ایدز،‌ هپاتیت c، حساسیت‌های پوستی عجیب،‌ رنگ‌های ماندگار روی پوست و عفونت از جمله شایع‌ترین عوارض ناشی از تاتو در افرادی است که بدون فکر تن به این کار سپرده‌اند

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- متأسفانه گاهی جاذبه نقش و نگارهای رنگی تاتو آنقدر ذهن مخاطب را درگیر می‌کند که به خاطر آنها چشم بسته سلامتش را به خطر می‌اندازد و به طور کلی منکر عوارض آن می‌شود. ایدز،‌ هپاتیت c، حساسیت‌های پوستی عجیب،‌ رنگ‌های ماندگار روی پوست و عفونت از جمله شایع‌ترین عوارض ناشی از تاتو در افرادی است که بدون فکر تن به این کار سپرده‌اند. کسانی که خالکوبی و نقش آفرینی روی بدن‌شان به قیمت ابتلای‌شان به یک بیماری سخت و مزمن یا عفونت‌های پوستی منتهی شده است این گزارش در نگاه کوتاهی دارد. به چهره‌هایی که از تاتو به عنوان تجربه‌ای تلخ، دردسر آفرین و بیماری را نام می‌برند.

نشان مرگ را بر بدن خود آرم نکنید!

*آلرژی برای بازیگر ارباب حلقه‌ها


تاتو بخشی از داستان سه گانه ارباب حلقه‌ها بود. 9 عضو ارباب حلقه‌ها همگی عدد 9 روی بدن‌شان تاتو شده بود و نشان شناسایی آنها از میان سایر افراد به حساب می‌آمد؛ تاتویی که حساسیت و خطر مرگ را برای یکی از بازیگران این فیلم،‌ جان ری دیویس،‌ همراه داشت. حساسیت به تاتو مدل‌های مختلفی دارد و مهم‌ترین عامل آن جوهری است که زیر پوست وارد و باعث ایجاد نقش مورد نظر می‌شود؛ یعنی حتی اگر تاتو در محیطی استریل و بهداشتی انجام شود، بدن فرد ممکن است نسبت به جوهر حساسیت نشان دهد. این حساسیت با سرخ شدن التهاب و خارش پوست خودش را نشان می‌دهد. دلیل اصلی این اتفاق استفاده از مواد شیمیایی در تاتو است. موادی مانند اکسید آهن، آلومینویم و جیوه سولفید در ساخت جوهر تاتو مورد استفاده قرار می‌گیرند که هر کدام می‌توانند حساسیت‌زا و مشکل آفرین باشند در میان جوهرهای رنگی،‌ جوهر قرمز، حساسیت‌زاترین رنگ است.

نشان مرگ را بر بدن خود آرم نکنید!

جان ریس-دیویس به خاطر تاتو با التهاب و آلرژی سختی روبه‌رو مجبور شد چند هفته‌ای از فعالیت دست بکشد و برای مداوای حساسیت پوستی‌اش دست به کار شود. به همین دلیل وقتی از او پرسیدند در پروژه سینمایی هابیت مشارکت خواهد کرد، جواب داد: «اگر بخواهم صادق باشم، علاقه زیادی به این کار دارم ولی فکر می‌کنم پوستم دیگر تحمل چنین پروژه‌ای را ندارد»

*تجربه‌ای که گران تمام شد

،‌ خواننده مطرح آهنگ‌های وسترن آمریکایی است. از او تاکنون 20 آلبوم منتشر و 9 بار برنده جایزه گرمی شده است. او با سوزن آلوده تاتو مبتلا به هپاتیت C شد؛‌ نوع بیماری عفونی که بیشترین تأثیر ویران کننده را روی کبد دارد. ابتلای او به این بیماری باعث شد تا به سفیری برای معرفی هپاتیت C تبدیل شود که شایع‌ترین روش انتقال آن، تزریق خون آلوده است. ری بن سون تصمیم گرفت به جای شیوه‌های درمان امروزی و مدرن پزشکی از طب سنتی شرقی برای درمان بیماری کبد خود استفاده کند او بعدها گفت: تجربه تاتو برای من خیلی گران تمام شد من سلامتی‌ام را به خاطر این کار بیهوده از دست دادم.

*تجربه بی درس

نشان مرگ را بر بدن خود آرم نکنید!

اد شیران، خواننده، ترانه سرا و آهنگساز انگلیسی در سال 2004 وارد دنیای موسیقی شد و در 2012 به شهرت جهانی رسید. این خواننده جوان در دنیای تاتو هم شناخته شده و مشهور است چون هر دو دست او به طور کامل تاتو رنگی شده و شبیه یک دفتر نقاشی است. او در زمان انجام تاتوهای روی دستش دچار عفونت شد که پزشکان توانستند در مراحل اولیه این عفونت را کنترل کنند و مانع وارد شدن آن به خون اد شوند، اد در این مسیر با گرفتاری‌های زیادی روبه‌رو شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس