کد خبر 62148
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۷

کارگردان سینمای ایران در نامه‌ای به کیومرث پوراحمد دبیر پانزدهمین جشن سینمای ایران از او خواست «فرزند صبح» در جشن سینمای ایران داوری نشود.

به گزارش مشرق به نقل از خبرآنلاین، بهروز افخمی که نارضایتی خود را از نتیحه فیلم سینمایی «فرزند صبح» در جریان نخستین نمایش آن در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد، از دبیر جشن سینمای ایران خواسته اثرش را در این جشن صنفی داوری نکنند.

افخمی درخواست خود را در قالب نامه‌ای به پوراحمد بیان کرده است.

متن نامه به این شرح است: «دبیر محترم جشن خانه سینمای ایران برادر بزگوار جناب آقای پوراحمد، با سلام و احترام، به استحضار می‌رسد، چنانکه می‌دانید فیلمی به نام «فرزند صبح» به جشن خانه سینما ارائه شده که تهیه‌کنندگان آن در تیتراژ از نام اینجانب و مرحوم سیف‌اله داد با عنوان کارگردان و تدوینگر سو استفاده کرده‌اند.»

او در بخش دیگر این نامه نوشت: «سیف‌اله داد هیچ نقشی در تدوین آنچه با دستبرد به نام او سر‌هم‌بندی شده نداشته و من نیز فیلم موجود را کارگردانی نکرده‌ام. آن‌چه با عنوان «فرزند صبح» و ضمن سوء استفاده از تکه‌های فیلمبرداری شده فراهم شده مجموعه‌ای است از قاب‌های تحریف شده و از شکل افتاده با تصاویر مات و محو که به شلخته‌ترین نحو لحظات مرده و نماهای بی‌ترتیب را با دوبلاژ سرسری و موسیقی نامربوط و نامطبوع تزئین کرده است. آنان به یکی از بی‌ریخت‌ترین و بی‌سر و ته‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران شکل داده‌اند.»

افخمی نوشت: «خانه سینما و جشن خانه سینما وظیفه حمایت از حقوق حرفه‌ای و صیانت از شئون و ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی سینمای ایران را بر عهده دارد و روا نیست به یکی از فاجعه‌بارترین موارد دستبرد به حیثیت‌های اخلاقی و فرهنگی مجال ابراز وجود دهند.»

این سینماگر تقاضای خود را چنین بیان کرد: «تقاضا می‌شود در جهت حذف فیلمی که با نام «فرزند صبح» عرضه شده از برنامه‌ها و ارزیابی‌های جشن خانه سینما دستور اقدام فرمایید. فرصت را برای تجدید مراتب احترام مغتنم می‌دانم.»

«فرزند صبح» از سال 1383 وارد مرحله تولید شد و به زندگی امام خمینی(ره) می‌پردازد و زندگی ایشان را از کودکی تا پایان عمر روایت می‌کند. افخمی پس از نمایش فیلم در جشنواره فیلم فجر تاکید کرد این اثر ارتباطی به آنچه او ساخته ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس