سخنگوی قوه قضاییه از رعایت نشدن قانون و مقررات در تعیین رئیس جدید صندوق توسعه ملی خبر داد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام‌و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه گفته می‌شود در انتصاب رئیس جدید صندوق توسعه ملی برخلاف قانون و مقررات عمل شده است اظهار کرد: طبق قانون و ماده 17 اساسنامه صندوق توسعه ملی، ارکان این صندوق عبارتند از آن هیئت امنا و هیئت عامل و هیئت نظارت هستند که هیئت عامل توسط هیئت امنا انتخاب می شود و حکم انتصاب عامل را رئیس هیئت امنا که رئیس جمهور است می‌دهد.

وی با بیان اینکه رئیس هیئت عامل از بین اعضای هیئت عامل انتخاب می شود گفت: بنابراین ابتدا باید اعضای هیئت عامل مشخص شوند و از بین آنها یک نفر به عنوان رئیس انتخاب شود.

سخنگوی دستگاه قضا توضیح داد: بحثی که مطرح شده است این است که می‌گویند طبق مقررات عمل نشده و جلسه هیئت امنا تشکیل نشده است تا ابتدا اعضای هیئت عامل مشخص شوند و سپس از بین انها رئیس هیئت عامل تعیین شود.

محسنی اژه‌ای گفت: فردی که به عنوان رئیس هیئت عامل انتخاب می‌شود باید یک شرایطی داشته باشد و باید دید این فرد واجد آن شرایط هست یا خیر.

وی ادامه داد: نکته‌ای که وجود دارد این است که جلسه هیئت امنا تشکیل نشده و صورتجلسه دست به دست شده است. البته این در جاهای دیگر نیز وجود دارد که جلسه را تشکیل نمی‌دهند و صورت جلسه می‌نویسند و بین اعضا دست به دست می‌کنند.

محسنی اژه‌ای گفت: اولا جلسه تعیین نشده تا هیئت عامل توسط هیئت امنا انتخاب شود و از بین آنها یک نفر به عنوان رئیس تعیین شود و قانون رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه جلسه هیئت امنای صندوق توسعه ملی هر 4 ماه یک بار تشکیل شود گفت: بنابراین تشکیل جلسه موضوعیت دارد و اینکه کاغذی دست به دست بگردد نظر مقنن را تأمین نمی‌کند و باید دید طی روزهای آینده رئیس هیئت امنا که رئیس جمهور است چه تصمیمی می‌گیرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس