کد خبر 611607
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶

همزمان با رشد شاخص ها در بازارهای بورس و افزایش ارزش دلار، قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی با کاهش نسبی همراه بود.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از افزایش بیش از یک درصدی در جلسه قبل و رسیدن به نزدیکی بالاترین رقم 3 هفته گذشته، امروز همزمان با رشد شاخص ها در بازارهای بورس و تقویت ارزش دلار اندکی کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به 1346 دلار و 89 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز جمعه تا رقم 1355 دلار و 10 سنت افزایش یافت که بیشترین رقم از 12 جولای تاکنون بود.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.3 درصد کاهش به 1354 دلار رسید.

وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه گزارش داد که اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال 1.2 درصد رشد داشته که بسیار کمتر از حد انتظار بوده است.

سهام های آسیایی روز دوشنبه اندکی رشد داشتند، در حالی که شاخص دلار با 0.1 درصد افزایش به 95.654 رسید و از پایین ترین رقم از 5 جولای تاکنون که در روز جمعه به ثبت رسانده بود فاصله گرفت.

رابرت کاپلان، رئیس فدرال رزرو شعبه دالاس گفت، فدرال رزرو نباید واکنشی بیش از حد نیاز به گزارش روز جمعه رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا بدهد، بلکه باید قبل از یک افزایش نرخ بهره دیگر، آمارهای بیشتری را مورد توجه قرار دهد.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو شعبه سانفرانسیسکو روز جمعه با کم اهمیت خواندن آمارهای ضعیف از رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم سال گفت، فدرال رزو ممکن است تا پایان سال 2 نوبت نرخ بهره را افزایش دهد.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه 0.40 درصد افزایش یافت و به 958.10 تن رسید.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس