کد خبر 616463
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۶

مسابقات فوتبال المپیک ۲۰۱۶ ریو با حذف آرژانتین و صعود سخت برزیل در حال پیگیری است، شاید اندکی خاطره بازی و یادآوری بهترین بازیکنان جهان که موفق به کسب مقام قهرمانی در این مسابقات شده‌اند جذابیت داشته باشد.

به گزارش مشرق، مارکا گزارش داد: حضور بازیکنان با استعدادی همچون لیونل مسی و پپ گواردیولا که برای اثبات توانایی‌های خود پا به این رویداد بزرگ ورزشی گذاشته و از آن موفق بیرون آمده اند، در تیم منتخب قهرمانان المپیک قابل توجه خواهد بود. اگر به قهرمانان ادوار گذشته المپیک در رشته فوتبال نگاهی دقیق‌تر بیاندازیم، انتخاب تیم منتخب از قهرمانان المپیک در طول تاریخ، جذابیت خاص خود را دارد.

لئو یاشین، عنکبوت سیاه

تنها دروازه‌بان برنده جایزه توپ طلای اروپا، به دلیل پوشیدن لباس سیاه در اکثر مسابقات، به عنکبوت سیاه مشهور بود و موفق شد به همراه اتحاد جماهیر شوروی در المپیک ۱۹۶۸ سیدنی به مقام قهرمانی برسد، عملکرد درخشان او در دروازه او را تبدیل به یکی از اسطوره های تاریخ فوتبال کرده است.

خط دفاعی منتخب از آرژانتین و ایتالیا

روبرتو آیالا و خاویر ماسکرانو که هردو جزو قهرمانی‌های تاریخی تیم ملی آرژانتین در ۲۰۰۴ آتن و۲۰۰۸ بیژینگ بودند به همراه پیترو راوای ایتالیایی که در زمان خود یکی از بهترین دفاع‌های جهان بود خط دفاع تیم منتخب قهرمانان المپیک را تشکیل می‌دهند. راوا به همراه تیمش در المپیک ۳۶ برلین موفق به قهرمانی شده بود.

خط هافبک استثنایی

گل سر سبد خط هافبک تیم رویایی بارسلونای ۹۲، در همین سال، در شهر خودش بارسلونا، موفق به فتح المپیک شد تا در کنار لیونل مسی و خوان رومن ریکلمه آرژانتینی، جزو برترین هافبک‌های تیم منتخب باشند، اسطوره نیجریه، جی جی اوکوچا نیز با قهرمانی که در ۱۹۹۶ آتلانتا به دست آورد، نام خود را در کنار این ۳ هافبک طلایی ثبت کرده است.

خط آتش مرگبار

فرانس پوشکاش و ساندرو کوچیش، دو مهاجم مجار که جزو بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال به شمار می‌روند، در المپیک ۱۹۵۲ هلسینکی، با قلع و قم کردن همه حریفان به مقام قهرمانی رسیدند تا یاد و خاطره آن تیم افسانه‌ای را با رکورد ۳۲ بازی بدون باخت پشت سر هم در ذهن فوتبال دوستان ثبت کنند. در کنار این دو مهاجم افسانه‌ای، اسطوره فوتبال کامرون، ساموئل اتوویی که با تیم ملی کشورش به مقام قهرمانی المپیک ۲۰۰۰ سیدنی رسید، خط آتش مرگباری را تشکیل می‌دهند.

نیمکت ذخیره استثنایی

کنار گذاشتن برخی از بازیکنان از این تیم بسیار سخت است، چراکه ستاره‌های بزرگی موفق به کسب طلای المپیک شده‌اند اما در رقابت با بزرگترین بازیکنان تاریخ، از تیم منتخب کنار گذاشته شده‌اند، با این حال اضافه کردن این بازیکنان به عنوان نیمکت نشین خالی از لطف نیست.

آنخل دی ماریا
سانتیاگو کانیزارس
کارلوس ته‌وز
نوانکو کانو
سرجیو آگوئرو
منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس