کد خبر 609462
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

فرنگی کار المپیکی وزن 75 کیلوگرم تیم ملی که ناداوری در المپیک لندن و بازی های آسیایی 2014 اینچئون گریبانش را گرفت، گفت: ناداوری را با جنگیدن و آمادگی بالا شکست می دهم و برای موفقیت کم نخواهم گذاشت.

به گزارش مشرق، «سعید عبد ولی» روز چهارشنبه افزود: کشتی ایران همیشه از ناداوری ضربه خورده و با این پدیده در وسط تشک به هیچ عنوان نمی توان کاری کرد.

وی اظهار داشت: این آخرین المپیکی است که من در آن حضور خواهم داشت و سعی می کنم طلبی را که از المپیک دارم، در ریو بگیرم.

دارنده مدال طلای رقابت های قهرمانی سال 2011 استانبول ترکیه ادامه داد: در مسابقات جهانی سال 2015 آمریکا از آمادگی خوبی برخوردار نبودم؛ چرا که دست و پا شکسته تمرین می کردم و بعد از آمدن محمد بنا به عنوان سرمربی تیم ملی، تصمیم جدی گرفته شد که همه ملی پوشان در کنار هم و با همدلی و همکاری، شرایطی را به وجود آوریم که المپیک ریو را مانند المپیک لندن با موفقیت هر چه تمام تر به پایان برسانیم.

فرنگی کار اندیمشکی تیم ملی خاطر نشان کرد: امیدوارم که کاروان ایران و به خصوص تیم های کشتی آزاد و فرنگی با دست پر از المپیک بازگردند و حبیب الله اخلاقی، بشیر باباجانزاده و من که دست مان در المپیک لندن از گرفتن مدال کوتاه ماند، در ریو بتوانیم به حق واقعی خودمان دست یابیم.

وی در خصوص رقابت ها وزن 75 کیلوگرم نیز گفت: در پیکارهای جهانی سال 2015 آمریکا برای نخستین مرتبه در وزن 75 کیلوگرم کشتی گرفتم و هر چند خیلی خوب پیش رفتم، اما انتظار گرفتن مدال را نداشتم و اگر مدال می گرفتم بی انصافی بود؛ چرا که زیاد زحمت نکشیده بودم، اما اکنون شرایط المپیک فرق می کند و با وجود تمرینات بسیار سخت و همچنین تجربیاتی که در سال های اخیر به دست آورده ام، قصد دارم از تنها فرصت باقیمانده برای کسب مدال المپیک، استفاده کنم.

عبد ولی یادآور شد: البته در چند ماه گذشته کادر فنی تیم ملی و شخص محمد بنا زحمات زیادی برای ملی پوشان و از جمله من کشیدند و با وجود آنکه سابقه بی نظمی برای حضور در اردوها را داشتم، سرمربی تیم ملی با سختی و مشقت توانست کنترل کند و اکنون با آمادگی بالا، مهیای حضور در المپیک هستم.

سعید عبدولی در وزن 75 کیلوگرم، کشتی گیری است که این سال ها به حق واقعی خود دست نیافته است.

او کشتی گیری جنگجو با دستانی پرتوان است که حریفان خود را در مبارزات به دلیل جنگندگی و دستان پرکارش، زمین گیر می کند. او نخستین المپیکی ایران بود که توانست حدود شش ماه پیش مجوز حضور در المپیک را کسب کند.

عبد ولی که طلای رقابت های قهرمانی سال 2011 جهان و همچنین طلای بازی های آسیایی 2010 گوانگژو را در کارنامه دارد، در المپیک لندن در رده یازدهم قرار گرفت.

کشتی او برابر «استیو گینو» از فرانسه که با نفوذ مافیای داوری وی را بازنده اعلام کردند، در خاطر همه علاقه مندان این رشته ورزشی باقی مانده است.

این نادآوری یک بار دیگر در کشتی او در دیدار نیمه نهایی بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی برابر جی هیون جونگ (قهرمان المپیک 2004 آتن، دارنده دو مدال برنز جهان، نایب قهرمان بازی های آسیایی گوانگژو و قهرمان آسیا) نیز تکرار شد و داوران دست حریف کره ای را به ناحق بالا بردند.

به طور حتم این ناداوری برای ورزش ایران و به خصوص کشتی با توجه به اینکه کشور ما در اتحادیه جهانی کشتی صاحب کرسی نیست، تکرار خواهد شد و از عبدولی انتظار می رود که جنگندگی و صلابت خود را تا پایان شش دقیقه حفظ کند و همان طور که محمد بنا اعلام کرده فرنگی کاران کشورمان باید در سه جبهه یعنی حریف، داور و حواشی که ایجاد می کنند، بجنگند.

رقابت های کشتی فرنگی در المپیک ریو روزهای 24 تا 26 مرداد ماه برگزار می شود. سعید عبدولی و حمید سوریان به عنوان نخستین نفرات کشتی ایران روز 24 مرداد به روی تشک می روند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس