کد خبر 613837
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱

یک مقام ارشد پلیس افغانستان اعلام کرد که یک خودروی پلیس در جنوب شهر کابل هدف قرار گرفته است، اما جزئیات بیشتری در دست نیست.

 به گزارش مشرق، به نقل از «شینهوا»، یک مقام ارشد پلیس کابل اعلام کرد که خودروی پلیس در مناطق جنوبی پایتخت افغانستان هدف قرار گرفته است اما جزئیاتی در مورد تلفات احتمالی این انفجار مشخص نیست.

این در حالی است که در حمله انتحاری اخیر کابل، هتل محل اسکان خارجی‌ها هدف قرار گرفت و با وجود شدت انفجار، اعلام شد که یک پلیس کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

در یکی از انفجارهای شدید دیگر در کابل که در تظاهرات جنبش روشنایی رخ داد، بیش از 80 نفر کشته و بیش از 230 نفر زخمی شدند.

هفته گذشته «عبدالرحمان رحیمی» فرمانده حوزه 101 آسمایی پلیس کابل به خبرنگاران گفت که با توجه به نفوذ مخالفان دولت افغانستان، هیچ تضمینی برای جلوگیری از وقوع حملات و انفجارها در کابل وجود ندارد.

وی در مراسم تحویل مقدارى مهمات و سلاح به برنامه «خلع سلاح گروه‌های غیرقانونی» (دایاگ) اظهار داشت: دشمن در سطوح مختلف دولت افغانستان نفوذ کرده‌ است و هر زمانی که بخواهند از شبکه و افراد نفوذی‌ خود به منظور اخلال در نظم عمومی جامعه استفاده می­‌کند.

رحیمی در پاسخ به «پژواک» مبنى بر اینکه آیا پلیس کابل می‌تواند از ورود خودروهای پر از مواد منفجره به این شهر جلوگیری کند، گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند تضمین کند که خودروهای حامل مواد منفجره وارد شهر کابل نشوند، زیرا افغانستان با تروریسم جهانی روبروست و دشمن از هر وسیله‌ای استفاده می‌کند.

این مقام ارشد پلیس کابل اظهار داشت که جای تردید نیست که قدرت‌های محلی و گروه‌های مافیایی نیز از انفجارها و حملات تروریستی در کابل سود می‌برند.

این در حالى است که براساس گزارش‌ها، در شش ماه گذشته، حدود 20 حمله در شهر کابل انجام شده است که طی آن نزدیک به 266 نفر کشته و 804 تن زخمى زخمی شده‌اند که بیشتر آنها افراد غیرنظامی بودند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس