کد خبر 613631
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می دد که زنان و سیاهپوستان حاضر در این کشور از نامزدی «هیلاری کلینتون» در انتخابات ماه نوامبر حمایت می کنند.

 به گزارش مشرق، به نقل از وال اسریت ژورنال، بر اساس یک نظرسنجی جدید، «هیلاری کلینتون» در میان سیاهپوستان، زنان، جوانان و تحصیل‌کردگان طرفداران بیشتری دارد در حالی که رأی دهندگان سفید پوست، سالمندان و کم سوادترها ترجیح می‌دهند از «دونالد ترامپ» حمایت کنند.

این وضعیت در حالی است که آرای زنان آمریکایی و سیاه پوستان آریکایی نقش زیادی در پیروزی نباراک اوباما» در انتخابات های ریاست جمهوری داشته است.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی مشترکی که توسط  اِن‌بی‌سی نیوز و وال استریت ژورنال انجام شده، اکثر سیاهپوستان و زنان امریکا از هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور حمایت می‌کنند.

بنا بر این نظرسنجی، هیلاری کلینتون در میان جوانان و تحصیل‌کردگان نیز نسبت به دونالد ترامپ، رقیب جمهوریخواهش طرفداران بیشتری دارد.

بر اساس این نظرسنجی، در میان زنان، ۵۱ درصد از کلینتون و ۳۵ درصد از ترامپ حمایت کرده‌اند. در میان امریکایی‌های آفریقایی‌تبار نیز ۹۱ درصد طرفدار هیلاری هستند و تنها ۱ درصد از ترامپ حمایت کرده‌اند.

بنا بر این نظرسنجی، از میان همه رأی دهندگان غیر سفید پوست هم ۶۹ درصد حامی  کلینتون و ۱۷ درصد طرفدار ترامپ هستند.

همچنین، ۴۶ درصد از رأی دهندگان جوان نیز از کلینتون و ۳۴ درصد آنها از ترامپ طرفداری کرده‌اند. رأی دهندگان سفید پوست با حداقل یک مدرک دانشگاهی نیز ۴۷ درصد از کلینتون  و ۴۰ درصد از ترامپ حمایت کرده‌اند.

این در حالی است که ترامپ در میان رأی دهندگان سفید پوست (۴۵ درصد دربرابر ۴۰ درصد)، سالمندان (۴۶ درصد دربرابر ۴۳ درصد)، رای دهندگان مستقل (۳۶ درصد دربرابر ۳۲ درصد) و رأی دهندگان سفیدپوست بدون مدرک دانشگاهی (۴۹ درصد در برابر ۳۶ درصد) نسبت به هیلاری کلینتون طرفداران بیشتری دارد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس