زبان بدن به قدری پر اهمیت است که می‌تواند زیر ذره‌بین مخاطب باهوش، سرنوشت یک نامزد انتخاباتی را مشخص کند.

سرویس جهان مشرق- خبرگزاری CNN در جدیدترین تحلیل خود به نقش حیاتی و بسیار مهم «زبان بدن» در جریان مناظرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بین دو نامزد نهایی اشاره کرد. نقش Body Language تا آن حد پررنگ است‌ که حتی یک حرکت کوچک نیکسون موجب شکست وی در مقابل کندی و یا یک حرکت بوش پدر موجب شکست وی در مقابل بیل کلینتون شده است. با ما همراه باشید با مستند مربوطه.
 
 
{$sepehr_media_1721913_400_300}
 
 
 
در فیلم فوق، به این نکته اشاره می‌شود که چگونه نیکسون در زمان مناظره با جان اف کندی استرس داشت و کندی خونسرد و مسلط توانست با رفتارش این ضعف و اشتباه وی را پررنگ‌تر جلوه دهد و در نتیجه با جذب آرای بیشتر، راه را برای کاخ سفید هموار سازد. یا عصبانیت «جرالد فورد» در مقابل «جیمی کارتر» چگونه از محبوبیت او کاست. یا زیرکی و خوش‌زبانی و حاضرجوابی «رانلد ریگان» چگونه کارتر را زمین‌گیر کرد. یا به ساعت نگاه کردن «بوش» پدر به نشانه بی‌حوصلگی‌ در مقابل «بیل کلینتون» چگونه از سوی مخاطبین و مردم به عنوان یک عمل توهین‌آمیز تلقی شد و موجب ریزش آرای وی گردید. و یا عصبانیت «ال گور» در مقابل «بوش» پسر با ادای حرف "پوف" به نشانه کلافه‌شدن چگونه موجب کوچک شدن وی در اذهان عمومی و در نتیجه، شکستش شد.
 
نکته قابل توجه اینکه فیلم مذکور قویا در مورد مناظراتی که 35 روز دیگر بین ترامپ و کلینتون شروع می‌شود، مصداق دارد. باید به نظاره نشست و دید که کدام‌یک از این دو با حرکت مثبت یا منفی زبان بدن موجبات پیروزی یا شکست خود را فراهم می‌آورد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس