کد خبر 615017
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵

ستاره اسبق بارسلونا گفت:پپ گواردیولا کل فوتبال جهان را تغییر داد و حالا می‌تواند روی بازی انگلیسی‌ها تاثیرگذارد.

به گزارش مشرق، ژاوی معتقد است پپ گواردیولا از معدود چهره‌های است که می‌تواند روی فوتبال انگلیس تاثیرگذارد.

بازیکن پیشین کاتالان‌ها که به مهندس فوتبال معروف است، در مصاحبه‌ای با شبکه اسکای، از مربی اسبق خود و مسئول فنی جدید تیم منچسترسیتی به نیکی یادکرد.

وی اظهارداشت: پپ نه فقط بارسا که فوتبال جهان را تغییرداد. فکر می‌کنم او یکی از معدود‌ چهره‌های باشد که می‌تواند بر فوتبال انگلیس اثربگذارد.

در تیم بارسا، گواردیولا که 3 فصل گذشته مربی بایرن مونیخ آلمان بود، به 3 مقام قهرمانی لالیگا و 2 مقام نخست لیگ قهرمانان رسید. یکی از 2 بازیکن کلیدی او در میانه میدان آبی و اناری‌پوشان، ژاوی بود که در کنار اینیستا همکاری درخشانی داشت.

او افزود:نخستین چیزی که در مورد آن می‌توانم به یادبیاورم، همین نکته بود که اگر بازیکنی سخت کار نکند، او نمی‌تواند با این موضوع کنار بیاید.

ژاوی همچنین ادامه داد: این تنها چیزی است که من از شما طلب می‌کنم. این نکته که برای تیم‌تان سخت کار کنید.در زمان او ما شگفتی‌ آفریدیم، پرسینگ پرفشار را اجراکردیم تا در فوتبال انقلابی اساسی ایجاد شود. یعنی یک سبک پیشرفته به فوتبال اضافه شد.بعد دیدیم که در مدت تنها چند سال دیگر هیچ تیمی رو به ارسال‌های بلند نیاورد.حتی رئال مادرید هم سبک خاص خودش را تغییرداد.پپ در نخستین سال حضورش این ساختار را به مرحله اجرا رساند و ما هم تاریخ‌ساز شدیم.نه فقط به خاطر برد بلکه حتی از نظر سبک بازی‌مان درخشیدیم.

ژاوی اکنون در قطر و تیم السد سرگرم فعالیت است و از دور اوضاع و احوال تیم جدید پپ یعنی منچسترسیتی را زیر نظر دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس