کد خبر 616383
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایستگاه مرکزی قم باید توسعه یابد گفت: انتقال ایستگاه به محمدیه از ابتدا اشتباه بوده و فرودگاه قم هیچ وقت مجوز قانونی نداشته است و با صحبت‌هایی که با مسئولان استان شده قرار است طرحی برای دفاع از حقوق مردم اندیشیده شود.

وزیر راه: فرودگاه قم مجوز قانونی نداردبه گزارش مشرق، عباس آخوندی عصر امروز در حاشیه بازدید از ایستگاه راه‌آهن قم با اشاره به ارتقاء خط راه‌آهن سریع‌السیر در کشور اظهار داشت: برنامه عمده وزارت راه و دولت ارتقای قطارهای سریع‌السیر است که اولین آن از تهران، قم و اصفهان شروع شده که تأمین مالی آن توسط فاینانس چین و گشوده شدن ال‌سی‌ها انجام شده است.

وی گفت: از 5 ماه گذشته طراحی مسیر آغاز شده و از 2 هفته پیش هم کارگاه قطار سریع‌السیر فعال شده است. با راه‌اندازی این قطار مردم قم برای رسیدن به فرودگاه 20 دقیقه در مسیر هستند که 20 دقیقه کاهش پیدا می‌کند. حضور بیش از 20 میلیون مسافر که عمدتا توسط زمینی و جاده‌ای به قم می‌آیند ترافیک قم را با معضلاتی ایجاد کرده که با ایجاد قطار سریع‌السیر مردم را باید به استفاده از خدمات ریلی سوق دهیم. در حال حاضر مسیر قم-تهران در 100 دقیقه انجام می‌شود که با دو خطه کردن این مسیر به 80 تا 85 دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ایستگاه قم به علت در دسترس بودن باید توسعه یابد و در برنامه است که به ایستگاه مترو وصل شود و این ایستگاه باید طراحی مجدد شود تا به نمادی شهری تبدیل شود. برای بافت فرسوده تمام کسانی که در بافت فرسوده ساخت و ساز و یا خرید انجام دهند برای یک نفر 60 میلیون تومان و برای زوجین 120 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

آخوندی گفت: ایستگاه مرکزی قم باید توسعه یابد، انتقال ایستگاه به محمدیه از ابتدا اشتباه بوده است و فرودگاه قم هیچ وقت مجوز قانونی نداشته و با صحبت‌هایی که با مسئولان استان شده قرار است طرحی برای دفاع از حقوق مردم اندیشیده شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
    0 0
    در کجای دنیا در فواصل کمتر از 200 کیلومتر فرودگاه ساخته می شود که در قم ساخته شود
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    لاهه تا آمستردام سی کلیومتر فاصله دارد اما هر کدام فرودگاه جداگانه دارند. در لندن هم فاصله فروگاه هیثرو تا فردوگاه مرکزی لندن فقط حدود بیست کلیومتر است. اهمیت مکانی سبب احداث فردوگاه می شود نه فاصله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس