معاون وزیر کشور در دولت اصلاحات گفت برای ائتلاف با روحانی گفت‌وگو می‌کنیم و شرط داریم.

به گزارش مشرق، محمود میرلوحی (عضو حزب منحله مشارکت و حزب اتحاد ملت)، در مصاحبه با روزنامه اعتماد و در پاسخ این سؤال که اصلاح‌طلبان چه موضعی نسبت به دولت روحانی باید داشته باشند؟ گفت: برآورد من از قراین این است که اصلاح‌طلبان ائتلاف مشروطی را با آقای روحانی حفظ کرده و ادامه خواهند داد. بر دو کلمه ائتلاف و مشروط تأکید دارم. با آقای روحانی ائتلاف خواهیم داشت به جهت اینکه در سال 92 به عنوان گام اول و سال 94 را به عنوان گام دوم همکاری اصلاح‌طلبان با دولت آقای روحانی یاد می‌کنیم.
 
وی می‌افزاید: به طور طبیعی این بار در انتخابات 96 شرایط با ائتلاف سال 92 متفاوت خواهد بود. در سال 92 ما یک ائتلاف دقیقه نودی را با آقای روحانی تجربه کردیم. در سال 94 نیز جریان اصلاحات محور تصمیمات بود. جریان حامیان دولت با اصلاح‌طلبان همکاری کردند. طبیعتاً اصلاحات امروز در جایگاهی است که باید جوانب کار را بررسی کند؛ راهبردهای منطقی و مفیدی را اتخاذ کند و با آقای رئیس جمهور وارد گفت‌وگو و توافق شود. اینکه گفته شود بدون قید و شرط در سال 96 با آقای روحانی ائتلاف می‌کنیم برخلاف نظام تصمیم‌گیری اصلاحات است.
 
میرلوحی گفت: پیشنهاد می‌کنم فعلاً به ائتلاف اصلاح‌طلبان و آقای روحانی در سال 96 ائتلاف مشروط گفته شود. باید صبر کنیم تا شرایط شفاف‌تر و روشن‌تر شود. آقای رئیس جمهور هم در انتخاب سیاست‌ها و تصمیمات دور دوم باید بررسی‌هایی انجام دهد و هم در گفت‌وگو با گروه‌ها باید بتواند سیاست‌ها و پیشنهادات خوب را بشنود و اگر لازم است، تغییراتی در برنامه‌های خود ایجاد کند. وی در عین حال اذعان کرده که تکلیف شورای اصلاح‌طلبان با خودش مشخص نیست و قرار است تا آخر مرداد مشخص شود(!)
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس