سید علیرضا آل داوود گفت: پس از دستگیری جاسوسان امریکایی که در پوشش فعالیتهای فناورانه داخل کشور فعالیت می‌کردند، این‌ بار دشمنان تحت پوشش برگزاری همایش فناورانه «ایران کانکت ۲۰۱۶» قصد تسهیل حضور جاسوسان خود به عنوان مدیران بین‌المللی ICT را دارند.

به گزارش مشرق، سید علیرضا آل داوود پژوهشگر فضای مجازی با اشاره به اینکه تجربه مقابله با جریان نفوذ در حوزه فضای سایبری به ما نشان می‌دهد که حضور "شرکت خصوصی انگلیسی" وابسته به دستگاه‌های امنیتی انگلستان داخل کشور بسیار مشکوک است، اظهار کرد: وقتی شرایط آژانس امنیت ملی امریکا و سرفرماندهی سایبری انگلیس را برای فعالیت بین‌المللی حضور در حوزه فناوری اطلاعات بررسی می‌کنیم، به این واقعیت می‌رسیم که هیچ شرکت بین‌المللی حق حضور در این صحنه را ندارد مگر با مجوز و همکاری اطلاعاتی با این دو سازمان اطلاعاتی ــ امنیتی؛ از طرفی به این دلیل است که به حضور شرکت خصوصی انگلیسی برای برگزاری همایش در داخل ایران مشکوک هستیم.

وی به نفوذ از طریق فضای سایبر پس از برجام اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه برجام توسط غربیها نه در مورد توافقات صورت‌گرفته درست اجرایی شد و نه شروط 9 گانه رهبر فرزانه انقلاب برای آن توسط دوستان به درستی اجرا شد؛ این در حالی است که در خلال توافق هسته‌ای طبق سندی که نایاک (وابسته به سازمانهای اطلاعاتی آمریکا) منتشر کرده، نفوذ از طریق همایشهای علمی و حضور جاسوسان در پوشش رفت و آمد اساتید و رؤسای دانشگاه‌ها تسهیل شده است.

آل داوود با اشاره به اینکه دیپلماسی فعلی در پیش گرفته شده آنقدر دشمنان ما را وقیح کرده که با پررویی اعلام می‌کنند نباید مسئولان ایرانی مورد تحریم غرب در همایش داخل کشورمان حضور پیدا کنند، تصریح کرد: انفعال در برابر دشمن، او را وقیح و ذلت را به ما تحمیل خواهد کرد، به همین دلیل رهبر حکیم انقلاب اسلامی در شرایط فعلی علاوه بر اشاره به جریان نفوذ در فضای مجازی به عنوان فضایی رها شده، از وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی هم گلایه کرده‌اند.

این پژوهشگر فضای مجازی به سابقه حضور جاسوسان بین‌المللی تحت عناوین فعال فناوری اطلاعات و حتی در سطح نماینده مجلس یکی از کشورهای اروپایی اشاره کرد و متذکر شد: حضور جاسوس امریکایی به نام «نزار ذاکا» تحت عنوان مدیر منطقه‌ای آژانس توسعه فراملی امریکا در حوزه غرب آسیا و شمال آفریقا به بهانه همایش هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات فارسی زبانان در داخل کشور، تجربه بسیار خوبی از برنامه‌ریزی دشمن برای ورود جاسوسانش به داخل کشور است که خوشبختانه این جاسوس امریکایی سریعاً شناسایی و دستگیر شد.

آل داود ادامه داد: حتی سال گذشته حضور خانم «ماریچه اسخاکه» نماینده هلندی در داخل کشور، که مبدأ چندین طرح ابتکاری برای ترویج آزادیهای دیجیتال است، بسیار مشکوک بود که بعدها مشخص شد که اهداف سفر این خانم به کشور در قالب طرحهای براندازانه فناورانه بوده است.

وی به برگزاری دوره استعدادیابی مبتنی بر فناوری که به اصطلاح به آن (استارت‌ آپ) گفته می‌شود، اشاره کرد و متذکر شد: این دوره‌ها توسط شرکت گوگل حتی با وجود تحریمهای امریکا در داخل کشور برگزار می‌شود و بدون شک این دوره‌های استارت‌آپ که به آن به عنوان پیشرانه اقتصادی ایجاد تغییر در جامعه ایران هم می‌گویند، جاده صاف‌کن برگزاری همایش های نظیر ایران کانکت 2016 است.

آل داوود اضافه کرد: شناسایی نخبگان و برآورد دقیق ظرفیتهای کشور در حوزه سایبری نیز از اهداف دیگر برگزاری این همایش در داخل کشور است و نکته جالب اینجاست که پس از تهدید صریح امریکا و انگلیس درباره روی میز بودن حمله گسترده سایبری به نام نیترو زئوس، این همایش داخل کشور برگزار می‌شود.

این پژوهشگر فضای مجازی تصریح کرد: به طور قطع دشمنان به دنبال ایجاد فشار معیشتی با هدف تغییر سبک زندگی از بازار بسیار ناب و دست نخورده ایران اسلامی در حوزه فضای مجازی هستند و برگزاری این همایشها با اقتصاد مقاومتی سازگار نیست و اینکه می‌گویند این همایش، فرصت اقتصادی برای ایران اسلامی به وجود می‌آورد با توجه به شرایط و فرصتهای تقریباً هیچ برجام و پسابرجام و رفت و آمد بیهوده مسئولان اقتصادی بین‌المللی در یک سال گذشته چشم امیدی نباید به آن داشت.

آل داوود در پایان یادآور شد: پس از فتنه 88 که بر بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شکل گرفت، دشمنان طمع زیادی به براندازی انقلاب توسط فضای مجازی دارند که مقابله با آن نیز حضور انقلابی مسئولان را می‌طلبد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    الان دقیقا دولت چیکار کنه؟ اگر همایش برای خارجیا بذاره میگین دارن جاسوس میارن. اگه نذارمن و سرمایه گذارا نیان میگین پس کو نتیجه برجام؟ برادر من این تناقضات شما برای مردم روشنه و همه میدونن درد شما اینه که علاوه بر تمام ارکان قدرت این 20 درصد قدرتی هم که در دست دولته در اختیار بگیرین و تمام.
  • Ali ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    1 0
    برجام=منفعت اقتصادی و حالا کانکت=منفعت اقتصادی سوال اینجاست ک چرا اونا بفکر اقتصاد ما هستند و اگر مثل حال امروز برجام رو بعدا برای فضای مجازی بوجود آوردند چه کسانی مسولند ؟؟؟؟? خنده و خوشرویی جواب من نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس