استاد علوم روانشناسی دانشگاه غزه : پایبندی به مفاهیم اسلامی ، داشتن تعهد نسبت به تامین نیروی مبارز و مجاهد در جبهه نبرد با رژیم صهیونیستی و غلبه بر جنگ جمعیتی این رژیم از عوامل اصلی تاکید فلسطینی ها بر افزایش فرزند آوری است .

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری معا، طی 10 سال اخیر با وجود افزایش میانگین فقر، بیکاری و حتی ساعات خاموشی در غزه که از نتایج آشکار استمرار محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی است، میانگین تولد نوزادان کاهش نیافته و به روند صعودی خود ادامه داده است.

براساس آمار وزارت کشور فلسطین در غزه، طی ماه جولای گذشته در این باریکه چهار هزار و 434 مورد تولد نوزاد به ثبت رسیده است. براین اساس نوارغزه هر روز 143 مورد تولد جدید را شاهد بوده است که میانگین 6 تولد در هر ساعت و یک تولد در هر 10 دقیقه را به ثبت رسانده است.

در اینجا این سوال مطرح می‎شود که برای فهم دلایل اصلی میانگین صعودی تولد در غزه باید چه مسائلی در نظر بگیریم؛ آیا این مسئله دلایل داخلی دارد و یا اینکه به موضوع مبارزه با اسرائیل مرتبط است؟

به گزارش خبرگزاری قدس، دکتر "درداح الشاعر" استاد علوم روانشناسی در دانشگاه الاقصی غزه در این باره می‎گوید: یکی از دلایل اصلی میانگین بالای تولد در غزه پایبندی فلسطینی‎ها به مفاهیم اسلامی و سنت رسول گرامی اسلام (ص) است.

وی افزود: دومین عامل، اعتقاد مردم غزه به این مسئله است که در صورت آغاز جنگ جدید با اسرائیل، فلسطینی‎ها به نیروی مبارز و مجاهد نیاز دارند تا در صورت شهادت شمار زیادی از نیروهای مقاومت، جبهه نبرد از مبارزان خالی نماند. این مسئله باعث شده که فلسطینی‎ها در غزه با وجود شرایط سخت و دشوار زندگی، همچنان تغییری در روند فرزنددار شدن خود ایجاد نکنند.

دکتر الشاعر تاکید کرد: حتی شرایط سخت اقتصادی و معیشتی در غزه باعث نمی‎شود، خانواده‎های فلسطینی اقدامی در راستای کاهش فرزندآوری کنند چون معتقدند آینده در دست خداست و شرایط فردا بهتر از امروزشان خواهد بود.

وی تاکید کرد: موضوع جنگ جمعیتی یکی از اصلی ترین عوامل تاکید فلسطینی‎ها بر افزایش فرزندآوری است، چون آنها شاهد طرح‎های متعدد اسرائیل برای افزایش جمعیت یهودیان از راههای مختلف در اراضی اشغالی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    1 1
    چون می فهمن اگر بچه دار نشن منقرض میشن و سیاست اسراییل پیروز میشه
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    1 1
    به نظر من اینا روزی رو واقعا دست خدا میدونن برای همین معطل نمیشن
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    1 1
    فرزند بیشتر در غزه مساویه با تقویت جبهه مقاومت در اینده
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 1
    اینا انقدر درگیر جنگ هستن که روشنفکرای غرب پرستشون فرصت تبلیغ انقراض تریجی (فرزند کمتر زندگی بهتر!) رو ندارن
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    1 0
    اینها دیدشون از ما استراتژیک تره ما هنوز داریم دور خودمون می چرخیم بعد هی پز روشنفکری و فهم و کمالات میدیم و همین باعث غفلت ما و سبقت رقبا از ماست
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 1
    الان چهارتا شیفته دنیا برای دو روز رفاه بیشتر میان میگن اینا فلانن و بهمانن و توجه به خوشی خودشون ندارن یا به خوشی بچه هاشون هنوز نمیدونن کاهش جمعیت یعنی لقمه راحتتر برای دشمن
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 1
    ایرانی ها برای حل مشکل هاشون عادت دار ورت مساله رو پاک کنن دولت و ملت این ریختی هستن دولت برای سبک کردن کارش مد رعمل مانع زاد و ولده و مردم هم به جای تلاش بیشتر برای زندگی بهتر دارن از تعداد بچه هاشون میزنن زندگی بهتر فقط با تلاش بیشتر ممکنه نه فرزند کمتر
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 1
    باز بحث جمعیت شد داغ دل من تازه شد چرا بحث جمعیت یه کارگروه مشخص نداره تا با بررسی موانع زاد و ولد به رفع اونها همت کنه؟
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    از وقتی آقا گفتن مراقب جمعیت جوان باشید یه سری از زوج های مومن دست به کار شدن و با هر سختی که هست دارن بچه میارن تا جمعیت جوان اسیب نبینه
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    1 0
    بعد از این همه تاکید اقا در نهادی نظامی که خودشو شیفته اقا می دونه هنوز بچه چهارمو به رسمیت نمی شناسن و این نقصان بزرگیه
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    کاش از مردم غزه یاد میگرفتیم
  • انسیه ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 1
    فلسطینی ها می فهمند که جمعیت قدرت است ولی ایرانی ها نفهمیدند وبا شستشوی مغزی مردم بویژه دختران را از بچه داری بری وبیزار کردند واین کاربا نفوذ درمراکز علمی انجام گرفت دانشگاه بویژه دانشگاه های پژشکی افکاردختران دانشجوی پزشکی را منحرف کردند واز انان برای رسیده به اهداف خود که درواقع نسل کشی بودرا به خدمت کرفتن دوامروز این فاجعه رخ داد که آموزش وپرورش ما دارد ورشکست می شود وهزاران مدرسه خالی است ودانش اموزی درآن پیدا نمی شود گیلان غربی که درزمان دفاع مثدس از جوان موج می زد امروز براثر تربیت غلط نسل جدید صدای گربه نوزان درآن به زحمت شنیده می شود.اگراین طور پیش برویم کی می خواهد جای رزمنده را پر کند من از بسیجیان جوان استمداد کیم یکنم که بجنید این جیهه کمتراز حلب وراموسه نیست دشمن درخانه لانه کرده است.
  • مالک IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    کامنت ها رو که میخونم فقط جهل ازشون میباره مردم فلسطین مغز ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس