کد خبر 620053
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰

پیشکسوت داوری فوتبال انتخاب گروه داوری ایران برای قضاوت دیدار فینال فوتبال المپیک را باعث افتخار ایران دانست.

به گزارش مشرق، محمد فنایی درباره انتخاب گروهی داوری فغانی، سخندان و منصوری به عنوان داوران دیدار فینال المپیک 2016 ریو اظهار کرد: این اتفاق باعث افتخار ایران است. قبل از این اتفاق هم گفته بودم که فغانی شایستگی هر گونه قضاوتی را دارد. در شرایطی که داوری در فوتبال آسیا با افت مواجه شده، فغانی در سال‌های گذشته عملکرد خوبی را از خود بر جای گذاشته است. گروه فغانی، سخندان و منصوری در چند وقت اخیر عملکرد قابل قبولی داشتند.

پیشکسوت داوری فوتبال ایران خاطرنشان کرد: شاید در داخل کشور به این داوران بهای کمی بدهیم اما در خارج از کشور روی این گروه حساب می‌کنند. انتخاب این گروه باعث افتخار است. وقتی کاروان ایران در المپیک تا به حال عملکرد قابل قبولی نداشته، موفقیت فغانی و دستیارانش باعث افتخار ایران است.

او درباره دیدگاه فوتبال جهان به انتخاب یک گروه داوری فوتبال از ایران که در سطح بین‌المللی افتخار چندان زیادی را کسب نکرده گفت: در سطح داوری به کشورها نگاه نمی‌کنند. عملکرد و سابقه آنها در گذشته بسیار ارزشمند است. چون یک تیم از اروپا و یک تیم از آمریکا به بازی پایانی راه یافته‌اند، طبیعی است که گروه داوری از آسیا یا آفریقا انتخاب شود و گروه ایرانی هم با توجه به عملکرد خوبش در این بازی‌ها انتخاب شد. این نخستین فینال فغانی نیست و پیش از این هم بازی‌هایی مانند فینال جام باشگاه‌های جهان را قضاوت کرده است.

فنایی با اشاره به حضور گروه داوری ایران در جام‌جهانی 2018 روسیه، گفت: با این اتفاقات حضور فغانی در جام جهانی 2018 افزایش یافته و گروه ایرانی قطعا با تکرار همین عملکرد می‌توانند برای بازی فینال جام جهانی هم نامزد شوند. سوابق فغانی و گروهش در گذشته مثبت بوده است.

این پیشکسوت داوری که قضاوت فینال جام جهاهنی 1994 آمریکا را هم بر عهده داشته ابراز امیدواری کرد: این اتفاق انگیزه داوران ایرانی را هم افزایش می‌دهد. فغانی داوری است که در ایران به او فشار می‌آورند و نمی گذارند عملکرد خودش را داشته باشد. در ورزشگاه‌های ایران بارها به داوران ما توهین شده و همین اتفاقات است که در عملکرد آن ها تاثیر می‌گذارد. در ایران کمتر به این داوران بها می‌هند. باید امکانات مناسب را در اختیار داوران‌مان قرار بدهیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    ایران فقط به مدیران نجومی بها میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس