بعد از پخش مستند «قبل از جنگ 2006» از شبکه المیادین، نحوه انجام شدن مصاحبه با مقامات اسرائیلی مورد توجه رسانه‌های صهیونیستی واقع شد.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی لبنانی «المیادین» چند روز قبل مستندی درباره جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی در سال 2006 پخش کرد که در آن با تعدادی از مقامات ارشد این رژیم مصاحبه‌هایی حیاتی گرفته شده بود.

بخش اول این مستند سه قسمتی با نام «قبل از جنگ 2006» و در تاریخ 30 جولای (9 مرداد) پخش شد و به حوادث جنگ 33 روزه اسرائیل و حزب‌الله لبنان پرداخت.

از جمله مقامات اسرائیلی که با آنها در این مستند مصاحبه گرفته شده می‌توان به «امیر پرتز» وزیر جنگ وقت، «عاموص یادلین» رئیس سابق اطلاعات ارتش و ژنرال «عیال بن روون» از فرماندهان سابق ارتش رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

روزنامه «هاآرتص» به نقل از وبگاه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» درباره نحوه انجام شدن مصاحبات المیادین با این مقامات ارتش صهیونیستی مدعی است که این شبکه با استفاده از یک خبرنگار ایتالیایی این کار را انجام داده است.

بر این اساس، «میکِلا مونی» خبرنگار ایتالیایی گمان می‌کرده که این مصاحبه‌ها را برای تلویزیون ایتالیا و شبکه «بی‌بی‌سی» در انگلیس می‌گیرد.

مونی مدعی است که او نیز نمی‌دانسته مصاحبه‌هایی را که در اراضی اشغالی انجام داده، برای المیادین گرفته است: «احمد برغوتی، تولید کننده‌ای که در قدس با من تماس گرفت، گفت که این مصاحبه‌ها را برای بی‌بی‌سی و الجزیره آماده خواهد کرد.»

این خبرنگار می‌گوید زمانی که مصاحباتش را در مستند المیادین دیده با برغوتی تماس گرفته و او از این مسئله اظهار بی‌اطلاعی کرد.

المیادین در پایان قسمت اول این مستند اعلام کرد که در دو قسمت بعدی مصاحبه‌های بیشتری از دیگر مقامات اسرائیلی از جمله «زیپی لیونی» وزیر خارجه سابق این رژیم پخش خواهد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    بارک الله به این زرنگی المیادین. رودست خوبی به بادوبروت مقامات اسراییلی زده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس