کد خبر 614871
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳

نگاه آس اسپانیا به دو وکیل بزرگ دنیای فوتبال بیش از پیش پرده از قدرت این مافیای خوش پوش و خوش اخلاق و اتوکشیده بر می‌دارد مقایسه‌ای نرم و زیر پوستی بین یک مرد پرتغالی و یک مرد ایتالیایی!

دوئل دلالان بزرگ اروپا

سرویس ورزش مشرق - داستان دلالان بزرگ فوتبال دنیا حکایت کسانی است که گاهی تا حد برده حلقه به گوش یک تاجر تنزل جایگاه دارند و گاهی بالاتر از یک مقام سیاسی در اروپای غربی، فرمانروایی می‌کنند. کسانی که الزاما با سواد و تحصیل کرده نیستند اما در میانشان افراد متخصصی هستند که می‌توانند بهتر از بهترین وکلای حقوقی، بهترین حسابداران دنیا باشگاه‌داری و بهترین مدیران ورزشی عمل کنند.

دنیای متناقض و مملو از پارادوکسی که اجازه تحلیل ساده و بی دردسر آنها را صادر نمی‌کند.

نگاه آس اسپانیا به دو وکیل بزرگ دنیای فوتبال بیش از پیش پرده از قدرت این مافیای خوش پوش و خوش اخلاق و اتوکشیده بر می‌دارد مقایسه‌ای نرم و زیر پوستی بین یک مرد پرتغالی و یک مرد ایتالیایی!

مینو رایولا و خورخه مندس دو دلال بزرگ دنیای فوتبال هستند که شمارش بازیکنان منتقل شده از یک تیم به یک تیم دیگر توسط آنها تقریبا غیر ممکن است. رایولا در سال 2015 در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: تا کنون به صورت رسمی 450 بازیکن را جابجا کرده‌ام و 90 درصد آنها مفید، سودمند و کاملا موفق بوده است. مندس، وکیل اول رونالدو نیز در مصاحبه با ال موندو نیز گفته است: شک دارم ولی حداقل 320 بازیکن را به صورت رسمی جابجا کرده‌ام.

واژه "رسمی" در این میان شاید کلیدواژه حل یک معما باشد، سوال اینجا است که انتقال به صورت غیر رسمی چگونه صورت می‌گیرد؟ پولهایی که میزانش به فیفا، یوفا، فدراسیون فوتبال کشورها و حتی گاهی به خود بازیکن گزارش داده نمی‌شود. به عنوان مثال انتقال 104 میلیون یورویی گرت بیل به رئال مادرید را در نظر بگیرید، پرس، مدیرعامل باشگاه رئال مادرید حق داشت تا دو ماه پس از آن با اطمینان بگوید که قرارداد بیل 85 میلیون یورو بوده و رسانه‌ها به اشتباه آن را 104 میلیون یورو گزارش داده‌اند، او دو ماه بعد از عقد قرارداد رسمی با گرت بیل متوجه شد که دلال او معادل 19 میلیون یورو سود خالص داشته و البته مالیات این 19 میلیون را به حساب باشگاه رئال مادرید گذاشته است.

دوئل دلالان بزرگ اروپا 

رونالدو، ستاره پرتغالی به معنای واقعی بدون اجازه وکیلش، خورخه مندس آب هم نمی‌خورد، او در تعطیلات تابستانی که به همراه خانواده‌اش آماده سفر می‌شد به دستور وکیلش حتی جزیره کرایه شده را پس داد و متقبل جریمه نقدی شد.

پوگبا، موکل رایولای ایتالیایی نیز خوب می‌داند بزرگانی چون زلاتان ابراهیموویچ هر چه دارند از این مرد ایتالیایی است و به شدت مدیون او هستند. پوگبا بازیکن پر حاشیه‌ای است اما خط قرمزش اخم معنادار رایولا است.

انتقال مخیتاریان و پوگبا به منچستریونایتد نیز در این میان یکی از اتفاقات عجیب بود، در حالی که منچستریونایتد مطمئن بود این دو ستاره را با قیمت ثبت شده در فیفا خریداری خواهد کرد، ناگهان پای وکیل ایتالیایی، مینو رایولا نیز وسط کشیده شد و هر دو تقریبا به دو برابر قیمت فروخته شدند. این افزایش دو برابری در کمتر از دو ساعت کاری، اتفاق ساده‌ای نیست و نشان از توان مالی و نفوذ او دارد.

دوئل دلالان بزرگ اروپا 

ماتوئیدی و همسیک دو بازیکن دیگر دنیای فوتبال حرفه‌ای هستند که سرنوشت خود را به رایولا سپرده‌اند. خورخه مندس رقیب جدی رایولا در مصاحبه با سان لندن می‌گوید: گاهی دیگر پول برایمان اهمیت ندارد، احساس می‌کنی که باید کار را تمام کنی و هرگز عقبن نشینی نداشته باشی. پول تا مرز خاصی اهمیت دارد مثلا در کمتر از 4 دقیقه با چند تلفن مهم و با کمک نیروی نفوذی در دو بازار بین المللی سهام و بورس معادل 420 میلیون یورو را جابجا کردیم و در کمتر از 4 دقیقه سود حاصل از این جابجایی پیچیده معادل 16 میلیون یورو را وارد حساب خود کردیم. این یعنی مشکلی برای تولید پول نداریم و گاهی فقط کار است که برای ما اهمیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس