رئیس‌جمهور با اشاره به سالگرد پذیرش قطعنامه 598 و عملیات مرصاد، گفت: فاصله یک ماهه تصمیم شجاعانه امام(ره) در پذیرش قطعنامه تا پایان جنگ و آتش‌بس دارای اهمیت بسیار زیادی در انقلاب اسلامی است و درک درست آن مقطع زمانی ضروری است.

به گزارش مشرق، حسن روحانی رئیس‌جمهور، عصر سه‌شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وحدت شیعه و سنی را از اصول بنیادین تفکر سیاسی انقلاب اسلامی برشمرد و افزود:تفرقه‌هایی که در سال‌های اخیر با کشتار و خشونت به نام اسلام ایجاد شده، دشمن‌ساخته و در راستای اجرای توطئه بزرگی به نام اسلام‌هراسی است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به سالگرد پذیرش قطعنامه 598 و عملیات مرصاد، گفت: فاصله یک ماهه تصمیم شجاعانه امام(ره) در پذیرش قطعنامه تا پایان جنگ و آتش‌بس دارای اهمیت بسیار زیادی در انقلاب اسلامی است و درک درست آن مقطع زمانی ضروری می‌باشد.

رییس‌ جمهوری افزود: بر خلاف تصور خام‌اندیشانه دشمن، پذیرش قطعنامه و تصمیم به پایان جنگ از سوی حضرت امام(ره) نه از موضع ضعف، بلکه از موضوع اقتدار و مصلحت بود و سیل حرکت مردم به جبهه‌ها، حضور مسئولان ارشد کشور در میان رزمندگان و هماهنگی نیروهای نظامی پس از پذیرش قطعنامه، خیال دشمن و منافقین خائن و کوردل را نقش برآب ساخت.

روحانی با تصریح بر اینکه «پایان جنگ با افتخار و اقتدار همراه بود»،  ادامه داد: در حالی که ما آتش‌بس را پذیرفته بودیم، دشمن بعثی با همراهی عوامل مزدور منافق و توهم پیروزی بر حملات خود افزود که فداکاری رزمندگان در جنوب و عملیات مرصاد در غرب و شکست خفت‌بار آنان نشان می‌دهد، هرگاه دشمن درصدد تعدی به حاکمیت و منافع ملی ما باشد با یکپارچگی ملی، هماهنگی نیروهای مسلح و رهبری مقتدرانه با سیلی سخت مواجه خواهد شد.

رییس‌ جمهوری همچنین یاد همه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشت و با آرزوی شفای عاجل برای جانبازان سرافراز، برای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران سلامتی و اجر مسألت کرد.

در این جلسه همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی در خصوص مسایل مربوط به تحکیم بنیان خانواده و آسیب‌های مرتبط با آن ارایه کرده و در این راستا بر ضرورت تقویت و حمایت از ستاد ملی زن و خانواده تأکید شد.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • مختار داره این خاک ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    ببین مشرق تازگی ها هرچی کامنت میگذارم عامدا عالما تاییدشان نمیکنی حالا که این جور شد منم به
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    اگر براستی پایان جنگ برای ما پیروزی افتخار بود چرا ما سالروز پایان جنگ را جشن نمی گیریم و گرامی نمی داریم - کاری که صدام می کرد- و تنها ملتی هستیم که در دنیا سالروز آغاز جنگ را گرامی می داریم؟ در حالی همیشه سالروز پیروزی را باید جشن گرفت! چون خودمان می دانیم جام زهر یعنی چه. می دانیم بعد از قطعنامه صدام هار شد و حمله کرد و همه آنچه هشت سال برایش صرفش زحمت کشیدیم را پس گرفت و به اندازه کل جنگ اسیر گرفت. می دانیم که آتش بس گردیم در حالی که هنوز خاک ایران در تصرف دشمن بود و تا بعد از حمله عراق به کویت، صدام از مناطق اشغالی عقب نشینی نکرد! چه قدر پایان جنگ پیروزمندانه بوده است البته برای مجمع عقلا و تهیه کنندگان جام زهر.
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    و چقدر جالبه که با وجود چنین تجربه ای باز هم درس نمیگیرید و میخواید با کل دنیا بجنگید شما از پس صدام برنیومدید دیگه حرف مفت چیه میزنید؟
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    آفرین چه نکته جالبی گوفتید. راستی چرا ما آنها کشوری هستیم که آغاز جنگ را جشن می گیریم ، نه پایان آنرا. ما که پیروز شدیم چرا پایان جنگ را جشن نمی گیریم.
  • مریم ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    ...درست مثل برجام
  • ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    خود امام میگه جام زهر اونوقت ایشون میگه ....
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    قطعنامه 598 به گفته امام جام زهری بود که بر ایشان تحمیل شد و نتجیه اش هم شد اشغال هزاران فرسنگ خاک کشور توسط دشمن بعثی پس از پذیرش قطعنامه و بعثی دو سال بعد یعنی در سال 69 هنگامیکه میخواستند به کویت حمله کنند برای آسودگی خاطر خویش آن زمینها را به ما پس دادند!! ما اگر جنگ را ادامه داده بودیم به احتمال خیلی زیاد تا سال 70 بغداد را فتح کرده بودیم و ملت را عراق دولتی مردمی برای خود برگزیده بود چراکه هر چه به اواخر دهه شصت نزدیک میشدیم ملت عراق از صدام دور تر میشد و به ما نزدیکتر میشدند
  • ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    ببینید کیا پای اون نامه کذایی رو امضا کردند و به امام عزیزمون جام زهر رو دادند . کیا بودند که حتی تامین « بند پوتین» رزمنده ها هم عاجزشون کرده بود ! ( چقدر ادبیات آشنایی ... در شب واریز یارانه دولت عزا میگیرد ! )مرد باش مشرق . خائن به انقلاب نباش. حداقل مستند از کتاب خاطرات فلانی و بهمانی و روزنامه ها یک گزارش بزار که کسی انقلت توش نیاره .
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    بله نخیر
  • محمدرضا ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    تحریف چقدر. اون از داستان عاشورا که ازش درس مذاکره و مصالح با دشمن رو باید گرفت این هم از اینکه امام جام زهر رو با کمال میل نوشیدند.
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    آقای رئیس جمهور شجاعت یک واژه با بار معنایی مثبت است ولی باید مشخص شود شجاعت در برابر چه کسانی؟ راستی منظور شما شجاعت در برابر صدام است یا شجاعت در برابر دوستان ... که قطع نامه را تحمیل کردند؟
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    یاعلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس