کد خبر 61039
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۴

جانشين فرمانده كل سپاه گفت: دفاع مقدس آنقدر داستان‌هاي شگفت‌انگيز و باورپذير دارد كه نيازي نيست خداي ناكرده به خاطرات غير واقعي متوسل شويم.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه عصر دوشنبه در همايش راهيان نور دانش‌آموزي با اشاره به اهميت موضوع جهاد و دفاع مقدس گفت: مسائلي مانند جنگ و جهاد موضوعاتي نيستند كه در يك نقطه متوقف شوند، بلكه لحظه وقوع جنگ و جهاد سرچشمه ظهور حقايق جديدي است كه تصوير زندگي بعد از خود را مي‌سازد.

سلامي انقلاب اسلامي را الگو گرفته از نهضت عاشورا دانست و گفت: همين موضوع بود كه باعث پيروزي خون بر شمشير و نيز غلبه ايمان بر تجهيزات شد و از اين حيث دفاع مقدس جلوه‌اي بسط يافته از نهضت عاشوراست و همانطور كه اسلام بدون عاشورا ناقص است، انقلاب اسلامي نيز بدون دفاع مقدس يك پديده ناقص خواهد بود.

وي تاكيد كرد: اگر دفاع مقدس نبود، نظام باقي مي‌ماند اما به تدريج روح طوفاني و الهامات ناشي از انقلاب آثار خود را از دست مي‌داد.

جانشين فرمانده كل سپاه با تاكيد بر اينكه بايد دفاع مقدس را در تمامي ابعاد بخوبي شناخته و مفاهيم آنرا به نسل‌هاي آينده منتقل كنيم، گفت:‌برخي كشورها آنقدر از رويدادهاي افتخارآميز و اسطوره‌اي تهي هستند كه تنها مجبورند براي پر كردن اين خلأ به داستان‌‌هاي تخيلي روي آورند. اما اينها مجالي براي الگو شدن ندارند و خيلي زود در تاريخ محو مي‌شوند.

سلامي با بيان اينكه برخي كشورهاي عربي نيز همين وضعيت را دارند، گفت: براي همين است كه بايد سيماي آنها را در تاريخ قدرت‌هاي بيگانه جستجو كرد.

وي ادامه داد:‌اما در دفاع مقدس ما آنقدر اسطوره، پهلوان و نقاط درخشان زياد است كه اگر ميليون‌ها كتاب نوشته شود، قادر نخواهد بود حتي بخشي از اين گنجينه گرانقدر ملت ايران را به تصوير بكشد.

وي ضمن تجليل از عملكرد دست‌اندركاران برگزاري اردوهاي راهيان نور تصريح كرد: اينكه دانش‌آموزان به مناطق عملياتي دفاع مقدس مي‌روند، موجب مي‌شود كه سطح نگرش آنها به ملت، كشور و انقلاب افزايش بيابد و بايد قدر اين موضوع را دانست.

جانشين فرمانده كل سپاه با اشاره به برخي خصوصيات و ويژگي‌هاي دفاع مقدس گفت: جنگ ايران تهديدي براي حيات نبود بلكه مردم آنرا فرصتي براي حيات مي‌دانستند و ملتي كه مرگ را براي خود عين حيات بداند از هيچ چيز نخواهد ترسيد.

سلامي ادامه داد: آنچه كه در منطقه مديترانه با شكل‌گيري حزب‌الله شاهد بوديم تنها شاخه كوچكي از انقلاب اسلامي بود كه توانست كمر ارتش مدعي شكست‌ناپذيري را بشكند و مردم غزه نيز با الگوگيري از همين حزب‌الله آن افتخارات را در جنگ 22 روزه آفريدند.

وي با بيان اينكه در تاريخ هيچ كشوري نمي‌بينيد كه مردم براي دفاع از كشور و دينشان مانند نهرهاي خروشان داوطلبانه به جبهه رفته و از هم سبقت بگيرند، گفت:‌اين جوانان و رزمندگان تنها زماني قانع مي‌شدند كه خود را در خط مقدم و در نقطه خطر قرار دهند.

جانشين فرمانده كل سپاه مديريت ولايي را از ديگر ويژگي‌هاي منحصر به فرد دفاع مقدس دانست و افزود: رهبري امام، با رهبري‌هاي متداول جهان نيز از هزاران كيلومتر زير زمين تا ميلياردها كيلومتر فوق آسمان فاصله داشت.

سلامي تصريح كرد: ما در دفاع مقدس درحالي در برابر تمام مستكبران شرق و غرب، اروپا، بنگاه‌هاي اقتصادي عرب و سازمان‌هاي بين‌المللي ايستاديم كه هيچ متحد متعهدي نداشتيم و اينها حقايقي است كه بايد بخوبي بازگو شود.

وي همچنين با اشاره به مديريت حكيمانه و مدبرانه رهبر انقلاب افزود: ايشان با تدبير نظام جمهوري اسلامي را در طول سال‌هاي اخير از فتنه‌هاي مهمي گذراندند و امروز مي‌بينيم كه تمام آرزوهاي دشمن براي جمهوري اسلامي ايران نتيجه عكس دارد.

جانشين فرمانده كل سپاه با اشاره به بحران‌هاي مالي در كشورهاي غربي خاطرنشان كرد: امروز شاهد حوادث مهمي در جهان هستيم و اين نكته مهمي است كه بدانيم فروپاشي غرب با بحران مالي شروع مي‌شود و امروز شاهد افول كشورهاي استكباري هستيم.

سلامي در ادامه خاطرنشان كرد: ابتدا بايد دانش‌آموزان و نوجوانان را با كليت جنگ آشنا كرد و بعد به جزئيات پرداخت و پس از آشنايي كلي به معرفي عمليات‌ها و مناطق و جزئيات ديگر بپردازيم و پس از آن وارد بُعد روحاني و معنوي و انساني جنگ شويم كه فوران هنرنمايي رزمندگان اسلام است.

وي خاطرنشان كرد: دفاع مقدس آنقدر داستان‌هاي شگفت‌انگيز و باورپذير دارد كه نيازي نيست خداي ناكرده به خاطرات غير واقعي متوسل شويم.

سلامي در پايان تاكيد كرد:‌ ما بايد هرچه بيشتر مراقب نسل جوان باشيم و براي آنها كار كنيم چرا كه اگر دير بجنبيم با يك معصوميت تباه شده روبرو خواهيم شد چرا كه دشمن امروز فكر و ذكر جوانان ما را هدف قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس