کد خبر 611487
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

کارشناس فوتبال معتقد است که کسب نتیجه‌ خوب در دو بازی اول تیم ‌ملی در انتخابی جام جهانی سرنوشت صعود را تعیین می‌کند.

به گزارش مشرق، مرتضی محصص درباره دیدارهای حساس تیم ‌ملی فوتبال در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸، اظهار کرد: با کارلوس کی‌روش آینده بسیار خوبی داریم. جوان‌های تیم ‌ملی انگیزه خیلی خوبی دارند و با کی‌روش تجربه بین‌المللی هم پیدا کرده‌اند.

او ادامه‌ داد: بازی اول دارای بعد روانی است و مهم است که در تهران برابر قطر نتیجه‌ خوبی بگیریم. این تیم خود را برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ آماده می‌کند. قطر حریف ساده‌ای نیست، اما می‌توانیم آن را شکست دهیم.

محصص ادامه‌ داد: چین هم آن تیم چند سال قبل نیست. این کشور لیگ بسیار خوبی دارد و بازیکنان بزرگی در آن بازی می‌کنند. پیروزی در دو بازی اول تعیین کننده سرنوشت صعود به جام جهانی است و خیلی اهمیت دارد. مطمئن هستم که با درایت کارلوس کی‌روش و آنالیز قطر، بخت خوبی برای رسیدن به جام جهانی داریم.

عضو کمیته‌ آموزش فدراسیون فوتبال در ادامه از انتشار قراردادهای فوتبالیست‌ها به شدت انتقاد کرد و ادامه‌ داد: این کار   دخالت در حریم خصوصی افراد است. فرقی ندارد که یک نفر کارمند است یا مدیر یا هر چیز، ‌ بلکه هیچ کس  دوست ندارد که سایرین بدانند چقدر حقوق می‌گیرد.

او اضافه‌ کرد: شاید کسی حقوقش خیلی کم است یا حتی خیلی زیاد ولی دوست ندارد به سایرین اعلام کند. شاید بگویند رونالدو، مسی و ... قراردادهای خود را اعلام می‌کنند، ولی آنها در یک فرهنگ دیگر هستند.

محصص درباره این که گفته می‌شود انتشار قراردادها برای شفاف سازی فوتبال است، اظهار کرد: این بحث دیگری است که متخصصان امور مالی باید درباره‌اش نظر بدهند. اگر مساله شفاف نبودن تراز مالی است، ربطی به انتشار قراردادها ندارد. این کار کمکی به شفاف سازی نمی‌کند.

او همچنین گفت: متاسفانه در فوتبال ایران همه به یکدیگر شک داریم! این تصور درست شده که هر که در فدراسیون است، فاسد است و پول غیر قانونی می‌گیرد. واقعیت این است که برخی از همکاران ما هنوز اجاره نشین هستند و مردم نمی‌دانند. اگر کسی نخواهد قراردادش منتشر شود معنی‌اش این نیست که فاسد است، ‌ بلکه نمی‌خواهد درآمدش معلوم شود.

عضو کمیته‌ آموزش فدراسیون فوتبال در پایان تصریح کرد: همه می دانیم که هیچ فوتبالیستی تمام پول قراردادش را نمی‌گیرد. رسانه‌ها باید کمک کنند که این شک و تردید از جامعه فوتبال پاک شود. متاسفانه در نگاه جامعه، امروز فوتبالیست پول غیر قانونی می‌گیرد، داور تقلب می‌کند، مدیران و مدرسان و ... هر یک به نحوی تخلف می‌کنند و این نگاه به هیچ عنوان درست نیست.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس