کد خبر 612643
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بر آورد این سازمان این است که سالانه رقمی حدود ۱۳ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش مشرق، کامل تقوی‌نژاد امروز در نشست با فعالین بخش اقتصادی در اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به سؤالات خبرنگاران اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی معتقد است که با اعتماد به فعالان اقتصادی می‌توان مسائل و مشکلاتی را که در خصوص دریافت مالیات وجود دارد برطرف کرد و این سازمان شرایط خاص و فعلی کشور را برای اخذ مالیات در نظر دارد و بر اساس فرصتهایی که قانون در اختیار ما قرار داده برای این افراد مزایا و تخفیفاتی در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: به دنبال آن هستیم تا زنجیره‌های مالیات بر ارزش افزوده را تکمیل کنیم به نحوی که بخشهای اصلی اقتصاد ما متضرر نشود و مالیات به محل اصلی خود یعنی مصرف‌کننده اصابت کند.
 
* طرح جامع مالیاتی از بهمن ماه عملیاتی می‌شود

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: یکی از سیاستهای سازمان امور مالیاتی شفافیت است که طرح جامع مالیاتی به تحقق آن کمک می‌کند و تا بهمن ماه با اجرای طرح یاد شده به مرحله عملیاتی می‌رسیم.

وی تصریح کرد: بر این اساس اظهارنامه‌ها و پرداختها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و رابطه مردم با مامورین سازمان حذف می‌شود.

تقوی‌نژاد ادامه داد: سعی می‌کنیم که خود اظهارنامه‌های دریافت شده را به عنوان دستور کار داشته باشیم و 90 درصد اظهارنامه‌های ارسال شده را بپذیریم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه صحبتهای خود در خصوص پدیده فرار مالیاتی گفت: این امر پدیده‌ای شوم و مذموم است و حقی است که از جیب دولت می‌رود و در عین حال بی‌عدالتی در حق سایر پرداخت‌کنندگان صورت می‌گیرد.
 
*فرار مالیاتی 30 هزار میلیارد تومانی در کشور

وی در پاسخ به این سؤال تسنیم که چقدر فرار مالیاتی را شاهد هستیم، تصریح کرد: برآورد ما این است که در حال حاضر 13 تا 30 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور وجود دارد.
تقوی‌نژاد افزود: به همین دلیل کلیه تراکنشهای بانکی مشکوک از مراکز اخذ می‌شود و در اختیار کمیته‌ای که به این منظور تشکیل شده قرار می‌گیرد و این اطلاعات بررسی می‌شود تا مشخص شود فرد معامله کننده مالیات پرداخت می‌کند یا فرار مالیاتی دارد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: در صورتی که فرار مالیاتی مشاهده شود به سرعت برای فرد خاطی پرونده تشکیل می‌شود تا بتوانیم مالیات خود را اخذ کنیم.

وی گفت: امسال تاکید داریم که بتوانیم حداقل 5 هزار میلیارد تومان از رقم فرار مالیاتی یاد شده را شناسایی و اخذ کنیم.

تقوی‌نژاد در پاسخ به این سؤال که چه کسانی دارای بیشترین فرار مالیاتی هستند گفت: کسانی که کالای قاچاق وارد می‌کنند و در مرحله بعد افرادی که در مراحل بعد از تولید قرار دارند و جزو‌ زنجیره‌های ناشناخته هستند بیشترین فرار مالیاتی را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: جهت‌گیری این سازمان افزایش درآمد از افراد پرداخت‌کننده مالیات نیست بلکه به سمت افزایش منابع برای اخذ مالیات و منابع ناشناخته می‌رود.

وی در پایان در خصوص مجازاتی که برای افراد دارای فرار مالیاتی اعمال می‌شود گفت: برای کسانی که درآمد خود را اختفاء می‌کنند یا به پرداخت مالیات تمکین نمی‌کنند مجازات مالی در نظر گرفته شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس