کد خبر 617618
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

یک زن 19 ساله و یک مرد 30 ساله، هر دو به ظن افراط گرایی، در فرانسه بازداشت شدند.

 به گزارش مشرق، به نقل از تارنمای روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، زن جوان 19 ساله ای که چهارشنبه گذشته در شهر «کلرمون فران» (Clermont-Ferrand) در مرکز فرانسه دستگیر شده بود، دیروز (شنبه) در مورد «تلبیغ خشونت از طریق اینترنت» مجرم شناخته شد.

یک قاضی بخش ضد تروریسم فرانسه، اتهام این زن را «مشارکت مجرمانه در فراهم کردن مقدمات اقدام تروریستی» و «تحریک مستقیم به اقدام تروریستی از طریق وسایل ارتباط جمعی آن لاین» اعلام و برایش قرار بازداشت صادر کرد.

نیروهای عملیات نظارت بر شبکه پیام رسان تلگرام این زن را به دلیل «ارسال پیام های نگران کننده» شناسایی کردند. پلیس امنیت داخلی فرانسه وی را دستگیر کرد و بخش ضدتروریست دادستانی پاریس نیز تحقیق در مورد این پرونده را برعهده گرفت.

به گزارش تارنمای هفته نامه «لو پوئن»، یک مرد 30 ساله سابقه دار نیز دیروز (شنبه) در شهر «رن » (Rennes) در غرب فرانسه، به دلیل تمایلات افراط گرایانه بازداشت شد. دادستانی رن هشدار در مورد افراط گرایی مظنون را تایید کرده بود.

همسایه فرد مظنون، پلیس را از قصد وی برای استفاده از چاشنی انفجاری مطلع کرده بود. در بازرسی های اولیه از منزل مظنون، مواد منفجره ای کشف نشد. تحقیقات در مورد این فرد ادامه دارد.

در سوابق قضایی مظنون جرمی مرتبط با افراط گرایی وجود ندارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس