کد خبر 616073
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶

وزیر امورخارجه آلمان در اظهارات جدیدی در خصوص کاندیدای جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت ترامپ برای جهان خطرناک است.

به گزارش مشرق، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر امورخارجه آلمان امروز چهارشنبه گفت اظهارات جنجال‌برانگیز «دونالد ترامپ» کاندیدای جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به جهانیان نشان داد که باید نگران انتخاب شدن وی به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرده است، اشتاین‌مایر برخلاف «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان که گفته بود درباره انتخابات آمریکا اظهار نظر نمی‌کند، موضعی چندان خنثی در این رابطه ندارد چرا که معتقد است توجه به خطراتی که ترامپ برای جهان دارد، بسیار مهم است.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان در کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد: «اشتاین‌مایر در رابطه با این موضوع بی‌طرف نیست چرا که معتقد است باید به دلیل عواقبی که انتخاب ترامپ برای آینده جهان دارد، اظهارات وی را به دقت مورد بررسی قرار داد.»

یک سخنگوی صدراعظم آلمان نیز اعلام کرد، مرکل به هیچ عنوان تصمیم ندارد تا در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مداخله کند.

بنا بر این گزارش، روز دوشنبه 50 نفر از مقامات برجسته امنیت ملی آمریکا با گرایش به حزب جمهوری‌خواه از جمله مدیر سابق سازمان سیا اعلام کردند که ترامپ صلاحیت رهبری آمریکا را ندارد و در صورت انتخاب در این سمت، «قطعا بی‌ملاحظه‌ترین رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا خواهد بود».
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس