کد خبر 614006
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰

«روحانی در مرحله پسابرجام بیشتر گفتار درمانی کرده و در واقعیت توفیق چندانی نداشته است.»

به گزارش مشرق، اسدالله عسکراولادی در گفت‌وگو با روزنامه آرمان اظهار داشت: دولت در مهار تورم و گرانی عملکرد قابل قبولی نداشته و موفق نشده گرانی کالاهای مورد نیاز مردم را کنترل کند. دولت به صورت نمادین تورم را کنترل کرده و نه به صورت واقعی. مردم هنوز با مشکلات متعددی در زمینه خرید کالاهای اساسی و ضروری خود مواجه هستند. آقای روحانی رکود را نیز کنترل نکرده و در شرایط کنونی کشور با رکود توأم با تورم روبه‌رو شده است. زمانی که آقای روحانی مدیریت اجرایی کشور را به دست گرفت تورم بین 18 تا 20 درصد بود اینکه برخی از مدیران دولت کنونی عنوان می‌کنند تورم 40 درصد را مهار کرده‌اند با واقعیت منطبق نیست. آقای روحانی موفق شده تورم 20 درصد را به 12 درصد کاهش بدهد که در نوع خود کار بزرگی است.
 
وی اضافه کرد: آقای روحانی و دولت ایشان به جای اینکه در عمل تورم و رکود را کنترل کنند، گفتمان درمانی و گفتار درمانی می‌کنند. این در حالی است که حل کردن مشکلات مردم نیازمند اقدام مناسب و برنامه‌ریزی دقیق است. نمی‌توان تا پایان دولت با گفتار درمانی مردم را راضی نگه داشت.
 
این فعال اقتصادی ادامه می‌دهد: آقای روحانی در مرحله پسابرجام بیشتر گفتار درمانی کرده و در واقعیت توفیق چندانی نداشته است. اگر ایشان موفق می‌شد از فرصت‌های مرحله پسابرجام استفاده کند، باید مشکلات معیشتی مردم کمتر می‌شد. این در حالی است که چنین اتفاقی رخ نداده و مشکلات معیشتی مردم همچنان پابرجاست. نکته دیگر اینکه در مرحله پسابرجام همه کشورهای جهان با حسن نیت با ایران برخورد کردند به جز آمریکا. آمریکا تاکنون در مرحله پسابرجام حسن نیت نشان نداده است. آقای روحانی بهتر می‌توانست از فرصت‌های برجام استفاده کند. مهم‌ترین چالش آقای روحانی در مرحله پسابرجام عدم تعادل دولت ایشان در زمینه داخلی و خارجی بوده است. آقای روحانی همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد سیاست خارجی خود قرار داده و در مقابل هزینه و وقت کمتری در سیاست‌های داخلی صرف می‌کند.
 
عسکراولادی در پاسخ این سؤال که «آیا تیم اقتصادی دولت در 3 سال گذشته عملکرد قابل قبولی داشته است»، می‌گوید: تیم اقتصادی دولت آقای روحانی از جنبه‌های مختلف با هم اختلاف داشتند و این اختلاف در نهایت به ضرر دولت و مردم تمام شد. وزرای اقتصادی دولت همگی به تنهایی مدیران خوب و متعهدی هستند اما همین که پشت میزهای خود می‌نشینند با یکدیگر اختلاف پیدا می‌کنند و در موضوعات مختلف به جمع‌بندی مشترک نمی‌رسند. وزرای اقتصادی دولت باید با هم متحد باشند و از یک استراتژی واحد استفاده کنند. این افراد هنگامی که به جمع‌بندی می‌رسند نیز به صورت طبیعی نیست بلکه از روی کراهت به جمع‌بندی مشترک می‌رسند. آقای روحانی باید بین تیم اقتصادی خود حکمیت کند و با تدبیر و درایت مواضع وزرای اقتصادی دولت را به هم نزدیک کند. آقای روحانی باید شعار را به شعور تبدیل کند. چرا باید اتاق بازرگانی میلیاردها تومان از مردم پول بگیرد. در شرایط کنونی اتاق بازرگانی از پول‌های مردم «ورم» کرده و فساد در آن لانه کرده است. چرا اتاق بازرگانی باید در هر شهرستان برای خود دو ساختمان بخرد؟
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس