کد خبر 615682
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۳

مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه استان کرمانشاه گفت: بمباران هوایی شهرستان گیلان‌غرب در تاریخ ۱۹ مرداد ماه سال ۶۲ اوج ددمنشی رژیم بعث عراق در دوران هشت سال جنگ تحمیلی بود.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی یوسفی‌راد اظهار داشت: رژیم بعث عراق به دلیل شکست‌های پی در پی در منطقه و مقاومت جانانه مردم گیلان‌غرب، نتوانست به اهداف شوم خود که تصرف این منطقه بود، برسد و از این جهت بارها شروع به بمباران هوایی این منطقه کرد و اوج این عمل وحشیانه نیز در تاریخ 19 مرداد سال 62 بود.

وی با اشاره به اینکه این روز به عنوان خونین‌ترین روز در گیلان‌غرب در تقویم ثبت خواهد شد، گفت: در این بمباران هوایی 150 نفر از افراد شهر مقاوم گیلان‌غرب که بیشتر آنها نیز زنان و کودکان و غیر نظامیان بودند به شهادت رسیدند و 472 نفر از زنان، کودکان، جوانان و پیران نیز به شدت مجروح شدند.

یوسفی‌راد با بیان اینکه دلیل این حمله وحشیانه هوایی از سوی رژیم بعث عراق ناکامی در حملات متععدی بود که برای تصرف این شهر مقاوم انجام داده بود، عنوان کرد: شهرستان گیلان‌غرب به عنوان دومین شهر مقاوم در کشور شناخته شده و رژیم بعث عراق می‌خواست انتقام شکست‌های پیاپی خود در منطقه و مقاومت شجاعانه مردم را با بمباران هوایی از این مردم بگیرد.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی هر یک از نقاط کشور از لحاظ نظامی و استراتژیکی اهمیت ویژه و خاصی داشتند، گفت: یکی از نقاط مهم و استراتژیک برای دشمن در کشور ایران منطقه گیلان‌غرب بود که در صورت تسلط بر این منطقه می‌توانست بر تمام منطقه غرب کشور تسلط داشته باشد و زودتر به اهداف شوم خود برسد اما در این شرایط با مقاومت سرسختانه مردم منطقه گیلان‌غرب مواجه شد.

مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه استان کرمانشاه با اشاره به اعزام هیئتی از سوی امام خمینی (ره) به شهرستان گیلان‌غرب برای دلجویی از خانواده‌های معظم شهدا و عیادت از مجروحان این بمباران هوایی در تاریخ 19 مرداد ماه سال 62 گفت: در شرایط کنونی نیز باید به منظور پاسداشت مقام شامخ این شهدای مظلوم کنگره‌ای از سوی مسئولان مربوطه برگزار شود و به نسل جوان این وقایع شرح داده شود.

وی با اشاره به مراسم‌های بزرگداشت در شهرستان گیلان‌غرب از جمله مراسم سالگرد عملیات بازی دراز و روز آزادی آزادگان هشت سال جنگ تحمیلی بیان کرد: در تمام این مراسم‌ها از مقام شامخ شهدای گیلان‌غرب به‌ویژه شهدای این روز که به عنوان روز مقاومت در تاریخ گیلان‌غرب به ثبت رسیده است، تجلیل به عمل آمد.

یوسفی‌راد با اشاره به حضور بیش از 25 هزار نفر در سالگرد عملیات بازی دراز در شهرستان گیلان غرب گفت: یکی از اولویت‌های اصلی در این روز برگزاری یادواره شهدای گیلان‌غرب و قصرشیرین بود که با شکوه خاصی برگزار شد.

وی با اشاره به رشادت‌ها و مظلومیت‌های مردم مناطق غربی کشور از جمله گیلان‌غرب و قصرشین افزود: اقتدار، عزت و امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهدای ایران و به خصوص شهدای این روز در تاریخ گیلان غرب است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس