کد خبر 607670
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵

مقامات افغانستان حادثه خونین امروز کابل را شدیداً محکوم کردند.

به گزارش مشرق، مقامات افغانستان حادثه خونین امروز کابل که بیش از 80 کشته و 231 زخمی برجای گذاشت را شدیداً محکوم کردند.

*‌ محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری  اسلامی افغانستان نیز در پیامی ضمن ابراز تاسف از این حادثه، تأکید کرد حکومت تمام تلاش‌ها را به خاطر تأمین امنیت تظاهرات کنندگان به خرج می دهد.

غنی به تمام نهادها و مقامات دولتی دستور داده تا از تمام امکانات برای رسیدگی به مجروحین این انفجار استفاده کنند و زخمی ها را به صورت عاجل به شفاخانه های مجهز (مانند شفاخانۀ امنیت ملی و سردار محمد داوودخان) انتقال داده، و تحت مداوا قرار دهند.

* عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان نیز با صدور پیامی ضمن ابراز تاسف از حادثه انفجار در بین معترضان در کابل و محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه، از نیروهای امنیتی کشورش خواست تا با تمام توان در پیگیری عاملان این عمل هولناک تروریستی و تامین امنیت شهروندان تلاش نمایند.

*شورای علمای افغانستان: سران جنبش روشنایی اجازه نددهند مردم برای منافع شخصی افراد قربانی شوند.

* صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه: با تأسف متوجه شدم که دشمنان سوگند خورده این مرز و بوم، این بار معترضان و راهپیمایی کنندگانی را مورد هدف قراردادند که به خاطر خواست‌های مدنی و مطالبات شهروندیشان به جاده آمده بودند.

* «حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین افغانستان نیز حمله تروریستى بر محل تجمع جنبش روشنایی که در نتیجه آن ده‌ها تن از مردم این کشور کشته و زخمی شدند، را با شدیدترین الفاظ تقبیح کرد و حمله بر یک حرکت مدنى را که حق مسلم تمامى شهروندان است، عملی ضد انسانى و ضد اسلامى خواند.

* استاد سیاف: دشمنان قسم خورده افغانستان یکبار دیگر وحشت  را به شکل فجیعترآن به نمایش گذاشتند و عده‌ای از مردم بیگناه این ملت رنجدیده را به خاک و خون کشاندند.

*‌ شورای علمای افغانستان: سران جنبش روشنایی اجازه نددهند مردم برای منافع شخصی افراد قربانی شوند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس