رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفت: در موضوع هسته‌ای اینطور نیست که ایران انتخاب دیگری ندارد و دست ایران بسته باشد؛ اینگونه نیست و حتما متناسب با منافع خودش عمل می‌کند.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر ولایتی در صفحه اینستاگرام خود تصویری  از مصاحبه با شبکه بین‌المللی المیادین در روز پنجشنبه 14 مرداد ماه و چکیده‌ای از برخی مباحث مطرح شده در این مصاحبه را منتشر کرد.

وی در این مصاحبه در پاسخ به سوالی در ارتباط با کودتا در ترکیه و حمایت برخی از کشورهای به ظاهر متحد این کشور از کودتاچیان گفت: جمهوری اسلامی ایران به سرعت در حمایت از دولت قانونی این کشور موضع‌گیری کرد چراکه با هرگونه کودتا و اعمال خشونت در هر کجا علیه دولت‌های قانونی و روند دمکراسی مخالف هستیم.

ولایتی در ادامه این مصاحبه تصریح کرد: نکته جالب اینکه برخی از کشورهایی که ظاهرا از متحدان ترکیه بودند، نه تنها کودتا را محکوم نکردند که تا آخرین لحظات برای پیروزی کودتاچیان تلاش کردند و حتی زمانی که کودتا شکست خورد، شبکه العربیه اعلام کرد متاسفانه کودتا در ترکیه شکست خورد و جالب‌تر آنکه در این میان بشار اسد رییس جمهور سوریه نیز از دولت اردوغان حمایت و کودتا را محکوم کرد و اردوغان هم این موضوع را اعلام کرد.

وی در ادامه به موضوع سوریه و عراق هم اشاره و افزود:  توفیق مذاکرات سیاسی امروز بسیار بیشتر شده و تسلط نیروهای دولتی بر مناطق بیشتری تحقق یافته و هیچ‌گاه وضعیت معارضه به سختی امروز نبود و بین معارضه اختلاف و تفرقه وجود دارد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در مجموع آنچه در بازپس‌گیری فلوجه، حلب، رقه، موصل و... به انجام رسیده، عراق و سوریه را در موضع برتر قرار داده است و ایران هم به درخواست دولت‌های قانونی این کشورها کمک مستشاری دارد.

ولایتی در پاسخ به سوالی در خصوص رابطه عربستان و رژیم صهیونیستی هم گفت: باعث تاسف است که کلیدداران کعبه به دریوزگی بدترین دشمن اسلام بپردازند که از هیچ دشمنی علیه مسلمانان و اشغال سرزمین آنان دریغ نکردند و با آنان رابطه برقرار و با پول مسلمانان بمب تهیه می‌کنند و بر سر کودکان یمن می‌ریزند و دبیرکل سازمان ملل هم می‌گوید چون پول می‌دهند، نام آنان را از لیست جنایت علیه کودکان حذف کردیم. بر سر مردم مظلوم و مسلمان یمن بمب می‌ریزند، علیه دولت سوریه توطئه می‌کنند، از داعش و گروه‌های افراطی و تکفیری حمایت می‌کنند، علیه مردم غزه به همراه رژیم کودک‌کش صهیونیستی می‌جنگند و ادعای حفاظت از مسلمانان و حرمین را دارند و انتحار سیاسی می‌کنند.

وی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم گفت: تفاوتی میان جمهوری‌خواهان و دمکرات‌ها در موضع‌گیری علیه کشورمان وجود ندارد چنانچه شاهد هستیم دمکرات‌ها در توافق با ایران هم مشکلات مختلفی را ایجاد می‌کنند و البته در موضوع هسته‌ای اینطور نیست که ایران انتخاب دیگری ندارد و دست ایران بسته باشد؛ اینگونه نیست و حتما متناسب با منافع خودش عمل می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    اگر دستتان بسته نبود که در ده دقیقه برجام را نمی تصویباندید.
  • ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    امثال شما که از برجام حمایت کردید امروز باید جواب افکار عمومی رو بدید نه اینکه با قیافه حق به جانب با گارد انتقاد، فرار رو به جلو کنید!!؟!
  • ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    قبلا میگفتن تحریمها تو زندگی مردم اثری نداره . الان میگن برجام اثر نداره . تکلیف مارو روشن کنید
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    من با کمال احترامی که به هم طیف خویش دکتر ولایتی قائلم معتقدم دست ما در قضیه هسته ای فقط در صورت آتش زدن برجام باز میشود.دموکرات و جمهوری خواه درست است که هر دو سرشان در یک پیاله است لکن تفاوتهایی با هم دارند. دموکراتها ریاکارتر و نیرنگ باز تر اند و جمهوری خواه ها احمق تر هستند.
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    نمیبینیم دست ایران باز باشه که! آقای ولایتی حرف تون با عملتون یکی ست؟
  • نکونام ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    شهدا دستامونو از چنگ استکبار باز کردند ولی دولت دوباره بست و شما سکوت کرده اید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس