یک مقام مسئول کارگری با بیان اینکه فرهنگ مصرف خرید کالای ایرانی باید در مردم نهادینه شود، از دولت خواست که در شناسایی مبادی ورودی و انهدام باندهای قاچاق همچنان با جدیت گام بردارد.

به گزارش مشرق،  داوود امیری اظهار کرد: در بحث خرید کالای ایرانی، مردم باید به این باور برسند و فرهنگ مصرف کالای ایرانی را نهادینه کنند.

وی افزود: مردم نشان داده‌اند که اگر بخواهند فرهنگی را در جامعه نهادینه کنند می‌توانند، نظیر حرکتی که سال گذشته در نخریدن خودروی داخلی شاهد بودیم و نه به خرید خودروی ملی باعث شد تا مسئولان به کیفیت تولید بیشتر توجه کنند.

امیری تصریح کرد: شاید 10 درصد کالاهای ایرانی مشابه کالای خارجی رقابت کند ولی در 90 درصد موارد بحث خود برتربینی و ارضای تمایلات درونی افراد است که می‌خواهند با فخرفروشی از طریق خرید و مصرف کالای خارجی به رخ بکشند.

نایب رییس کانون شورای اسلامی کار خراسان شمالی واردات قاچاق به کشور را در عدم استقبال از تولید ملی موثر دانست و گفت: سودجویانی که از قاچاق کالاهای خارجی و تجارت آنها بهره‌ می‌برند بر اقتصاد کشور و تولید داخلی تاثیر می‌گذارند البته دولت اخیرا خیز بلندی برای شناسایی مفرهای قاچاق و انهدام باندهای قاچاق برداشته که قابل تحسین است و اگر این کار با جدیت پیگیری شود دست سودجویان از اقتصاد قطع خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس آمارها سالانه حدود 60 میلیارد دلار قاچاق کالا در کشور صورت  می‌گیرد در حالی که نزدیک به 6 میلیون نیروی بیکار و فارغ التحصیل در کشور داریم که قاچاق یکی از موانع اصلی اشتغال آنها می‌شود.

به گفته امیری واردات کالاهای قاچاق تولید داخلی را زمین‌گیر کرده و موجب بیکار شدن نیروهای کار می‌شود.

این مقام مسئول کارگری در پایان بر ضرورت همکاری نهادهای مدنی، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، دستگاه‌ها،‌ دانشگاه‌ها و رسانه‌ها برای تدوین برنامه‌ای منسجم و نظام‌مند جهت ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    قاچاق مرکزش گمرک و بنادر هست نه جای دیگه
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    برای کاهش قاچاق: نمایندگان اتاق بازرگانی به قسمتهای مختلف گمرک سرکشی کنند.
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    از شروع است تا پایان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس