کد خبر 618015
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱

گوگل با ارائه دو قابلیت امنیتی جدید خیال کاربران را از لحاظ امنیت جی‌میل به شدت افزایش داد.

 به گزارش مشرق، گوگل با اعلام این خبر در روز چهارشنبه، تمام کاربران اعم از کاربران جی‌میل اندروید و دسکتاپ را خوشحال کرد. روال جدید جی‌میل بدین صورت است که اگر کاربران پیامی دریافت کنند که قابلیت احراز هویت نداشته باشد، در کنار پیام به جای نمایش تصویر پروفایل، یک علامت سوال قرمز قرار داده می‌شود. این در حالی است که کاربران توسط دو سیستم SPF که مخفف Sender Policy Framework است و نیز DKIM که مخفف DomainKeys Identified Mail است، احراز هویت می‌شوند.
 
مارک هانگ، تحلیل‌گر گارتنر گفت: بدافزارها و فیشینگ همچنان یکی از مشکلات اساسی کاربران ایمیل است. اگر چه هشدارهای امنیتی جدید گوگل از دیدگاه تکنولوژی آن‌قدر ها هم نوین نیست، اما برای کمک به کاربرانی که از این نوع حملات و خطرات بی اطلاع هستند بسیار کارگشا است.
 
بر اساس پست جدید گوگل در وبلاگ، در صورتی که کاربران یک لینک حاوی یک آدرس به سمت یک سایت مشکوک به فیشینگ، بدافزار و یا یک نرم افزار ناخواسته دریافت کنند، با کلیک کردن بر روی لینک مذکور یک هشدار دریافت می‌کنند.
 
گزارشات حاکی از این است که کاربران جی‌میل پیش از این نیز قادر بودند با کلیک بر روی فلش سمت پایین نزدیک نام فرستنده، احراز هویت نامه مذکور را مشاهده کنند. ایمیل‌های تایید شده یک سربرگ Signed-By به کاربر نمایش می‌دهند که حاوی دامنه فرستنده است و نیز یک سربرگ Mailed-By دارد که نام دامنه را ارائه می‌کند. بنابراین، به‌روز‌رسانی جدید گوگل به کاربران این امکان را می‌دهد تا ساده‌تر از قبل از این امکان امنیتی بهره‌مند شوند.
 
گوگل اضافه کرد که تمام ایمیل‌های آسیب دیده ذاتا خطرناک نیستند، اما با اقدام جدید گوکل، کاربران بیشتر هواس خود را برای واکنش به ایمیل‌های مشکوک جمع می‌کنند.
 
شایان ذکر است که پروتکل‌های جدید امنیتی در روز چهارشنبه بر روی تمام نسخه‌های وب جی‌میل اعمال خواهند شد.
 
منبع: کلیک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس