ کشته بر جای گذاشته است.

این زلزله‌ در ساعت 3 و 30 دقیقه بامداد میان دو استان "اومبریا" و "لاتسیو" در ایتالیا روی داد.

چندین پس لرزه هم روی داد و تا ساعت 8 صبح چهارشنبه به وقت تهران 11 پس لرزه گزارش شده است. از این پس لرزه ها دستکم چهار مورد آنها بالاتر از 4 و 5 ریشتر قدرت داشتند که مرکز لرزه نگاری آمریکا آنها را ثبت کرد.

از اوایل صبح چهارشنبه گزارش هایی درباره خسارات و تلفات این زمین لرزها منتشر شد و شبکه خبری «اسکای تی جی 24» (SkyTg24) گزارش داده که دو نفر که یک زوج سالمند بودند در شهر ارکواتا دل ترونتو کشته شدند.

سرجیو پروزی شهردار شهر آماتریچه به شبکه خبری «رای» (RAI) ایتالیا گفت : این ناحیه از بین رفته و افرادی زیر آوار هستند و نگرانم که تعدادی کشته شده باشند.

وی افزود: که مبادی ورودی و خروجی شهر مسدود شده و نیمی از شهر از بین رفته است. مردم زیر آوار هستند؛ یک رانش زمین اتفاق افتاده و امکان ریزش یک پل وجود دارد.
 
شهر آماتریچه در مرکز ایتالیا بنا بر سرشماری سال 2008 حدود 3 هزار نفر جمعیت داشته است.

شدت زلزله صبح چهارشنبه به حدی بود که در بسیاری از شهر ها از جمله رم، پایتخت ایتالیا هم احساس شد. این شهر در فاصله 126 کیلومتری مرکز زلزله واقع شده است.
 
تعداد تلفات افزایش پیدا کرد

 رسانه های بین المللی به نقل از به نقل از مقامات سازمان دفاع غیرنظامی ایتالیا گزارش دادند که شمار کشته شدگان زلزله روز گذشته این کشور به 247 نفر افزایش یافته است.
 
 در این زلزله حدود 368 نفر نیز مجروح شده اند.

'بیش از چهار هزار و 300 امدادگر با استفاده از ماشین آلات مختلف سرگرم امداد رسانی هستند و گفته می شود که هنوز تعداد زیادی از مردم ممکن است زیر آوار مدفون باشند.'
 
وزیر بهداشت ایتالیا گفته است بسیاری از قربانیان کودک هستند و آمار کلی جان باختگان احتمالا باز هم افزایش خواهد یافت.
 
{$sepehr_media_1727305_400_300}

وضعیت تیم ملی فوتبال ایران پس از زلزله ایتالیا

ملی پوشان ما که در ایتالیا به سر می برند در منطقه کاورچینوی فلورانس ایتالیا اردو زده اند و از محل وقوع این زلزله دور هستند. فردا 4 شهریور ماه، اردوی تیم ملی در این کشور به پایان می رسد.
 
{$sepehr_album_43933}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس