کد خبر 621538
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

معاون اجتماعی معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تخصیص ۱۲میلیارد تومان اعتبار در حوزه کودکان خیابانی گفت:در تهران و سایر کلانشهرهای کشور با مشکل کمبود مکان مناسب برای نگهداری از کودکان خیابانی مواجهیم.

به گزارش مشرق، حبیب‌الله فرید گفت: در حوزه کودکان خیابانی چند قانون به هم مرتبط وجود دارد همچنین یک آیین‌نامه مصوب سال 84 در رابطه با ساماندهی کودکان خیابانی داریم که در آن وظایف دستگاه‌های مختلف مشخص شده است.
 
وی ادامه داد: محور رسیدگی به کودکان خیابانی برخلاف اینکه تصور می‌شود شهرداری و فرمانداری است بر عهده بهزیستی قرار داده شده اما در همین قانون آمده که تأمین مکان برای نگهداری این کودکان و تجهیز آنها بر عهده شهرداری‌ها است.
 
معاون اجتماعی بهزیستی کشور ادامه داد: شهرداری باید مکان‌های نگهداری برای کودکان خیابانی را ایجاد و تجهیز کند و تنها مشکلی که اکنون در کلانشهر تهران داریم کمبود این مکان‌ها است. قبلاً شهرداری تهران یکی، دو مرکز به ما داد اما بسیار کم است و درخواست سه مکان دیگر کرده‌ایم که قرار بوده طی یکی، دو هفته گذشته به ما تحویل بدهند.
 
فرید تصریح کرد: در نهایت از شهرداری خواسته‌ایم تا در تهران 17 تا 20 مکان برای نگهداری کودکان خیابانی به ما بدهند و این طور نیست که به راحتی فضایی را تدارک ببینیم و 500 کودک را در آن نگهداری کنیم.
 
وی با تأکید بر مدیریت مناسب بر مراکز نگهداری کودکان خیابانی، گفت: ممکن است هزاران آسیب در این مراکز وجود داشته باشد بنابراین در نهایت باید در قالب گروه‌های 30 تا 40 نفره این کودکان نگهداری شوند تا در این صورت بتوانیم کارشناسان متخصص و مربی را به صورت سه شیفته به کار بگیریم.
 
معاون اجتماعی بهزیستی کشور گفت: بنابراین تنها مشکل در تهران و سایر کلانشهرهای کشور بحث مکان مناسب برای نگهداری از کودکان خیابانی است در حالی که ما از نظر نیروی کار و پرسنل مشکلی نداریم.
 
فرید ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته با رایزنی‌های انجام شده اعتبارات در حوزه رسیدگی به کودکان خیابانی دو برابر شده است، سال گذشته 6 میلیارد تومان و امسال 12 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که عمدتاً در کلانشهرها هزینه می‌‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس