کد خبر 610403
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۴

یک تحلیلگر لبنانی در واکنش به سخنان دبیر کل حزب‌الله علیه تلاش عربستان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد که عربستان اراده این رژیم را اجرا می‌کند.

به گزارش مشرق، «امین حطیط» از تحلیلگران سرشناس لبنانی در عرصه سیاسی و نظامی، از عربستان به دلیل تن دادن به رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

حطیط ساعتی پس از سخنرانی سید حسن نصرالله در مراسم گرامیداشت یکی از شهدای حزب‌الله، گفت:‌ آنچه حزب‌الله امروز درباره تلاش عربستان برای عادی‌سازی روابطش با اسرائیل گفت، توصیف دقیق رفتار عربستان و خطراتش برای امت اسلامی و سرزمین اسلامی، حال و آینده آن بود.

امین حطیط با بیان اینکه فروپاشی دنیای عرب در زمان حاضر، در 100 سال پیش بی‌سابقه است. خطرناکترین چیز در مواضع عربستان اقداماتی است که در قبال اسرائیل و منطقه انجام می‌دهد و در حالیکه نماد کشوری اسلامی است، راه را برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل باز می‌کند.

این کارشناس لبنانی در صفحه توئیتر خود نوشت: کاری که عربستان می‌کند، محقق کردن رؤیای اسرائیلی است که دیرزمانیست تلاش کرده که بخشی اصلی از منطقه باشد.

او سپس مواضع ایران و عربستان در قبال اسرائیل را مقایسه کرد و نوشت که «عربستان خواست صهیونیست‌ها را اجرا می‌کند، یعنی تثبیت وجود اسرائیل در خاک فلسطین اما انقلاب اسلامی ایران می‌گوید اسرائیل غده‌ای سرطانی است که باید ریشه‌کن شود.

حطیط در پایان تأکید کرد که عربستان، پادشاهی ویرانگری در دنیای عرب، به اسرائیل تن داده و میخواهد کشورهای عربی را به این کار وادار کند و هر کس به او نه بگوید، او را داغ می‌کند و از سویی دیگر سینه‌خیز هم که شده، به سوی اسرائیل می‌شتابد.

این کارشناس لبنانی یادآور شد که خطرناک‌ترین قسمت اقدام عربستان در این خصوص، ترغیب و اجبار دیگر کشورهای عربی به کاری است که خود در عادی‌سازی روابط با اسرائیل می‌کند... سید حسن نصرالله بخوبی فاش کرد که عربستان [که به روسیه وعده می‌دهد] چیزی در اختیار ندارد که آن را میان دیگران تقسیم کند، و اگر [حکام عربستان] عاقل باشند، در می‌یابند که ضعیفند و شکست‌خورده‌اند و چیزی در اختیار ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس