سفیر ایران گفت: با هماهنگی صورت گرفته بزودی ۳۰۲ زندانی ایرانی در زندان‌های ترکمنستان به کشورمان انتقال داده می‌شوند.

 به گزارش مشرق، سید محمد احمدی سفیر ایران در ترکمنستان یکشنبه شب در کارگروه توسعه صادرات استان گلستان در گرگان گفت: با هماهنگی صورت گرفته بزودی 302 زندانی ایرانی در زندانهای ترکمنستان به کشورمان انتقال داده می‌شوند.

افزود: از حدود 20 روز قبل و در پی برگزاری نشست بین مسئولان دو کشور هماهنگی لازم به منظور انتقال ایرانیان زندانی در ترکمنستان صورت گرفت.

احمدی با یادآوری لایحه مبادله محکومان دو کشور ایران و ترکمنستان که پس از رفت و برگشت بین دولت و مجلس کشورمان در نهایت از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تایید شد، گفت: این لایحه شامل استرداد مجرمان سیاسی نمی‌شود.

حل مشکل ویزا برای ایرانیان

سفیر ایران در ترکمنستان افزود: مشکل ویزا برای سفر تجار ایرانی به کشور ترکمنستان حل می‌شود هر چند برای این موضوع به زمان بیشتری نیاز است.

احمدی افزود: برای حل ویزا و سفر تجار ایرانی نباید قوانین ترکمنستان را نادیده گرفت هر چند این همسایه ما همکاری داشته و البته اشتراک‌های زیادی بین دو کشور وجود دارد.

وی به تجار ایرانی توصیه کرد که در امر صادرات نه تنها به ترکمنستان بلکه به سایر کشورها نیز حساب شده عمل کنند و تولید کننده صرفاً به فکر تولید باشد و صادرات را به اهلش بسپارد.

سفیر ایران با اشاره به مسائل بانکی بین دو کشور اظهار داشت: موضوع انتقال ارز از ترکمنستان به ایران طی دو روز آینده بین مسئولان بانکی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

برقرار شدن خط هوایی عشق آباد به تهران و مشهد

وی ادامه داد: با بهره برداری از فرودگاه جدید در ترکمنستان بزودی خط هوایی در دو مسیر عشق آباد - مشهد و عشق آباد - تهران برقرار خواهد شد.

سفیر ایران در ترکمنستان با اشاره به تصویب ایجاد منطقه آزاد اینچه برون از سوی دولت و مجلس گفت: اینچه برون برخوردار از خط ریلی و جاده زمینی برای ارتباط با ترکمنستان و سایر کشورهای آسیای میانه و در مسیر جاده ابریشم می‌تواند ارتباط با کشور چین را نیز تسهیل کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس