کد خبر 622487
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

مینو مداح گفت: من اصلا در مورد مدال علیزاده صحبتی نکردم و خود را سهیم ندانستم زیرا او را در حدی نمی‌دانم که بخواهم خود را در مدالش هم سهیم بدانم.

به گزارش مشرق، کیمیا علیزاده بعد از کسب نشان برنز المپیک با انتشار یک پیام ویدئویی گفته بود که کادر فنی قبلی تیم ملی تکواندو هیچ نقشی در موفقیت وی در المپیک نداشته است. مینو مداح سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در واکنش به این اظهارات گفت: در زمانی که من را از مربی گری تیم ملی کنار گذاشتند مصاحبه‌ای کردم که مسئولان فدراسیون ناراحت شدند زیرا اصلاً انتقاد پذیر نیستند و نمیخواهند کسی مخالفشان صحبت کنند. حتی بعد از آن مصاحبه از من که معمولاً ناظر فنی مسابقات بودم،  استفاده نکردند. آن‌ها متاسفانه انتقاد پذیر نیستند و با همه کسانی که به نوعی انتقاد کنند، برخورد درستی ندارند.

وی ادامه داد: من پیش از المپیک مصاحبه‌ای نکردم تا نگویند که ورزش را به حاشیه می‌کشم. شبی که علیزاده مدال گرفت خبرنگاران زیادی زنگ زدند و من حاضر به مصاحبه نشدم زیرا حسی در کسب مدال او نداشتم و شخصاً خود را در این مدال سهیم نمی‌دانستم. نرحیج دادم جواب کیمیا را ندهم، روی صحبت من با مسئولان ورزش و فدراسیون است. مسئولینی که با بازیکن سالاری اجازه دادند که این ورزشکار امثال من و فاطمه نعمتی وشکوفه کریمی که برای او و بقیه ملی پوشان زحمت کشیده و عرق ریخته‌اند را به راحتی فراموش کند.

مداح افزود: بعد از کنار گذاشتنم با آن بی عدالتی ترجیح دادم که حرفی نزنم و آنها را به خدا واگذار کردم زیرا خداوند خود پاسخ آنها را می دهد. حتی علیزاده در جایی از صحبت‌های خود گفته است که من اگر مدال نمی‌گرفتم آیا کادر فنی قبلی خود را سهیم میدانست! من اصلاً در مورد مدال او صحبتی نکردم و خود را سهیم ندانستم زیرا علیزاده را در حدی نمی دانم که بخواهم خود را در مدالش هم سهیم بدانم.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: در واکنش‌های بعد از کسب مدال در صفحات مجازی بسیاری از من تشکر کرده‌اند و من را عامل کسب مدال می دانند. علیزاده قضاوت مردم را دیده است و به آنها واکنش نشان داده و گرنه من که اصلا صحبتی نکردم که بخواهم خودم را پشت مدالش پنهان بکنم.

وی با بیان اینکه علیزاده قبل از بازی‌های آسیایی اینچئون وارد اردوهای جوانان شد، اظهار کرد: علیزاده گفته که تنها هفت ماه در زمان حضور من در اردوها بوده است. از قبل بازی های آسیایی تا پایان رقابت‌های کسب سهمیه خیلی بیشتر از این حرف ها اردو داشتیم. من قضاوت را بر عهده مردم می‌گذارم. یک بورزشکار 18 ساله نمی‌تواند همه چیز را نادیده بگیرد. اولین چیزی که ورزش‌های رزمی به ما یاد می دهد  ادب و احترام به خصوص به مربی و پیشکسوت است.  حداقل به پاس مدتی که در اردوی تیم ملی شاگرد من بوده حتی به گفته خودش اگر هفت ماه بوده نباید آن حرف ها را می‌زد.

سرمربی سابق تیم ملی در ادامه اضافه کرد: خیلی از آیندگان ما علیزاده را به عنوان الگوی خود قرار خواهند داد که من فکر می کنم این خوب نیست که خیلی از خوبی ها و احترام به پیشکسوت را فراموش کنند! زمانی که گفتند که علیزاده به لحاظ روانی با کمرانی راحت‌تر است من گفتم که نباید سرمربی را حذف کنید و در صورتی که من سرمربی علیزده بودم، می‌توانستند کمرانی را هم به همراه تیم ببرند. اما گفتند که تنها یک نفر را می‌توانند به همراه بازیکن به المپیک اعزام کنند. سوال من اینجاست که پس چرا خانوم سروی اعزام شده است؟ یعنی باید از کادر فنی کم شود و به اعضای مسئولین تیم اضافه شود؟ نه تنها در تیم ملی تکواندو بلکه در همه تیم‌ها حضور مسئولان مهم تر از کادر فنی بوده است. ظاهرا حضور مسئولان از حضور ورزشکاران هم مهم تر است.

وی در خصوص مبارزات علیزاده در المپیک خاطر نشان کرد: اگر مسابقات گرند پری که اولین طلا را با من گرفت و در جهانی که اولین برنز را با مربیگری من بدست آورد و یا در کسب سهمیه و دیگر مسابقات که با من اعزام شد را نگاه کنید، کیفیت کارش خیلی بهتر بود. برای من عجیب بود که گفته من تا به حال این حس را تجربه نکرده‌ام که در این حد آمادگی باشم در حالی که مبارزاتش با گذشته قابل قیاس نیست. چطور او با تمرینات مربی‌اش در سه ماه در حالی که خار پاشنه هم داشت به آمادگی رسیده! اگر گومز هم که در راند طلایی پیروز شد، به فینال نمی‌رسید علیزاده هم مثل تیم پسران ناکام می‌ماند. من خیلی از صحبت‌ها را نکردم که شادی مردم را از بین نبرم زیرا من با خدا معامله کرده بودم. اما صحبت هایی کردند که من تا حدی سکوتم را شکستم.

مداح خاطر نشان کرد: علیزاده وزنش در حدود 64 کیلو بود که به پیشنهاد من وزنش را به 57- کیلو پایین آوردیم. حتی خیلی‌ها خرده می‌گرفتند که اشتباه است که در این وزن او را اعزام کنیم. در حالی که او در همین وزن مدال گرفت. کمرانی مصاحبهای کرده که علیزاده در این مدت سه ماهه 10 کیلو کم کرده است یعنی وزن ورزشکار تا کجا پیش رفته بود. علیزاده و مسئولین همه چیز را فرموش کرده‌اند. من آدمی نیستم که خودم را پشت مدال کسی پنهان کنم.

سرمربی سابق تیم ملی افزود: ندا زارع هم در تیم ملی نوجوانان سرمربی علیزاده بود که او در المپیک نانجینگ با سرمربیگری زارع به مدال طلا رسید اما علیزاده متاسفانه آنها را هم فراموش کرده است که من در تمام این مسائل مسئولان فدراسیون و مسئولان ورزش کشور را مقصر می دانم. در تصمیمی که من را کنار گذاشتند حب و بغض هم نقش داشت. من باز هم خیلی از مسائل را نمی‌توانم بگویم و باز هم صبر میکنم زیرا ماه پشت ابر نمی ماند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس