کد خبر 610894
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

خبر انحلال تیم فوتبال بانوان ملوان یکی از پرافتخارترین تیم‌های فوتبال بانوان ایران با تصمیم مدیرعامل این باشگاه شوک عجیبی در ورزش کشور ایجاد کرد.

به گزارش مشرق، خبر وقتی عجیب تر می شود که مسئولان این تیم عنوان می کنند که نمی‌توان دلایل انحلال این تیم را آن طور که در برخی رسانه‌ها و مصاحبه برخی‌ها بیان شده است مطرح کرد و ضمنا مسئله مالی هم وجود ندارد، چرا که شاید دلایل مالی کوچکترین بخش از دلایل این تصمیم بود و بزرگ‌ترین دلیل آن را باید در مواردی جست و جو کرد که نمی‌توان در یک جامعه اسلامی آنها را مطرح کرد!؟

در حالت بدبیناله این شائبه بوجود می آید که شاید وجود بازیکنان دو جنسیتی در برخی از تیمهای بانوان  دلیل گرفتن چنین تصمیمی باشد...

البته باشگاه ملوان تاکید می‌کند اعلام عدم تیمداری در حوزه بانوان تصمیمی یک شبه و شتابزده نبوده و از نیم فصل سال گذشته تقریبا تمامی مسئولان ورزش استان در جریان چنین موضوعی بودند و در جلسه مجمع عمومی باشگاه نیز مطرح شد. باشگاه ملوان به طور کاملا خصوصی و از طریق اسپانسرهایی اداره می‌شوند که تماما خارج از استان حضور دارند و در این شرایط نیز باشگاه حق دارد که هزینه‌های خود را مدیریت کند اما باشگاه تاکید می‌کند که مهم‌ترین دلیل عدم تیمداری در حوزه بانوان به همان مسایلی برمی گردد که نمی‌توان از آنها صحبت کرد، همان موضوعاتی که باشگاه های متمولی همچون سپاهان، ذوب آهن، سایپا، فولاد و پیکان یا تیم هایی پرهواداری مانند استقلال و پرسپولیس را هوشمندانه ترغیب به عدم تیمداری یا انحلال تیم‌های بانوانشان کرد.

در سال 88 شایعه حضور چهار بازیکن دوجنسه در تیم ملی فوتبال بانوان منتشر شد، هر چند در اوایل تکذیبیه های مکرر صادر شد ولی بعدها چند مسئول بلند پایه ورزشی وجود چنین بازیکنانی را در چند تیم هر چند اندک تایید کردند و همواره برای رفع این معضل کوشیدند جلسات متعدد تشکیل شد...

بر این اساس شایعه شده بود که، ک، س، ک و م چهار بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان که هر یک صدا یا فیزیکی تا حدودی درشت ‏تر از برخی بازیکنان تیم ملی داشته‌‏اند، خانم نبوده و از مشکل جنسیت رنج می‏‌برند که برای درصدی از جمعیت هر کشور به واسطه مسایل ژنتیکی پدیدار می‌‏شود و دلیل بهره‏ گیری از این اشخاص نیز قدرت بدنی ایشان که نسبت به دختران طبیعی بیشتر است، مطرح می‏‌شود.

به هر حال این تنها گمانه زنی ست که دوستان در این مورد با ما همکلام شدند که البته امیدواریم صحت نداشته باشد هر چند.....
 
 
منبع: ایپنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس